1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536995 inlägg · 4132 ämnen
« · 233334 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Naslundkvall i NHL
Jagr har förövrigt tre poäng ikväll. 37 mål hittills. Inte så dåligt för en som inte är med i toppen.

Paddan: Sov sött...

Få se, om man bryter ihop redan nu så borde det väl funka riktigt bra för MoDo att komma igen nere i Scandinavium senare idag.

God natt!

NuMountain: Det bara rasar in mål i Van - Columbus matchen 3st på 37 sek

NuMountain: ack ni förtappade själar... Tro nåt sånt om en fin kristen kille som Macke

Paddan: assingen!

NuMountain:
Måste vara min fantasi som skenar iväg ordentligt men den där andra meningen var lite väl vågad tycker jag.

NuMountain: Go Macke Go...

Sv: Slutspelslutspelstråden
Paddan: Eller att Kamillas tålamod med oss är på upphällningen.

knaskamilla:
...att fyra punkter inte är fler än fyra kommatecken, kanske...
Eller att det såg förjävligt ut med ett mellanslag mellan punkterna och kommatecknen.

Naslundkvall i NHL
Näslund gjorde nyss ett mål. (hans 42:a) Sedan tidigare har han ett ass för kvällen.

scim:

Aha. Vad kom du fram till i ditt experiment?

knaskamilla:

Det var ingen förklaring, det var ett psykologiskt experiment.

scim:

Var det där en förklaring? Förtydliga dig isf gärna.

knaskamilla: Ojdå??? Jag som ofta skriver ?!?! eller !?!?... Hur skall detta gå??? Skärpning!!!

knaskamilla:

.... ,,,,

Sahlander:

Max två, anser jag. Om man blandar utrops- och frågetecken kan jag köpa tre i rad - men då ska den som skriver vara väldigt, väldigt undrande/upprörd.

Paddan:

Jag vet inte. Jag grämer mig över att jag inte lyckats titta på Värsta språket en enda gång efter jul.

knaskamilla:
Vad gjorde du förresten i senaste avsnittet av Värsta Språket?
Hur mycket fick du betala för den exponeringen?

knaskamilla: Vad anser du om sånt här då??? Berätta!!!

Paddan:

Om man ersätter punkterna med kommatecken så framkallar man ännu mer illamående hos mig än vad man gör om man skriver fler än tre punkter i rad. VARFÖR använder folk kommatecken i stället för punkter?? Det har jag aldrig förstått.

Paddan: ROFL...

knaskamilla:
Om man ersätter punkterna med kommatecken är det då "lagligt" att använda sig av fler än tre i rad i en text?

Förresten, hur sjutton funkar det att översätta en text till Braille ifall man inte får använda mer än tre punkter i rad i en text?

knaskamilla: Förlåt... Jag skall aldrig göra så igen... Någonsin... Säkert... Hedersord...

Sahlander:
Det kan inte vara så att du är laktosintolerant ;)
Som modemcyklist så överväger man inte ens att ta hem en fil som är av den där storleken.

Sahlander:

Åh, nej. Ska jag måsta ha den lektionen igen? Max antal punkter i rad i en text: tre.

;P

Jag fick inte heller hem filen, men jag börjar vänja mig. Det kanske går bättre på mitt egna bredband.

Paddan: Hur dom helst så får jag inte hem filj-veln..............................................

Sahlander:
Helt enkelt genom att man använder sig av den värme som modemet alstrar, lite grann ungefär som min spis från nån gång när lägenheten byggdes (60-70-talet) där det nog gått lika bra att värma maten ovanpå spisen som inne i ugnen. Är ungefär samma värme på båda ställen när ugnen är uppvärmd.

Paddan: Paddan: Förklara för mig som lämnat modem-åldern i förra årtusendet hur man kan laga mat med dom... Skrämmande utveckling må jag säga... På min tid kunde dom knappt föra över bilder på mat snabbare än vad man kunde laga, fota, framkalla och hinna titta på det...

Sahlander:
Så du menar att det behövs en instruktionsbok för att förstå sig på hur man slår av respektive på ett modem.

Äsch, håller mig till The modem art of cooking

Paddan: Man skall INTE laga mat med modem... Har du inte läst instruktionsboken...

Sahlander:
Nästan så jag är benägen att hålla med dig där.
Kan ju heller inte överge mitt riktigt åldersstigna modem som hjälpt mig med matlagning och annat...

Dream Team:

Jag kunde då ladda ner den, rätt härlig lyssning må jag säga.

Natti natti med er...

Paddan: Det blir aldrig ordning på nåt torp i Bjästa... Det för bli vilka förkortningar som helst... Men inget kommer att hjälpa...

Sahlander: Vet ej, tror inte det.. säkert äldre..

Sahlander:
Komma här och göra en avundsjuk, va, bara för att du råkar vara ägare av någon sån där fin fyrabokstäversuppkoppling.
Jaja, snart blir det tydligen ordning på torpet även i Bjästa.
Hade annars tänkt föreslå dig att sluta dricka cola och flytta konservburkarna och nylonsnöret närmare telefonluren, det funkade då för mig...

Dream Team: Är det från sportradion i onsdags eller???

Dream Team:

Jag blir inte klok på den mannen... Han borde bidra med ganska många grodor till Anrells floskeltopp, kan man tycka.

Dream Team: Nope ADSL

Sahlander: Kan det va att den är för stor... över 7MB..
Har du modem, eller?

Dream Team: Din bifogade fil ställer till problem... Den går ej att ladda hem.....

knaskamilla: Hmm... möjligt... I vilket fall så tycker jag han är karl för sitt språk:

- Rättskipa har visats.
Christer Jonasson, Radiosporten.

Dream Team:

Åh, jo! Fler än en gång har jag sett TIKare som klagat här på HS på att Jonasson tycker så illa om TIK... Så det så.

knaskamilla: Vi tror absolut inget illa om herr Jonasson. Fatum är att han följde med oss på vägen tillbaka...

Sv: Tidig silly season...
Jonsson8:

Nu har jag kommit på vad som skett i omröstningen: drösar av HV-fans har röstat på DIF-fansen, eftersom de inte gillade att bli utpekade i en kvällstidning som en dålig publik. Eller något sådant.

Paddan: Jag kan konfirmera Jonassons prillproblem (lol) samt att han sa Timrå - Frölunda istället för MoDo - Frölunda vid ett tillfälle.

Frisco:

En annan kul (?) grej är att Jonasson kallade MoDo för Timrå när han skulle sammanfatta matchen. Och så tror TIKarna att han har något emot dem...

Sv: Tidig silly season...
knaskamilla: Undrar om folk som röstade tänkte bara på huliganism eller om de även tänkte på hur enögda publiken är i den omröstningen? Om så är fallet verkar det som att vi Modoiter inte är så dåliga som man kan tro om man läser vad vissa skriver i pressen och diverse forum...

MartinSedin: Finns det inte en till Micke Bohman med, som ej är målvakt men däremot har spelat i bland annat MoDo och Svedjeholmen? Tror han ska vara 79a med om jag inte minns helt fel.

Frisco:
Har för mig att han sa något om att han knappt såg någonting av andra perioden för att Roger Johansson skulle lägga in en ny prilla under läppen.

« · 233334 · »