1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536956 inlägg · 4132 ämnen
« · 228115 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelslutspelstråden
Sahlander: du = då i sist meningen

knaskamilla: Speakern sa först 2+2 för "Finnen" sen sa han Högardh 2+2 för Roughing (här börjar hela Kempis bua med all rätt) och 2 min för Interference... Som du inte alls hördes...

knaskamilla:
Hmm...den där Robert Lahti då? Tror inte att heller han dömer i slutspelet denna säsong.

Paddan:

Lustigt, jag satt just också och tänkte på herrarna Sold och Johansson...

Den där Eriksson hade jag förträngt. Naturligtvis borde han också räknas till vifickintedöma-skaran. Han har väl dömt två matcher i sin karriär, va? Som Frisco (tror jag) sa: han kan skryta med att ha dömt 50% av sina matcher i Kempis.

Själv tyckte jag att det var knepigt att VF spelade 5 mot 4 när Högardh och Alavaara fick 2+2 bägge två, men senare fick jag det förklarat för mig att Högardh fick 2+2+2. Omöjligt att höra att speakern sa det. (Knepig 2+2:a? Jo.)

knaskamilla:
Den där Peter Eriksson, eller vad han nu hette, som dömde en av matcherna i Kempis denna säsong var ingen större favorit heller.

Jäklar, man börjar nästan sakna Börje och Sven-Erik.

För övrigt tycker jag det är knepigt att Högardh fick samma straff på 2x2minuter som Frölundaspelaren. Tydligen blir man utvisad för att man får ta emot slag.

knaskamilla: Jag har nästan glömt vad han heter men jag tror du har rätt. Oftast går han ju under namnet Vimmelkantig. Jag har dock upptäckt att han i det fåtal matcher han inte har tappat totalt faktiskt hållit en ganska bra nivå. Tyvärr är det alltför sällan.

Lulekickan:

Det kan du kanske ha rätt i. De som inte är uttagna är väl Lindh, Vinnerborg (heter han så?) och Gyllander (stolpskott!).

knaskamilla: De har väl tagit vad de har bedömt som de minst onda av många onda ting. Det finns väl max 2 ES-domare som håller godtagbar standard annars. Visst är Rönnmark också uttagen att döma slutspelet? Han kommer rätt långt ner på min lista över bra domare.

Frisco:

Ja, den där offsiden var väldigt märklig. Fast det jämnade kanske ut sig på ngt vis, då de väl missade att blåsa för en VF-offside tidigare under matchen?

Jag tycker att det är konstigt att Danielsson är uttagen att döma slutspelet.

Frisco: Han kanske bara tycker att det är kul att blåsa i visselpipan?

Frisco: Glömde z2

knaskamilla: Troligen förstod alla att Danielsson skulle få underkänt betyg eftersom han var dålig. Hela första perioden var han ett stort skämt. Betygssättningen i Aftonbladet är 1 till 5. 2 är på nåt konstigt sätt godkänt vilket innebär att en domare som inte varit godkänd alltid får en etta. Betygsskalan borde varit att 1 är Värdelös, 2 underkänd, 3 godkänd, 4 bra, 5 Mycket bra.

Han verkar ha bra syn Danielsson. Av 3901 personer i publiken, drygt 40 spelare och 2 linjemän var han den enda som såg en offside på MoDo idag och gick in och förstörde ett MoDoanfall. Starkt jobbat Danielsson.

Nu kom jag på en sak till: hur många som såg matchen i Kempis trodde att Danielsson skulle få mer än ett plus i AB? (Det vore förresten intressant med betyg på linjedomarna också. Det tycker jag att man ska införa. Då skulle t.ex. "förmåga att laga isen" kunna räknas in.)

knaskamilla: Ingen aning.

alla: ZZZ zz z z zZ z

Frisco:

Jag vet ingenting. Blir man inte bara korkad av Husumlukt?

knaskamilla: Mycket möjligt. Hästskitslukt blandat med fisklukt kanske är mer sövande än Husumlukt?

Frisco:

De kanske har en annan dygnsrytm där nere.

Sv: Foppa
Det verkar faktiskt vara så att Foppa fick en assist på sista målet. Märkligt. Men bra, med tanke på att Lemieux kommer att få ett antal assist av liknande dignitet.

knaskamilla: De högg ju med yxan nyss så fort man sa nåt som de ansåg som negativt. Nu verkar de ha somnat.

Frisco:

Det har du rätt i. Jag lutar mig tillbaka och väntar på svar från dem.

Här är en bild på en av MoDoMartins ansträngningar. Det funkade faktiskt förvånansvärt bra, måste jag säga. (Fast jag förstår inte varför det blir så hemska bilder när man använder den högsta upplösningen på kameran...)

knaskamilla: Det borde väl de Frölundafans som högg för nån timme sen kunna svara på.

Sv: Publik i Kempehallen, i slutspel.
Björn VII:

Ditt inlägg förtjänar ett bättre svar än detta men: Jag håller med dig.

Frölunda85:

Inte konstigt att Kempis upplevs som en ganska död arena under vanliga grundseriematcher. Om publiken ropar "MoDo" två gånger/period blir det sex gånger på en hel match (om den inte går till förlängning). Det enda som hörs i Kempis under en hel match är alltså "MoDo" sex gånger. Tråkigt.

Frisco:

Jag har hört att det kan låta mycket i Scandinavium om folk stampar i golvet. Jag kan dock inte svära på att det är sant.

scim:

Nej, det är inget som ursäktar något...men återigen: mitt poäng var: perspektiv.

MoDos ställning i hockeysverige har inte förändrats ett dugg av detta (minus alla kraxrubriker i kvällspressen som kommer att jämföra med relevanta: 12044 i Scandinavium på måndag), liaså deras förutsättningar att lyckas med något stort i år eller inom en nära framtid.

Ska man förändra några förutsättningar måste man ha en ny arena, organiserade bussresor från hela Ångermanland, svallande ölförsäljning, riktiga boxar för folk som vill betala...typ som i Karlstad.

Någon förändring i intresset kommer vi inte att få om vi inte erkänner att även hockeypubliken i Ö-vik har annat att fylla sin fritid med än vad de hade på 60-talet. Det är bara att erbjuda mer och "bättre" "upplevelse" på hockeymatchen.

samjo: Han var inte på plan vid ¤:e målet. Hade precis bytt med Morris som fick assist... Men den typen av Lemiuex-poäng behöver inte Foppa.

Kempispubliken är ju alltid lika seg..mellan 3700 och 3900 hela serien ..lite mer under slutspelet och smockfullt under en avgörande slutspelsmatch

samjo: Det verkar så. Krya på dig.

scim: Okej, då visar ESPN fel statistik eftersom Foppa fick ass på fjärde målet.

Nu ska sjuklingen i säng... *snörvel*

scim:

I båkksskåren gjorde han 1+1, i scåårskiten gjorde han 1+0.

samjo: Någon assist fick inte Foppa i dag. Men nog är han snäppet bättre än Lemiuex. Hedberg höll nästan Henkeklass i 2 perioder.

Björn VII:

Katastrof? Nej kanske inte. Men det är likväl dåliga siffror och att de var lika dåliga/sämre förut är inget som ursäktar detta.

scim: Enligt boxscore fick Foppa assist på 4-1 målet.

samjo:

Forsberg knaprar ingenting i gentemot Lemiuex i poängligan, han spelade nämligen 1+0 idag.

NuMountain: 4-1 till Colorado (matchen slutade precis). Foppa 1+1. Lemieux 1 mål. Foppa knaprar in i poängligan :)

FreddanVF: Det finns bara en som är bäst och det är Lemieux.

scim: Jag kan hålla med er om att Foppa är världens bästa hockeyspelare. Han är min favorit alla kategorier.

Publik i Kempehallen, i slutspel.
Damnit, man lämnar er i några timmar och så har ni besudlat tävlingstråden något kolossalt med publiksnack.

Nåja, får väl bjuda er på en tråd för nattens fortsatta diskussioner innan man lägger sig för att vakna i tid till lite fin obråkig svensk idrottstradition (så länge finnfuskarna håller sig borta iaf)

Vasaloppet.

Nåja, publik var det och till skillnad från, återigen, modohockey.seforumsentouraget så har jag bestämt mig för att vi ska införa något nytt här på HS. Nämligen: perspektiv.

Perspektiv nummer ett: Det kommer i det långa loppet inte vara möjligt för MODO Hockey att driva ett hockeylag i Ö-vik med ambitionerna att vinna SM-guld om publiksiffrorna ligger i stil med dagens, i ett slutspel.

Perspektiv nummer två: Dagens publiksiffra är helt normal, givet fler förutsättningar är den faktiskt ganska bra för att vara den första hemmamatchen i en sjumatchers-serie i Örnsköldsvik, ja den är faktiskt bra för att vara i vilken medelstor svensk stad som helst.

Här är de senaste årens publiksiffror i första hemmamatchen i slutspel i Ö-vik:

2000: 4218 (mot VF, match nummer två i serien, MoDo-vinst i första matchen borta).

2001: 3850 (mot LHF, match nummer två i serien, Luleå-vinst i första matchen borta)

2002: 3956 (mot LHF, match nummer två i serien, Luleå-vinst i första matchen borta)

Såå...trots att de senaste säsongerna innebar större framgångar i grundserien, större profiler i laget, mer mediefokus på laget...så har:

Intresset för den första matchen i en sjumatchersserie i Ö-vik inte minskat ett dugg de senaste åren

Tar vi det till ett större perspektiv har publiksiffrorna för lag i liknande situationer: LHF, Brynäs och faktiskt även MIF legat någonstans i trakterna 4000-4500, sett i relation till de 30000 som bor i centralorten Ö-vik är det heller ingen "dålig" siffra utan återigen, snarare en ganska hyfsad.

Så, innan jag ger mig för ikväll: Håll isär begreppen tack, en publiksiffra på drygt 3900 i första matchen i en sjumatchersserie, när Canal + sänder är ingen katastrof över huvud taget och den säger definitivt inte ett piss om något "sjunkande intresse".

Det enda det handlar om är ett bevis på dåliga långsiktiga förutsättningar att driva ett högavlönat elitserielag som satsar på SM-guld.

I staden Örnsköldsvik.

Så, gonatt på er sötnosar.
(Ska bara kontrollera att ni sköter er under någon kvart).

Går matchen på plus eller? Här måse man lyssna på nhl radio..låter som om Lintner har hyffsat med speltid..och att foppa dominerar men de är man ju van vid

scim: Han har ju lekstuga när han vill. Det är riktigt mäktigt att se. Heja Moda.

NuMountain:

Framspelningen av Hejduk var riktigt fin, målet inte fy skam heller. Jag som precis börjat undra ifall Foppa åkt och bytt, han var ju utanför bild så länge.

Frisco:

Seså, sluta kivas nu pojkar, Foppa gjorde precis mål mot Pingvinerna.

Foppa
Mål av Foppa. Jävrigt snyggt.

FreddanVF: Kan man inte göra mål måste man väl komma på alternativ:-) Lehtinen var det som var spelare nummer 6 tror jag.
Conny är alltid i båset sur men det kanske bara är just i Kempis?

Frisco: jag för mig att jag betala typ 180 förra säsongen:(

Frisco: Sur-Conny? Nja.. när modo spelar med 6 spelare på banan så vart han lite arg men ni lyckades ju inte vinna ändå. Och det lär nog blir en vana ;o)

Frisco: Fundera på det du resten av kvällen.

danoj: Vad? Förklara.

danoj: kan bara hålla med.

Frisco: Ditt resonemang blir bara pinsammare och pinsammare..

« · 228115 · »