1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537349 inlägg · 4133 ämnen
« · 245903 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: J18 MIF vs Plantskolan semifinal
MartinSedin: Nu ligger vägen öppen för final. Powerplaymål av Umefödda Oskar Berglund och kvällens andra poäng för Pär Edblom.

MartinSedin:

4-2 nu:

51.16 2 - 4 PP1 MODO 7. BERGLUND, Oskar
(23. EDBLOM, Pär)

En intressant sak angående MODO B Juniorlag denna säsong. Bästa poängplockare i grundserien, Anton Nyberg som gjorde 45poäng på 30 matcher har inte ens varit ombytt så här långt i slutspelet. Petad

www.swehockey.se
IL-EQ Illegal Equipment Felaktig utrustning

Ingen aning om vad som kan ge 10 minuter.

MartinSedin:

Ur regelboken (regel 555)

En spelare som,
- bär sin utrustning eller sitt visir så att det kan orsaka en motståndare skada,
eller
- bär någon icke godkänd utrustning,
skall lämna isen och hans lag tilldelas en VARNING.

För en andra förseelse av något slag av någon spelare i samma lag, skall domaren
ådöma den felande spelaren:
- Misconduct penalty (10)

En spelare eller målvakt som använder eller bär felaktiga eller farliga skridskor,
klubbor eller utrustning, skall ådömas:
- Mindre straffet (2)

MartinSedin: IL-EQ = Illegal Equipment kanske?? (För stora benskydd månne)

Nej jag har ingen aning. Hoppas MODO vinner iaf.

Kan någon förklara detta för mig

26.26 10 min MODO 15. ÖHMAN, Robert IL-EQ

MartinS: Årets MODO B Juniorlag är mycket intressant.

Mina personliga favoriter är backen Oscar Hedman, Mattias Hellström samt Oscar Sundh.

och där gjorde visst Mikael Sjölin 3-2 till MODO assist av Håkan Dahllöfs son.

Frisco: Kan verkligen 7 få rätt? 46.28 2 - 3 EQ MODO 28. SJÖLIN, Mikael (18. DAHLLÖF, Richard)

Jag fick en direktrapport från IS STADION i Malmö av en viss Bjorn no7 (ej att förknippa med Jack Daniels).
Han hälsar att MoDo kommer atrt vinna matchen. Det står 2-2 efter 2 perrar och MoDo har fler folk än Mlmö med i anfallen och åker bättre skridsko än Skuningarna. I 3:e kommer utdelningen.

MartinSedin: Finns det några talanger i det här laget förutom Enström som är värda att titta lite extra på?

J18 MIF vs Plantskolan semifinal
Laget idagens match

9. BRANCALION, Mikael 23. EDBLOM, Pär 26. HÅKANSSON, Sebastian
4th Line 38. LUNDSTEN, Gary

--------------------------------------------------------------------------------

28. SJÖLIN, Mikael 24. ANDERSSON, Jesper 42. ÖDMARK, Patrik
3rd Line 7. BERGLUND, Oskar 4. ROSENQVIST, Marcus

--------------------------------------------------------------------------------

35. ÖBERG, Mikael 18. DAHLLÖF, Richard 10. HOLLSTRÖM, Filip
2nd Line 31. HANSSON, Emil 20. RAHM, Erik

22. ENSTRÖM, Tommy 39. HELLSTRÖM, Mattias 11. SUNDH, Oscar
1st Line 32. VIKLUND, Tobias 41. HEDMAN, Oscar

Goalkeepers 1. WESTLUND, Jonas
15. ÖHMAN, Robert

Öhman börjar i målet och Brancalion gör sin första match i slutspelet. Alstergren petad från senaste matchen mot HV

Sv: Rinksite
mike66: Har Du proppat Dig full med re-combinant erytropietin?
Elr är det Du som rättar runk-shit? Någe lurt är det...

Sv: Nattens NHL
Hvad sker der lige med Owen Nolan...han har vel hamret den ene puck ind efter den anden efter sit trade fra SJ til TO...gad vide hvad han kunne have gjort over en hel sæson, hvis han havde været i Toronto fra sæsonstart...eller er det bare nytænding?

Österby till Rödhökarna
Enligt hockeymagasinet.com så vann MIF kampen om Magnus Österby som tidigare spelat i Löven. Lite synd, faktiskt. Jag tror han hade varit ett tillskott till MODO:s tuffa spel defensivt. Han lär ju i alla fall ha klarat det sjuhelsikes mycket bättre än Wilde och troligtvis till en lägre lön.

Nä, nu vill jag att MODO plockar upp Agu och Lind och ger de båda en rejäl chans. Låt dem spela mycket under försäsongen och ge dem chansen tidigt i elitserien. Jag tror de båda kan göra en lika bra säsong som Enström gjort.

NuMountain: Det verkar som att Macke vill invänta spelarna bakom honom så att det blir spännande sista omgångar. Thornton är 3p efter nu. Synd bara att Foppa blev skadad annars hade han knaprat in. Men är han tillbaka redan inatt så är inte 5p nån omöjlighet att ta in. Fast inte alla poäng på en match då... det är ju lite för mycket begärt :)

1. Markus Naslund Van 74 42 51 93 22 0 11 1 50 256 4
2. Joe Thornton Bos 68 34 56 90 12 2 4 0 101 181 7
3. Peter Forsberg Col 65 25 63 88 7 0 2 0 62 146 39
4. Todd Bertuzzi Van 74 42 45 87 21 0 6 1 138 216 0
4. Mario Lemieux Pit 62 28 59 87 14 0 4 0 43 221 -23

Notera Lemieux's finfina plusminus. -23
Foppa ligger på +39 :)

Bertuzzi, Hossa, Näslund. Alla har gjort 42 mål. Vem vinner?
Jag tippar faktiskt att Bertuzzi går om Näslund i målligan, men Macke kan fortfarande vinna poängligan.

poffa: Mackes usla form håler i sig. Inte en poäng så långt ögat kan nå. Med tanke på hur pålitlig han varit under säsongen, skulle man kunna tro att det gått prestige i att inte bry sig om poängligan. Nä, nu får han ta och sluta fundera på det där.

Weinhandl spelar också i natt med sitt Islanders. Man möter Toronto och ligger för tillfället under med 1-0. Frågan är om Islanders inför nästa säsong kommer att flytta upp Weinis i andra eller första kedjan eller om man kommer att byta bort honom. Man har fortfarande inte gett honom klartecken att köpa lägenhet och det tyder på att man inte bestämt sig ännu.

Jaha, så var det då dags för match mellan Vancouver Canucks och St. Louis Blues. Förhoppningsvis kan Macke bryta sin negativa trend och göra ett par mål. Han har just nu 8 mål kvar till drömgränsen 50 mål och 7 poäng till 100 poängsvallen.

8 mål i natt och han har klarat båda.

Sv: Rinksite
westerlind: 2 nya friplåtar till miiike - nu kan jag snart bjuda hela HS på hockey. ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZäta x40 dominerar. ZZZZzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzZZZzz

Sv: Peter Hirsch lämnar MoDo
SirPimme: Glöm inte Foppa nu! Närå, han är ganska bra han också...

Frisco: Som sagt Z dominerar...

Alla: Z z z zZ z Z z z zZ z Z zz

Portello: Ja, de spelen minns man. Jag var närmast besatt av Green house.

Frisco: Game & watch spelen var ju också riktigt roliga. Donkey kong Jr, Green house mm mm

scim: På lektionstid så spelade vi dataspel. Kommer inte ihåg vad det var för dator men spelen var på kassettband som såg som vanliga ljudkassettband.

Frisco:

Det gjorde jag med, poffa måste vara gammal som skräcken.

poffa: När jag var ung spelade vi kula på skolgården.

poffa:

Nu är du för långt tillbaka i tiden för mig, gamle man.

Portello:
Jeg kan huske det der boksning med mænd i forskellige farver....Når man havde knock-outet en mand, var der fire stjerner (eller noget i den stil) der hang over hovedet...Er der nogen der kan huske et ishockeyspil til Nintendo??? Der var fire slags spillere: Tynd, lidt tynd, lidt tyk, helt tyk..nogens om kan huske det?

poffa: Fanns ju också ett tvspel där det fanns några guldspel. Ett var Boxning. Gubbarna var i olika färger. Tror att den gula var bäst. Ett annat spela var mman en groda som skulle hoppa från näckrosblad och fånga flugor. dessutom fanns det ett robbotspel där man skulle skjuta och hålla på.

scim:

Ni snackar om 8-bitars nintendo. Jag säger bara ABC-80 eller kanske en VIC 64. Till VIC 64:n så var väl det klart roligaste spelet Indiana Jones. Klart kultigaste spelet var Sex Games. Där kan man snacka om ett joystickförstörande spel.

ABC-80:n var också klart rolig med sin bristande grafik. Ett av de mest avancerade spelen var väl något som som hette population eller nåt sånt. Man skulle utifrån olika valmöjligheter se till så en population med myror blev så stor som möjligt.

Sv: Isracing
mike66: Tjurarna - Njurunda kom 7:a i elitserien och kvalificerade sig inte till finalen. Men de kommer igen till 2004.

Frisco: Var är Tjurarna dårå? Skandal!

Frisco: Usch då :) Är vi så dåliga på icracing?

Wewillwintoday: Det kan tilläggas att det var 4 lag i finalen så Östersund kom sist=)

Frisco: Grattis.

Isracing
ÖMK Rundbana, Örnsköldsvik blev ikväll Svenska Lagmästare i isracing. Tävlingen avgjordes på Vinterstadion i Örebro.
1) ÖMK Rundbana, Örnsköldsvik
2) SMK Gävle
3) Funbo MS, Uppsala
4) Jämtarna, Jämtlands MK, Östersund

Sv: J-18
Frisco: Det kan också vara en anledning.

Hur som helst så tror jag att MODO har en jättechans att nå finalen om laget kan bli mera EFFEKTIVT.

MartinSedin: Så det är inte för att MIF Redhwks J-20 spelar 19.00 imorgon mot HV71?

Johan: Anledningen till att matchen börjar kl 15.30 är att MODO ska hinna flyga hem samma dag och undvika en hotellövernattning.

Frisco: Hehehe! :) Ja om inte annat hade man ju fått träffa dig o Staalmannen, mina två absoluta favvo Ö-viksbor. Men Lördag går ej!

O på Söndag ska vi eventuellt till Kinnarps Arena och se MIF spöa Håve i en avgörande J20-semifinal...

J18-matchen imorgon börjar 15:30, det är ju helt sjukt att de lägger den på en sådan tid.

Jag tror på en dubbel: MIF-Frölunda i både J18 och J20-finalen... Hade man mått gott av! :)

Johan: Svårt att veta. Det verkar som lagen skulle kunna vara väldigt jämna. Hemmplan på lördag avgör förhoppningsvis. Kom upp ska jag bjuda på en kopp i varje paus.

Björn VII: Nä nu blir jag så sugen så jag måste brygag mig en kopp eller två jag med!!

Vad tror ni MODO-iter om J18 semin mellan MIF o MODO..?

Johan:

Ser lovande ut, tror att jag måste gå och brygga några koppar redan nu för att kunna få plats med ett sådant där paket i skafferiet. :-)

Björn VII: Ah min kaffesjälsfrände! Men den nya, "Intenzio", är riktigt fin och go i smaken. Förpacknignsfärg: se bifogad bild!

Magnifico, esple..arena skall vi ha! (?)
Noterar med intressse den skräckblandade tråden i TIKs bok om (troligen) uteblivna EU-pengar till den nya arenan, och jag skulle gärna vilja ha lite stöd för de tankegångar jag får av artikeln:

www.st.nu/sport/index.php?task=view&id=292912

Visst ska man tolka artikeln så att det är ett privat aktiebolag som inte kan motta stödpengar från denna stödfond, och det är detta som ligger som hinder, och inte det faktum att det är en ishall man vill bygga för pengarna?

Och följdfrågan blir ju naturligtvis: har arenagruppen i Ö-vik som arbetat fram ett nytt förslag efter kommunens nej till det förra förslaget redan räknat bort möjligheten till EU-pengar, och satsat till fullo på privata investeringar/låntagande...eller ligger det fortfarande en liten plåt med EU-pengar med här?

Nåja, hur som helst är det ju en tröst för tigerhjärtan att vi i alla fall har en hall som möter upp till Svenska Ishockeyförbundets krav redan idag, och slipper nita fast stolar på ståplatsutrymmen.

Johan:

Jag kör med den självklart med den rödgröna kombinationen: Mollbergs ibland/Skånerost ibland, och mitt blod närmar sig alltmer en konsistens av tjära...allt för riktigt kaffes skull :-)

Portello:
Det tror jeg faktisk ikke. Jeg fandt den på c64.com under navnet SuperSprint. Kan huske at det var et spil jeg altid spillede på den lokale grillbar...Jeg anbefaler: prøv den....

Aben: SuperSprint... Hmm, det kommer jag inte ihåg. Men det kan ju även vara så att det har ett annat namn i Sverige.

« · 245903 · »