1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537482 inlägg · 4133 ämnen
« · 254561 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: J18 SM Final II-Nedräkningen
poffa: Hoppas det kommer mycket folk...
Skulle vara så härligt med SM-guld.

En timme lite drygt kvar till matchstart. Man börjar banne mig bli lite nervös. Det vore så otroligt roligt för de här grabbarna att vinna och jag unnar dem det av hela mitt hjärta.

"Forza MODO, in med pucken, SM-GULD!!"

Sv: Nattens NHL
Zigge: Macke,Henrik och Daniel hade samtliga 1mål och 1 assist i natt. Lilla Övik rockar i Vancouver.

Zigge: Macke , pass fr Bertuzzi. 1-3

Zigge: Sedin, H ( D) shorthanded!!

poffa: 1-1 nu, c'nucks @Kings

poffa:

Matchen är slut. Den slutade 6-1 till Colorado. Foppa hade två assist och är därmed uppe i 99 poäng. En poäng efter Macke som spelar senare i natt. Slutstriden i poängligan står nu troligtvis mellan två fd MODO-spelare. Stort, större, STÖRST!!

poffa:

6-1 till Colorado efter 4.33 i tredje perioden. Målskytt var Riku Hahl för andra gången i natt. Assist av Serge Aubin.

poffa:

5-1 till Colorado. Greg DeVries gör sitt andra för kvällen. Assisterad av Blake och Shantz.

poffa:

Andra perioden hinner inte knappt börja förrän Colorado i numerärt underläge gör 4-1. Målskytt Hejduk på assist från Foppa och Morris. Målet kom 22 sekunder in i andra perioden. Foppas 72:a assist och hans 99:e poäng den här säsongen.

Colorado har ytterligare en puck i mål men det blir bortdömt på grund av att man blåst av spelet. Det pågick nämligen en fight mellan Ference och Hinote.

poffa:

Första perioden slut. Colorado leder med 3-1. Foppa en poäng än så länge. Förhoppningsvis så blir det fler poäng från hans klubba.

Bates Battaglia har fått en sen assist på Colorados tredje mål.

poffa:

Colorado leder nu efter ett PP-mål av Skoula. Assisterad av Blake och Forsberg. Därmed har Foppa 98 poäng och knappar in på Macke. Det var hans 71:a assist.

Nu gjorde Avs 3-1. Målskytten var Greg DeVries. Assisterad av Reinprecht. Man gjorde de två senaste målen med 43 sekunders mellanrum

poffa:

Colorado kvitterar. Finnen Riku Hahl gör det. Han är assisterad av Dan Hinote.

poffa:

Phoenix tar ledningen med 1-0 på ett PP-mål av Radivojevic, assisterad av Paul Mara och Chris Gratton.

poffa:

Så har då matchen börjat. I Avs mål står Patrick Roy. Foppa, Hejduk och Tanguay börjar.

Jaha, då sitter man här igen. I väntan på nästa Avs-match. Om en dryg halvtimme är det nedsläpp i Pepsi Center mellan Colorado och Phoenix. Skall Foppa-loppa bli spelare nummer två att nå 100-poängsstrecket? Han har god chans i natt mot ett Phoenix som redan är klart för golfsemester och lata dagar i solen.

I övrigt i natt så spelar Vancouver mot Los Angeles (också de är klara för sommar och sol) i Staples center i LA. Den matchen börjar klockan 05.00 svensk sommartid. Kom ihåg att ställa om klockan i natt.

Sv: Spelares vara eller icke vara
Zigge:

Ja, jag vet vad det är. Jag har läst specialpedagog i skolan, och praktiserat med ungdomar som har Tourettes. Så - varför?

knaskamilla: Du vet vad det är va? Självaste Napolean led ju av denna åkomma.

Thornton gjorde 1 mål, den matchen slut. Ska Foppa näta nåt ikväll?

Zigge:

Kan du berätta för en som ägnade sig åt litteraturstudier i stället för att se på filmer om amerikanska gigolos varför folk med Tourettes ska få gå gratis på hockey?

Björn VII: Förslag inför nästa säsong, efter att sett Hollywood Gigolo: När vi möter nåt otäckt lag , som FBK eller DIF, så erbjuder vi Fri Entre för alla med Tourettes syndrom!!!

Wewillwintoday: 11 Oscar Sundh (Modo J18)
Födelsedatum: 1986-10-22
Vikt: 77kg
Längd: 186cm
Moderklubb: Knivsta IK
Skytt: Vänster

Jag tror att det är oerhört viktigt för MODO att få första målet imorgon. Dessutom kan man ju fråga hur hungriga Frölundas 85or är efter att redan ha vunnit J20 guld för någon dag sedan?

Inte alls omöjligt att hela första femman finns i alaget bara om några säsonger. Tror inte det är omöjligt att någon av dessa spelare får göra debut redan kommande säsong.

nikki88: Självklart är det gratis i en final.

Kommer det att kosta något att lyssna?

MartinSedin:

Citat från modohockey.se:
"(2003-03-29) På söndag då MODO Hockeys J18 lag spelar SM-Final mot Frölunda kommer MODO Hockeys webbradio team att sända matchen live i webbradion. Klicka in Er på www.hockeyligan.se för mer info hur du ansluter dig till webbradion."

Bara att hoppas att det blir sändning nurå, eftersom det utlovas på modohockey.se! (Eftersom du skrev "eventuellt" här, tänkte jag. För egen del skiter jag i det, eftersom jag kommer att vara på plats i hallen.)

MartinSedin: Fy fasen vad jag avvundas er som kan se matchen.

I andra och tredje perioden senast i Slottskogshallen fick man se vilken kapacitet det här laget besitter. Spelar de på topp tror jag de vinner.
Första femman med
Tobias Viklund - Oscar Hedman
Tommy Enström - Mattias Hellström - Oscar Sundh
måste ju vara bästa femman MODO fått fram på år och dagar.

Om 2-3 år kanske hela femman spelar i a-laget. Så enormt snabb han är Oscar Sundh trots att han är så jäkla lång. Han måste ju typ vara 190cm...

J18 SM Final II-Nedräkningen
Nedräkningen till SM Final II har börjat. Kommer MODO att få sitt första Juniorguld sedan 1996? I och för sig vann dom POJK SM så sent som förra säsongen.

Det verkar som om Frölunda kommer med starkast tänktbara lag med namn som Loui Eriksson, Kalle Olsson med flera. Detta behöver dock inte betyda så mycket. Tänk på kvartsfinalen då HV förstärke med Svanberg, Engman och andra landslagskillar och ändå vann MODO den första perioden med 4-0....

Ni som inte bor i Örnsköldsvik, eventuellt kommer matchen att sändas i Webbradio. Inte helt klart ännu.

Sv: Lagbygget..
Wewillwintoday: NHL meriterad back behöver inte betyda så mycket. Jag kan anta att det bara i Europa finns ett antal spelare från USA,Kanada, Ryssland, Tjeckien med flera som har meriter från NHL. Björklöven värvade ju Zarley Zalapski inför denna säsong och han har ju tex över 600 nhl matcher i baggaget.

Kan det vara så att det är Richard Lintner som är backen? Låter ju lovande att den nhl meriterande backen ska vara någon annan än Haakana. Förresten kanske Wilde har någon bror over there :)?

Får man gissa på namn så väljer jag Frantisek Kaberle. Kanske han längtar tillbaka till Övik och nu om Svarten åker hem så kanske han drar "hem" också?

Mycket positivt att Almtorp får förnyat förtroende verkar det som.

Tobias Enström i lanslaget....
Tyvärr blev det ingen Wernblom i landslaget den här gången, men Tobias Enström är med. Kul. I övrigt BARA en MoDo-spelare med(Pierre Hedin)

westerlind:

Inbilla dig absolut inget, jag skall enbart dokumentera templet man tydligen har avsatt i Ängelholm för dyrkan av den klassiska hjältesagan om Kent Lantz bravader år 1990. Målburen Som Kent Scorade I, är den du ser närmast bortaklackläktaren har jag forskat fram. Vänd dig mot den i andakt så kanske även du får uppleva kvalserielycka i Skåneland.

Sällskapsresa? Usch då, det är väl då folk är onyktra och driver med folks efternamn? Jag tror att jag gör en NuM-imitation av en kameleont och smyger längs väggarna isf. :-)

Björn VII:

Ja men just ja, Björn. Ska du bejaka dina smygsupporterkänslor och kolla på härlig hockey imorgon? Selander, Rodrigues och jag ska på sällskapsresa till Ängelholm, så då kanske vi möts?

Wewillwintoday:

Mattias Timander har ju benämnt sin hemkomst som en "möjlighet som jag tittar på" sedan våren 1998 (eller var det 1997?).

Bra elitserieback, men "NHL-meriterad" är väl nästan lite i underkant va? Som "NHL-meriterad" brukar man ju, som tidigare nämnts, ha vissa problem att tillföra något i ett ES-lag ;-)

Frisco:

Tragiskt att höra. Nåja, ett säkert vårtecken brukar ju iaf vara att allehanda suspekta sporter med ribbstolar på väggarna kastas ut från SVT Text och man får ett skönt block på 10-15 sidor dedikerat till det gröna fältets schack.

Division 2, för första gången sedan 1989...vågar man verkligen nypa sig i armen?

Sign.
"Jag minns Holmsund -86, dårå"

Javisstja, ståndaktig kvalseriehåkky i Kempehallen just nu och ett ödesmättat 1-1 resultat efter två perioder mellan klyktattare och ghettoiterna. Skulle behövas ett skitmål eller två.

Imorgon: kvalseriehåkky deluxe från Skälderviken, skall jag ta alla foton i ångestaktig svartvit ton måntro?

Björn VII: Ingea träningsmatcher ännu på Hillängen. Det ska nästan till ett under om det kan spelas fotnboll där när serien startar.
Däremot har jag varit i ABB(ASEA)-Hallen på hundutställning.

/ / Frisco (från det somriga Dalarna)

tack för hyllningarna av VF !
jag vill bara säga tack för hyllningarna av VF efter matchen!! T%ack MoDo!

Såg att några lag i tjeckiska extraligan auktionerar ut matchtröjor.
Nu finns alltså chansen att till exempel köpa Milo Horavas matchtröja, eller Jan Alinc matchtröja.

Jag undrar som flundran vem det kan vara...

Anders Eriksson har väl ett år kvar på sitt kontrakt..?

Vad finns det för backar som florerar i Europa, med NHL-meriter?

Kaberle känns inte dock så långt borta, han kanske vill komma hem?

Apropå inget speciellt, men nu tycker jag att Staal får bestämma sig snart.. Hoppas han tar sitt förnuft till fånga och stannar..

poffa: 'Det heter "båda"'.
Trams. För en gångs skull håller jag med knas, man kan säga bägge två.

poffa:

Jag tror väl inte alltid det värsta om dig? Jag vet ju att du är sådär jättebäst!

Sahlander:

Vadå, är jag inte Sherlock...?

knaskamilla: Du tror du är Sherlock Hemlock eller nån... Sickna konspirationsteorier...

knaskamilla:

För övrigt heter det inte "bägge" utan det heter "båda". Hmpf!

knaskamilla:

Varför tror du alltid det värsta om mig?

Sahlander & poffa:

Tss...ni hade säkert diskuterat det precis innan, och så försökte ni bägge låtsas att det var er egna tanke...

knaskamilla:

Tankeöverföring.

knaskamilla: "Great minds think alike" heter det ju...

Sahlander:

Sitter du och tjuvkikar på poffas dator, eller tänker ni bara likadant?

poffa:

Ja, tänk om. Och Wilde själv, han försöker trissa upp lönen genom att dra ut på att skriva under.

knaskamilla: Nä precis... Wilde var ju NHL-meriterad när han dök upp... Det låter iofs mer som en "föredetting" eller hemvändare.

knaskamilla:

Tänk om det är Wilde som man tagit till nåder?

Wewillwintoday:

Vad roligt med spekulationstider! ;)

NHL-meriterad behöver väl inte innebära att han spelar i NHL för tillfället?

Lagbygget..
CTRL C + V från tidningen.to:

Enligt vad TÅ-sporten erfar kommer Modo även att förlänga kontraktet med forwarden Jonas Almtorp inom de närmaste dagarna.
Det pratas också om att spetsa till truppen med ett par riktigt tunga namn. Mellan två och fyra spelare från NHL. Duon Per Svartvadet och Andreas Salomonsson borde ligga närmast till.
Men även en annan NHL-meriterad försvarsspelare, en spelare som enligt säkra källor redan har fått ett kontraktförslag av Modo.
Dessutom hoppas Modo fortfarande en del på den storväxte finske backen Kari Haakana från Edmonton, som haft en problemfylld säsong med skador och kanske vill tillbaka till Europa.
-------

Spekulationerna kan börja, vem kan denna NHL-meriterade försvarspelare vara? Kaberle?

« · 254561 · »