1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536941 inlägg · 4132 ämnen
« · 226792 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skitblajtråd.
scim: Det var givetvis frisco som bifogat mp3an.

NuMountain:

Är det kamillas bifogade finne som inte fungerar? Den fungerade bra för mig iaf.

Sv: Tråkiga
westerlind:

En korrekt tolkning ;)

scim: Kanon.

knaskamilla: Det spelar ingen roll. Storleken stämmer men det verkar inte bli rätt. Scim?

NuMountain:

Modem!!

Frisco:

Här får du en bild av mig.

NuMountain: Ähh. Det verkar inte fungera.

Tråkiga
Vad alla är tråkig här idag då.
Skickar med en bild på Riksman också.

ZZZZZZ på er.

knaskamilla: Spunk! Du har ju fått hela låten.

NuMountain:

Sjung en snutt?

Sv: Spekulera slutspelet.
Wewillwintoday:
okidoki,,,,,men vf,,,ja,,,man kan ju inte låta bli å hålla på dom.
Ha de, må bästa laget vinna i morrn!

knaskamilla: Hur då?

NuMountain:

Jag vet inte. Kan du tala om vad det är?

knaskamilla: mp3

scim:

Tack! Jag satt just och tänkte på det själv, faktiskt.

knaskamilla:

En dubbel oneliner, alternativt enkel twoliner. Mycket snyggt må jag säga, du får 10 i betyg av domarna.

knaskamilla: De två spelade i Sverige i samma veva som en känd kokssniffare vann sin första ATP-turnering.

knas: Är det här vanlig musik? Se bifogad.

scim:

Inte ens det.

NuMo:

Inte det heller.

knaskamilla: Hade dom skridskor på fötterna då?

knaskamilla:

De hade väl åtminstone klubba och puck?

scim:

Det vet jag inte, jag var inte där. Jag tror inte det. När jag var där och såg de som dansade Riverdance så hade inte de skridskor på sig på scenen, i alla fall.

NuMountain: Fisk är gott.

NuMountain: F(r)isco?

knaskamilla:

Hade han skridskor?

Frisco: Fisk?

Frisco:

Jag vet inte. Jag vet dock att Garfunkel var i Kempis, och att jag var knäpp som inte köpte biljett och åkte dit.

knaskamilla: Simon och Garfunkel. När spelade de i Sverige senast och vart?

NuMountain: Ok, då vet jag.

Frisco:

Ah, jag ber om ursäkt. Man skulle jämföra med den som spelades på nyår (då han som hade musiken i sin dator klagade på att den var dålig, du vet).

NuMo:

Simon & Garfunkel är riktigt bra.

Frisco: Enligt mina anteckningar är det mesta annorlunda musik.

knaskamilla: Vad är annorlunda musik?

Frisco:

Det är gött att vi fick till det där sponsoravtalet med Rix FM. Nästa fest blir det annorlunda musik på - vilket iofs inte betyder att den är bra...

Alla: hmm

NuMountain: NuMountain:

Här vill jag påpeka att jag faktiskt försökt hjälpa dig med dina datorproblem utifrån min kunskap. Att poffa sitter på en CD-skiva med lösningar är lite fusk, tycker jag.

knas

mike66: Brunögat blir automatiskt initierat om metabolismen fortskyndas. (Lät aningen tautologiskt.) Men nu håller vi oss ifrån det ämnet och koncentrerar oss på benvaxning. Jag tänkte inte på att benvaxning verkligen fortskyndar (Där kom det igen.) benutväxlingen i vatten. Naturligtvis gör det det. Det betyder att om knas försöker hålla 6 km/h i knähögt vatten så måste säkert poffa hålla 8 km/h för att det ska bli jämt. Börjar båda i Ö-Viks centrum samtidigt så beror det lite på hur dagsformen och mejan är för att man ska lyckas orka ta sig till Kempis. Detta kanske är det ultimata testet för att se vilken av dem som är det äktaste fanset. Jag håller på poffa, för jag har fått en cd-skiva av honom. Jag har inte fått något av knas. Förutom balsam för skälen.

NuMountain:

Handlade det inte om träning för benen?

Sv: Jocke L skrev kontrakt på två år!
NuMountain: Du har rätt - det finns mindre bra dödar och de som är lite bättre. Själv så funderar jag på att börja leva lite snabbare nu när döden börjar att kika en i vitögat - inte att förväxla med brunögat.

Självklart så lär Kamillas ben vara nyvaxade lagomt till SM-finalen i alla fall - och att det blir ett vadande lär det inte råda det minsta tvivel om i vårsolens glans.

I Bergman är underskattad här på HS!

Skitblajtråd.
Jadu knas. Dans blir det väl inte så mycket av. Så tåståendet är nog ett av dina viktigaste träningsmoment. Det är ju inte direkt träning för hjärtat.

NuMountain:

Knas har ju dessutom lite mindre vikt att bära på. Egentligen borde sådant räknas in i benkapaciteten, fast det är ju ganska meningslöst med tanke på att poffas benmuskler får mer träning än knas. Den enda träning knas sysslar med är ju dans och promenader (och - vilket jag kom att tänka på när ri-ara sa det: att stå på tå på hockeyn).

NuMountain:

Är det därför det inte finns håriga fiskar? Hursomhelst så måste jag bara tillägga att knähögt vatten för poffa förmodligen är halshögt vatten för knas. Det är iofs inget problem eftersom vattnet i Kempis är fruset.

Sv: Ickemeddelanden
scim:

Oj. Det kanske jag gör? I sådana fall kanske jag har missat en massa intressant. Attsingen.

mike66: Ond bråd död är inte alltid ett dåligt diskussionsämne. I fallet L.B. så tyckte jag det däremot kändes meningslöst. En diskussion här hade inte gjort någon gladare, enligt min mening. I fallet Arvidsson, så kan man kanske konstatera att det faller utanför hockeyramarna, men så bjöd jag ju upp till dans med mitt Drutten-skämt vilket gör att taktfullt prat om -den- döden kan låta sig göras, i bris på bättre ämnen.

Apropå håriga ben så antar jag att Kamilla rakar sina, vilket borde betyda lägre motstånd, i alla fall i vatten. Om det är vadning torde knas vara överlägsen poffa. Å andra sidan kan jag se att poffas något mera korpulenta påkar genererar enomt mycket mer kraft än knas sugrör. I längden ser jag dock poffas pulsande i knähögt vatten som något farligt för hjärtat. Fördel knas alltså.

Sv: Ickemeddelanden
knaskamilla:

Du kanske gör som jag, dvs dubbelklickar?

Ickemeddelanden
Är det någon som kan förklara hur man kan få snabbisar som inte är några meddelanden?

Sv: Tidig silly season...
knaskamilla:

Nu är det helg, nästa vecka är nästa vecka. Vi tar upp ditt profilskap om två veckor. Bilden föreställer en poltergeist.

scim:

NU är nästa vecka!

NuMountain: Apropå Drutten och Jena (Sveriges Magasin) så för det tankarna osökt in På Gunnar Arvidsson som härom veckan gick bort efter en tids sjukdom - Dock är inte detta en speciell bra diskussion att föra här på gb:n så jag lägger ner direkt - nu på stubben.

Förresten, beror inte farten i gången på längden på bena - inte att förväxla med mittbena? En kvinna bör ju teoretiskt vara långsammare med sina mycket kortare och småigare ben. Nu vet ju inte jag längden på Kamillas ben men jag kan tänka mig att Poffa har en aning längre och hårigare ben och därutav borde han lätt kunna komma upp i minst 7 km/h. M.a.o kommer säkerligen Poffa att få en mycket behagligare gång ner till Timrå än vad t.ex Kamilla kommer att få.

Jag avslutar det hela med att lägga ut en kanonlänk för oss som är uppväxt med Drutten & Krokodilen som dom också brukade kallas för. Kolla också in hemsidan 5 myror är fler än 4 elefanter - en mycket pedagogisk sida för både en själv som sina egna barn?

www.geocities.com/summerua/70tal/tv70.html

knaskamilla:

Hellre missbehandlad än misshandlad. Svaret på din fråga är kort och gott: Nej.

« · 226792 · »