1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536921 inlägg · 4132 ämnen
« · 224186 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bäst lottning
gripen66: Lasse Anrell är en bra kille eller vad säger ni. Kolla länktips.

Bäst lottning
Grattis till bästa lottningen av oss båda... Spelar ni lite på gränsen så kommer blöjkedjan att falla ihop fullständigt...

Man får aldrig vara riktigt nöjd... ;-)

SLUTSPEL - HÄR KOMMER VI!

Sv: Spekulera slutspelet.
matsby: Finns det någon modoit som lyckats få tag på biljetter till kvart 2 i Göteborg? Ala 12044 biljetter är redan sålda till fanatiska Vf fans. Det blir inte kul för er lag att komma till Scandinavium.

Weinhandel
Weinhandel gjorde en poäng i natt. Härligt. Aningen värre var Foppa som gjorde tre assist i 4-2 matchen mot Edmonton. Värst var ändå Macke, som gjorde hela 6 poäng, (sitt 41:a mål också) i 8-0 matchen mot Atlanta.

Heja Moda!

Grattis MoDo till Frölunda i kvarten, tror att ni är dom enda som kan slå ut dem i år, lycka till så ses vi i semi ;-)

TIK RULES

Paddan: Närå, spankuleringstråden kommer tids nog. Det räcker alldeles utmärkt med en spekulationstråd än sålänge.

Själv så ska jag spankulera till sängen (hörnsoffan) nu - vi spekulerar vidare i möra - zzZZZzzZZZzzzZZZzzzZZZZzzzZZ

Aben: Du behöver inte vara orolig. Det gör vi inte. Det vore en utopi. Men drömma det kan vi göra ändå.

NuMountain:
Et baglæns slutspil...sådan kan man godt se på det...men mon ikke også der er noget mentalt i det hele...hvis nu Modo slår Frölunda, kan det jo være, at spillerne føler, de er kommet over den værste hurdle... Og dermed bliver overmodige, og tror at de har vundet det hele (og undervurderer modstanderen ubevidst i semien)...det ville jeg synes var en af de største farer hvis Modo klarer sig gennem kvarten...

danoj:

MoDo behöver iofs inte vinna två raka i Scandinavium. Det räcker om de vinner match 1, 2 och 3, förlorar match 4 och sedan vinner match 5... ;)

Eller, som Eriksén sa (på frågan om hur viktigt det är att vinna första matchen hemma): vi behöver inte alls vinna första hemma. Om vi vinner match 2, 3, 4 och 5 så går vi vidare. (Typ.)

danoj: Det tror inte jag heller, men vi hade haft ännu mindre chans mot de andra lagen som fanns att tillgå. Det hela ser därför relativt lätt ut. Samtidigt oerhört svårt, kanske den svåraste uppgiften något lag råkat ut för. Har vi väl tagit oss förbi er så glider vi bara vidare av sig själv, ungefär.

NuMountain: Nja, lätt vettetusan, dags för oss att slå hål på den myten nu, 2-2 i matcher i grundserien och sen har väll ni ändå inte vunnit mer än 2 matcher under ordinarie tid på 2 säsonger i scandinavium, rätta mig om jag har fel.
Just fördelen av hemmaplan för oss mot er ser jag som en direkt avgörande fördel, visst ni var ett av dom 2 lag som vann där i grundserien, men att ni ska vinna där 2 ggr på raken nu, nje, det tror jag inte ni förmår :)

Sv: Poängjakten slut!
NuMountain:

Okej. Nu har miiiike förklarat. Så här (som jag nästan hade klurat ut själv nyss): poängen nollställs i tävlingen som alla på Rinksite är med i. I vår lilla liga står den dock kvar inför varje ny omgång - närmast SM-slutspelet. Alltså är det liten mening att bjuda in nytt folk, såvida de inte varit med och tippat tidigare och har lite poäng med sig (för visst måste man väl få ta med sig sina ihopskramlade poäng till en liga, även om man inte varit med från början?)

(Jag ser förresten, och det här är bara en parentes, att av de fyra böcker jag köpte på bokrean idag så ligger tre på topp fyra av de mest köpa bokreaböckerna. Coolt.)

NuMountain:
Er man formsvag hvis man kommer i en SM-finale???? :-S

Aben: Fördelen med årets upplägg med att möta Frölunda först är att det blir lättare och lättare fram emot en final. Som tur är så har vi ganska lätt för Frölunda som är elitseriens svåraste lag. - En drömlottning alltså - Semin blir alltså ännu lättare och finalen blir en barnlek för då har vi kommit så långt att vi troligen möter ett av seriens formsvagaste och sämsta lag. Tänk att vi kanske vinner SM-guldet just i år, bara för att vi fick göra allt baklänges.

Aben:

Som någon skrev någon annanstans: man behöver inte slå bra lag för att ta SM-guld. Det räcker med att slå de minst bra lagen, om någon annan slår ut de bra... ;)

Nåja. Jag tror att det blir respass mot VF. Jag hoppas att jag har fel, för jag har planerat in min framtida tillvaro efter de eventuella semifinal och finalmatcherna.

knaskamilla: Självklart. De måste ju vara aktiva Modoistskrivare.

Jeg syntes ikke at det er så slemt at møde Frölunda allerede i kvarten, for hvis nogen skal slå dem ud, så er det Modo! Desuden skal vi jo slå en masse gode hold for at vinde SM, så om vi slår Frölunda nu eller i finalen kommer ud på et...Missionen kan begynde

NuMountain:

Jag har inte förstått mig på Rinksite. Jag har för mig att sist det blev ny omgång så stod ändå de gamla poängen kvar. Mycket förvirrande. (Det är möjligt att jag minns fel också, men isf skyller jag på åldern.)

Öppna för fler HSare? Tja...så länge de skriver i MoDoboken, tycker jag isf.

knaskamilla: Det verkar fortsätta över slutspelet på något sätt. Tror du att det är från noll igen? det måste det ju vara. Flest poäng under slutspelet var det väl. Ska vi öppna för fler HS:are under slutspelet tycker du?

Sv: Falcon Rinksite
Rinksiteställningen:

1 mike66 162 14 32 Timrå
2 frisco 159 5 32 Modo
3 knaskamilla 158 8 42 Modo
4 sorkenn 155 9 49 Djurgården
5 westerlind 152 2 40 Brynäs
6 riha 148 7 41 Modo
7 G.L.M.C. 142 3 36 Modo
8 krullis86 118 3 29 Modo
9 Skalpjägaren 108 12 20 Frölunda
10 ginnan 108 2 32 Modo
11 ida9 98 13 29 Modo
12 Soid 67 7 19 Modo
13 samjo 59 4 14 Modo
14 NuMo 37 2 5 Modo
15 Modorulez 7 0 3 Modo
16 Lindstrom27 4 0 1 Brynäs

Här tappade jag den andraplats jag prenumererat på länge, p.g.a. att Frisco tippade bättre än mig. Jag snubblade på mållinjen, kan man säga.

Grattis till miiiike, som faktiskt sett ut som en klar vinnare väldigt länge nu. Okejrå, grattis till Frisco också (fast han tror iofs att den här tävlingen inte betyder något).

samjo:

Jag applåderar mig själv lite, eftersom jag är tillbaka ungefär där jag en gång startade. Det går upp, och så går det ner, och så går det upp...

F.ö.: Grattis Vader! (Och o-grattis till scim, som lyckades hamna nedanför den (till synes) med datorer obekväme tummen...)

NuMountain:

Nästa år kanske man rentutav ska tippa på rinksite?
Det blir till att skörda framgångar nästa säsong...

scim: Det gläder mig, för det är nästa år som det gäller vilken som är bäst. Inte i år.

NuMountain:

För mig känns det inte så farligt för jag var aldrig riktigt nära att vinna... Nästa år ska jag pröva med att byta spelare ibland.

samjo: Jäkla osis. Hade jag vetat att det var så nära så skulle man kanske ha gett honom några råd inför sista omgången. Nu blev det missade fotöljer av alltihopa. Grattis Vader.

Poängjakten slut!
Det råder till slut ingen tveckan om vilken person som vann vår inbördes tävling här på HS. Överlägsen segrare blir Vader.. (applåder och visslingar).

Samtidigt lider jag lite med honom eftersom att han hamnade på en andra plats både i "Vårsäsong" och i "supertotal" och i ett huj gick miste om två lyxfåtöljer från Stegbo möbler. I supertotalen så har han t.o.m. samma poäng som slutsegraren!

Namn Poäng / Supertotal Senast
1 Johan Pahlin (Vader) 110 / 178 poäng (5)
2 Knas 86 / 114 poäng (8)
3 Samuel J (samjo) 85 / 127 poäng (11)
4 Linn Engvall (Kapusta) 84 / 159 poäng (12)
5 NuMo 83 / 135 poäng (8)
6 Per Lundgren (poffa) 78 / 115 poäng (9)
7 Morgan Stafrin (Paddan) 76 / 128 poäng (12)
8 ria-ra 74 / 93 poäng (3)
9 Frisco 73 / 85 poäng (11)
10 Anderas svedin 71 / 120 poäng (5)
11 André Söderholm (Deas) 70 / 119 poäng (12)
12 J. Westman (radiosaigon) 70 / 94 poäng (8)
13 Linda Persson 69 / 84 poäng (11)
14 R Eriksson ( L. Jack) 67 / 105 poäng (9)
15 Magnus Börlin (cadburus) 64 / 80 poäng (4)
16 Kerstin Andersson 63 / 95 poäng (11)
17 Mikael Lundvall 57 / 65 poäng (0)
18 Rickard Hägglund (gizMODOs) 50 / 98 poäng (0)
19 tummen 49 / 120 poäng (5)
20 Mattias Viberg (scim) 48 / 103 poäng (0)

NuMountain:
Tror nog att Miiike också vill ha en ny tråd för de som tänkt sig att spankulera...

Själv så spekulerar jag i ett riktigt trevligt slutspel och har därför lagt en köpoption på SM-guldet.

Sv: Slutspelslutspelstråden
Tyvärr skötte inte FBK och MIF sitt jobb... dvs att knipa en pinne eller två av motståndarlaget. MODO slutade alltså 7:a trots en klar seger över LHC. Som en liten parentes kan jag nämna att jag inför denna säsong tippade MODO på just en 7:e plats (jag vet fler som gjorde samma sak).

Frölunda kommer bli tufft alltså. Men det roliga i slutspel är ju att "precis allt kan hända". Jag tror inte direkt att Frölunda jublade när de såg namnet "MODO" skina igenom på lappen som Tommy Töpel senare vände. De hade nog hellre bytt med FBK just nu.

Ett annat lag som lottades mot sin "mardrömsmotståndare" var HV 71 som lottades mot DIF. Vill minnas att Lückner betydligt hellre hade velat möta TIK i en kvartsfinal. Djurgården har betydligt större rutin när det gäller slutspel.

Luleå-TIK ser ut att kunna bli en jämn drabbning. Jag tror båda lag har ungefär lika stor chans. Liten fördel till Luleå dock. De är alltid starka och griniga i slutspel. Nu blir det första gången Timrå sätts riktigt under press.

Ska bli spännande att följa kvartsfinalserierna framöver! :)

NuMountain: Jag hoppas ni spöar VF, så kan det bli semi mellan Timrå och MoDo...

NuMountain: Match ett på lördag ett måste för oss torsk där och det blir tungt, vinst däremot då blir det en helt annan press på VF.

Spekulera slutspelet.
Ny tråd för de som vill spekulera.

Någon som vet nåt om Damgaards skada ???

NuMountain:

Ähhh då, jag har en onskefull femårsplan som långsamt syftar till att få alla att bli fogliga trådnavigörer...vänta ni bara! :-)

Nåja, jag får väl komma med fylliga krönikor om tillståndet i tävlingen för att föra tillbaka det hela på rätt spår...då & då. Annars ska vi nog kunna tjatta på i god MoDoitisk tradition och få upp den på trådtoppen...tycker jag nog efter några minuters eftertanke.

ZZZzzzZZZzzzZZZ

Björn VII: Man kanske skall döpa om tråden (Börja om.) Namnet lockar den onoggranne att börja skriva saker i den som låter närbesläktat.

Sv: Missbevisa mig den maximala hastigheten!
Wewillwintoday: Må de lärde tvista om detta... ;.) Vi lär ju inte kunna påverka vem som står. Detta har ju Pirro (och Brithén) skött bra under hela säsongen. Och båda verkar ju vara i form så...

Sv: MoDo - placeringsmatch HC
Wewillwintoday:

Läggmatch eller inte - FBK ställde i alla fall över sin förstakedja. Elakt, tycker jag. Elakt av MIF att ingjuta hopp ett tag också...

Synd för Werna att han inte fick göra den där sista poängen. Han var verkligen sugen. Som Pirro skrev i matchprogrammet "Mot slutet har han varit bra på att ta långa byten också, håller sig alltid en bra bit ifrån båset så att han inte hör oss heller. Blir nog lite av den varan ikväll också." Och som det blev...

poffa:

Jo, för jag anar nämligen en ny vår för denna gästbok, inkörnings- och etableringsarbetet är redan avklarat - nu är det dags att börja chocka våra trogna läsare...

Björn VII:

Värst vad överdrivet känslig du blivit för detta då. Att skriva i fel trådar är liksom ett av kännetecknen för denna GB.

Sahlander: Jag var otydlig i mitt meddelande. Det är sant att det var länge sen och har ingen betydelse...

Min poäng var att det är inte helt lätt att stå i ett fullsatt scandinavium och jag tror att Riksman är coolare och klarar den uppgiften bättre.

Björn VII:

F.ö. är detta inte en biljettråd, så jag hoppas att MoDoratorerna tar tag i detta när Kungen från Listerlandet fått sitt svar.

Wewillwintoday: Vi går in i slutspelet med en positiv trend det betyder mycket tror att modo har en bra chans att ställa till det för indianerna.

Wewillwintoday: "Hirsch var fruktansvärt darrig i första matchen mot frölunda" Den matchen gick den 8/10 och har inte så stor relevans i detta nu. Varför jag propagerade för Hirsch var hans grymma match i Timrå senast.

scim: Då ifjol var Frölunda relativt chanslösa i Kempis förrutom i avgörande matchen.. Lundkvist kunde nog inte lastas för ett enda mål... Blir tufft, men jag tror helt klart det finns chans att vi tar dem.

Sahlander: Ställa Hirsch i scandinavium skulle i det här läget inte vara speciellt smart. Riksman var ruskigt lugn och stabil senast, och rädda 3 poäng mot ett starkt forcerande Frölunda.
Hirsch däremot var fruktansvärt darrig i första matchen mot Frölunda och släppte ett par onödiga puckar.

Jag tror att Pirro redan bestämt sig för Riksman...

Sahlander: Lugn ni kommer att plocka fjädrarna av Indianstammen och vinna med 4-2 i matchserien då dom INTE vill möta er!

Hirsch skall stå tycker jag... Han verkar "hetare" än Jusso för tillfället...

danoj: Då blir det hål i väggen på lördag 3-1 till modo kung werner gör 2 mål.

danoj:

Nåja, han stod ju trots allt ifjol också, och då var han rätt mänsklig vill jag minnas ;)

scim: Blir en viss Henrik "väggen" lundqvist som kommer att stå i målet på lördag :)

Wewillwintoday:

Medhåll, skarpt läge nu och de svagheter Hirsch har kommer faktiskt till störst uttryck just i dessa matcher. Dock har jag fortfarande Hirsch som favorit i eventuella matchserier mot DIF och Timrå.

Slutligen så skulle jag dock inte bli förvånad om vem som helst av dessa målvakter får ett riktigt sammanbrott i någon av matcherna i Scandinavium och att en sådan sak inte borde vara tillräckligt för att byta ut honom till nästa match. Vem det nu än må vara.

« · 224186 · »