1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537001 inlägg · 4132 ämnen
« · 234725 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lycka till
Herr Evensson såg inte speciellt glad ut ikväll heller, iaf till en början...

Sv: Matchtråd VF-Modo
Instämmer med föregående talare vad beträffar Z-tecknen...

Paddan: Så kan det vara. Annars kan det vara ett lätt sätt att säga att en arena är fullsatt.

Nu ska det sovas.

Zz z z Z zz

Frisco:
Man skulle ju nästan kunna säga att hockeyintresset inte verkar vara alltför hett i Göteborg. Men det kanske i och för sig var platser reserverade för särskilt skuldtyngda personer.

Paddan: På TV från matchen i måndags i Scandinavium såg man en massa tomma stolar på måndagen. Vad säger vi om detta?

NuMountain:
Jepp, det måste tydligen vara ett otroligt dåligt hockeyintresse om man inte har fler än så på sina matcher. Nåväl, vänta bara tills vår superarena med plats för 30.000 åskådare tar form, då jäklar kommer vi ha slutsålt i tio år framöver...

Paddan: Det visar sig alltså att Göteborg bara kan komma upp i högst det tredubbla antalet åskådare jämfört med landdsortsklubben Modo. Det var intressant.

NuMountain:
Jomenvisst, men sen kan man ju också försöka att än mer underbygga denna hockeykris genom att tala om att "12044, så mycket publik har minsann MoDo inte haft i Kempehallen under någon match denna säsong..."

Paddan: Ja, och varför skulle storstadstidningarna ägna en massa energi åt böndernas hockeylag, när man har en egen hockeykris som det stora flertalet är mer intresserad av? Kapitalism bara. C+ visar ju helst vissa lag av samma anledning. Fan vad det är orättvist det häringa. ;)

NuMountain:
Jepp, för då är övriga Sportsverige "oerhört intresserat" av exempelvis Djurgårdens interna fotbollsmatcher eller hur mycket smör som Zoran Lukic brer på mackorna...

Dream Team:

Ni får ju ta och tacka gudarna för Marcus Åkerblom, karln avgör ju tre matcher, helt otroligt.

scim: Tackar allra ödmjukast för det! Ingen lätt match, trots 4-0. Kämpasegern i sudden var det som nog fällde avgörandet till slut. Men Lulää bjöd upp till stenhård fight, in i det sista...

Lycka till själv nu i alla tre måste-matcher...

Paddan: Tänkt dig Timrå-Modo i final. Det blir bara några korta artiklar i lokalpress och övrig lokalmedia då.

scim:
Äsch, varför så pessimistiska grabbar. Fundera istället över vilka vi kommer att smiska upp i finalen.
Själv så tror jag att jag föredrar Limhamn Limeburners...

scim: Jag hoppas inte på Timrå faktiskt. Jag är lite HV-positiv.

NuMountain:

Nu när du säger det så! Är det klart vilka vi möter i semifinal föresten? Blir det Timrå eller någon av vinnarna i de två övriga kvartarna?

NuMountain: det är ju gött att ni har elden vid liv....=)

ribba9: När jag tänker på det. Modo vinner troligtvis nästa match vilket innebär att man får en hemmamatch. Där viker Frölunda ner sig totalt och så blir det ett avgörande i en sjunde match. Då är ju trenden upp för modo och ner för Frölunda och med tanke på hur knappt och turaktigt Frölunda lyckas glida ur greppen nu så torde det bli en ganska klar defilering i sista matchen. Förstår inte varför jag har misströstat.

ribba9:Stora är väl att ta i?

Roberth: ja varför vara sura så här på lördags kvisten......modo har ju fortfarande stora chanser....=)

Roberth: va svammlar du om. ta ett JÄRN nu och Morska upp dig och res ner till GBG för f*n och stötta ditt lag, det kommer bli ett HEJDUNDRANDE KALAS.

HOCKEY FEST, för 8.e gången i rad

12044 sha la la la la la

ribba9:
Jag ber om ursäkt å gratulerar till sista segern den här säsongen och önska lycka till på den nya dagen
zzzzzzzzzzz

Roberth: har farbror roberth vaknat på fel sida idag..det står väl för mej vad som står på min sida..det behöver ni väl inte bry er om...

Dream Team:

Ja, grattis till segern och lycka till i fortsättningen.

scim: vad var det för fel på det då....det kommer en morgon då oxå...=)

ribba9:
Om jag säger att du är årets looser måste ja väll ha en anledning eller ska alla grubbla VARFÖR, fast i ditt fall så kanske det inte är så svårt att förstå.

PS. Någon som vet varför det är röda å blåa linjer på isen??

scim: Tack för att Timrå och Luleå har tackat varandra klart för den här säsongen...

Tack, tack...tack.

ribba9:

Du kommer med ett felaktigt påstående som naturligtvis får mothugg, vari ligger problemet?

Roberth: ja det kan du allt grubbla på....värst vad alla va sura här då...

ribba9: man spelar alla matcher sen tackar man, men visst dom såg lite vissna ut, tror jag det.

ribba9:

"omgångens loser:Pirro"

vad menas med det då?

ribba9:
Bra stil av MoDo och följa rutinerna.

ribba9: Det visar bara hur lite hockey du kan. Varför inte läsa på lite och sen komma tillbaks?

ribba9:

Vissa lär sig aldrig! Man tackar inte varandra förens efter en slutspelad matchserie, det var likadant ifjol och året innan. Det gäller alla lag.

dålig stil av modo att bara sticka efter förlusten och inte tacka för matchen...

Vf chefen:
Ja Ja åker de över atlanten nästa sesong eller stannar dom i götet en till?? Framtid, är man för bra så stryker man med å är man för kass så är man för kass. man ska helt enkelt ha en junior som inte är nått utavde typ hedlund hoppas aldrig genombrottet kommer så att han blir i MoDo i all framtid. (fast de hoppas man ju inte igentligen)

Roberth: Det här måste tas upp i Glashuset. Det här var inte bra. Fan vad jävla........HHHHHHHhhhhhhhhäääääää! Grattis! Skit! Fan vad fel. Nu får Anrell, Wennerstolpe sätta igång och posta sina artiklar som de skrev redan för en vecka sedan. Bläää!

Sv: Slutspelslutspelstråden
Björn VII:

Jag försöker med alternativ a...

scim:

Jag ser två alternativ...

a) Provocera knas till match penalty.

b) Få minst tre av deltagarna i årets tävling att uttrycka sympati för din situation i min gästbok...och så får du en plats i wild card-omgången. Måste dock ha detta "gentlemans agreement" för att tävlingens trovärdighet skall kunna överleva.

Bästa laget vann
F......n va gôtt...VF till semi, snacka om att 19-åringen visste var den skulle sitta...... han lura ju upp Hirsch på läktar´n.....

Björn VII:

Surt sa räven. Man får ju hoppas på att du löser det här så att jag på något vis tar mig till semi ;)

Björn VII: *stolt över segern* Måste säga att jag hade ett otroligt flyt i tippningen, missade bara med ett mål i tre av matcherna.

Roberth: SKETEN JUNIOR. eeee. han är nog en av sveriges mest lovande. men jag förstår dig det måste känns rätt tungt än då.

I dagens match fick vi ett liknande scenario som i fotbollens EM från 1992, då en tävlare av orsaker utanför hans kontroll inte kunde delta och en flink ersättare fick träda in i hans ställe.

Den ärrade forums- och HS-veteranen nikki88 fanns på plats och accepterade utan betänktetid utmaningen, trots ett tidsutrymme på enbart lite drygt 10 minuter till spelstopp presterades ett så kusligt starkt tips att favorittippade scim fick lov att bita i den här tävlingens otvivelaktigaste suraste äpple.

nikkis tips var dock av en sådan karaktär att vinsten i slutändan var odiskutabel och scims längre betänketid på frågorna hade i slutändan ingen effekt på slutresultatet. Inte ens om jag räknat med poängen från den fråga jag tvingats stryka pga oklarheter hade scim lyckats plocka in det 27-poängsförsprång nikki skaffade sig i tippandet.

Nytt high-score i årets tävling av nikki: 80 poäng, och i semifinalpool2 har samjo fått något att bita i. Blir det en fullständig "Danmark" av nikki i år? knas är varnad iaf! :-)

Nästa match, "The bout for Solle supremacy", uppskjuten pga huvudvärk hos ringdomaren till tisdag.

Vadå en sketen junior? Det är ju dom som är Frölundas framtid. Jensa och Steen.

Bra match!
Ni förtjänar en seger på söndag.

Roberth:
En sketen junior

Ska man måsta få en hjärtinfarkt i så unga år..kom igen nu MODO

Värkar som "full fart framåt"

Jag ska bara meddela att vi har en segrare i dagens match, men jag väntar med resultatredovisning tills vi har ett avgörande i hockeyn...Suspense!

« · 234725 · »