1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531093 inlägg · 4122 ämnen
« · 73824 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bra kämpat!!!!!
Fan va synd, ni var värda segern ikväll!
Hoppas ni kan tagga om nu å ge dem en rejäl omgång i karlstad!
/TIK supporter

Jag håller med rådbjer, samtidigt som jag gärna diskuterar JJ:s 1-0 då Tobbe fick en enorm massa sk*t då han släppte in ett liknande skott i 1:a-matchen mot VF. I övrigt läcker han returer vid ett flertal skeden i matchen där FBK vid spel på hemmaplan kommer att ligga högre upp i banan och troligen utnyttjar 1 el. 2 sådana.

Men nu ska jag sluta grina - kan vara 23 år till nästa SM-final.

Jag håller med.... har fortfarande en knut i magen, jag hatar verkligen sudden death....
Men men, nu blir det tufft... hoppas ni bjuder upp lika bra motstånd i Kd som ikväll, då blir det en höjdarfinal...

fbk... ett steg närmare guldet.
Lunkster men ungdomligt oförstånd då jag började heja på fbk vid 4 års ålder och är idag fantastiskt mycket äldre...

Alla säger det men jag står fast vid min åsikt!
Fri sikt, inget hårt skott, all tid i världen att hålla ihop grejorna o ställa om!

Men jag klandrar honom inte i övrigt mycket bra prestation!
Fast Gerber var bättre tyvärr!

rådbjer >>

Jag vet inte om jag tycker att det var en tavla av Hirsch. Det tog ju faktiskt på en MoDo-spelares klubba och ändrade riktning.

Bra kämpat!!!!!
Bra kämpat Modo!!!
It´s not over until it´s over!!!

Målvakterna spelar roll, Gerber gör inga avgörande misstag medans Hirsch gjorde det, målvaktstavla men men..... sånt händer men inget mer gång nu under finalspelet!

Bäddat för FBK iallafall det måste jag säga men spelar Modo på det här viset o sätter chnaserna så vet man aldrig.

Kämpa ännu mer MODO!!!!

Sv: Onda tråden
fy fan.......så nära va d.....nu blir det svårt att nå guldet.....men vi kämpar vidare!

Sv: I´m Impressed!!!!!!
1-0 till FBK som väntat... men ni stred som djur och det kunde gått hur som helst. BRA MATCH! Kom igen nu i Karlstad!

Onda tråden
Nåja, nu har vi ju Tobbe som ett hyfsat sparkapital iaf...

//Skoningslös Skåning

Frisco >>

Anade att du skulle missförstå vad jag menade. Vad jag menade var att MoDo har denna säsong inte använt sig av någon målvakt från juniorsidan mer än vad FBK har.

Jag ser att du är ytterligare en som inte har förstått vad Loob har sagt, så låt mig klargöra detta.

Vad Loob sa var att ingen juniorspelare har gått DIREKT in i A-laget de senaste sju åren utan de har lånats ut i en eller två säsonger till tex Bofors i Allsvenskan och INTE att ingen som spelat i juniorlaget har sedan spelat i A-laget. Detta finns det flera exempel på. Tex Richard Wallin, Christian Berglund, Jonas Frögren, Erik Lewerström, Fredrik Sundin, Björn Eriksson, Patrik Wallenberg, Henrik Rehnberg, Kristian Huselius, Jonas Elofsson, Michael Holmqvist mfl.

Sv: Final
Håller med NuMo om hans inlägg efter förra matchen: Frölunda hade ett fantastiskt power play liksom box play, och Modo kom undan med blotta förskräckelsen.

Kan Modo skärpa till sig i dessa situationer och ha full rulle på skridskorna redan från start, så kan kvällens match bli en riktig höjdare.

Tippar 4-3 till MoDo i sudden.

Tror som övriga att MoDo måste vinna minst tre matcher för att ta SM-guld... ;-)

miftjejen:

Att du håller på FBK kan bara klassas som ungdomligt oförstånd.

håller då själv på färjestad... men jag kan väll offra att önska er lycka till...

Tipsslutspelet uppdaterat.
Ikväll står scim dför den stora dramatiken. Troligen anar han inte ens vilken kalabalik han skapat.

Hela dramat går att följa i min profil...som vanligt.

heja färjestad....=))

Kämpa tappert och lycka till i final 1.

Jag håller tummarna.

Krossa FBK !.

Frisco:

Nej, för det är du som skriver en massa zätan.

NuM:
Där har du rätt.... Jag har aldrig sett knaz skriva en massa ZZZZ och sen stå för dem=)

Nej, men nu är det fem minuter.

Vissa har ju bestämt träff med hitrest FBKare klockan halv fyra i staaaan.

10 minuter! Du menar förstås om femton timmar.

I det här huset rör sig klockorna i racerfart, fast det beror säkert på att jag måste åka om tio minuter.

Väntan, väntan, väntan. Obehaglig väntan. Minuterna sniglar sig fram, det är nästan outhärdligt. Jag är rädd att nöta ut klockorna i huset med min laserblick. Kan bara konstatera att klockorna står still.

Sv: Brithén i pressen
På tal om pressen.
Intressant artikel...

MoK GG:
Så då är vartenda ord sant? Jaja.

MoK> Frisco> Easy citerade Aftonbladet som i sin tur citerade Brithen.

Ledsen om jag inte var tillräckligt tydlig, jag glömde nämna länktipset.

NuMo: Briljant slutledning, klockren analys. Jobbar Du på nån kvällsblaska?

Frisco> Easy citerade Aftonbladet som i sin tur citerade Brithen.

easy:
Du citerar INTE Jim Brithén. Du citerar AFTONBLADET!!!

Ingen katastrof för Modo förstås.

Brithén i pressen
Jim Brithén: "Det är en katastrof för Färjestad om laget inte vinner det här i tre raka matcher"

Vinst ikväll är nog nödvändigt.. Har svårt att se att MODO tar två borta mot Färjestad. Men vinner man båda hemma så har de nog bra chans att ta hem det.

Fölorar man i kväll, så måste man vinna nästa match, eller i alla fall den därpå. Sen måste man nog vinna nästa för att ha en chans.

Final
MoDo måste vinna i kväll, annars lär det bli 3-0 i matcher. tycker tyvärr inte att MoDo imponerade mot Frölunda, så bättre tag (speed) krävs mot FBK.

easy:

Ett lämpligt sätt att hantera all info som du hittar på den hemsidan är:

a) Glöm den

b) Öppna ett relevant ex. av tidninigen HOCKEY alt. lämplig
årgång av "Årets Ishockey"

c)Lita på infon du hittar i b).

Frisco:

Nu blev det väl lite fel här va? Jag har aldrig ens nämt Fredrik Eriksson.

Läs mitt förra inlägg så kanske du förstår vad jag menar.

BJ: ska de vara på mitt senaste inlägg. Inte easy:. Det är svårt ibland.

easy:

Fredrik Eriksson Moderklubb: Kristinehamns HT Tidigare klubbar: Kristinehamn, Bofors

Michal Zajkowski: Moderklubb: MODO Hockey Tidigare klubbar: -

Från Modohockeys hemsida:

>15 Michal Zajkowski
>Moderklubb: MODO Hockey
>Säsonger i MoDo innan denna: 0
>Matcher i MoDo: 0

Är det modos hemsida uppdaterad?

Alla vet att MoDo med omnejd har haft god tillgång på nya spelare. Men att påstå att Looben gör fel när han försöker hitta en lämplig ersättare till Gerber är väl att ta i, även om Loob måste leta utanför klubben.

Det verkar inte längre vara möjligt att ha fler än 4-5 egna produkter i ett elitserielag. Helt klart tråkigt men när konkurrensen är så pass hård som den är blir det svårt. Om man inte har en jättetalang som juniormålvakt i klubben så finns inga alternativ - en utomstående spelare måste värvas.

BJ:

Nu kan jag ju inte begära att du skall veta, men själv har jag tydligen blivit en svuren fiende till modohockey.se. (inte nog med pajasforumet, de har ju inte ens koll på hur många mål våra legender har gjort)...

Men iaf; från swehockey.se...

3 15 Zajkowski, Mikael 14 1 16:40 4 2 7,20 2 50,00 0 0

(mot VF i höstas)

Mvh
//GLMC - leg. petimeter

GLMC >>

Enligt MoDos hemsida så har inte stått någon match denna säsong. Om han har nött bänken någon match så kan FBK uppbringa detsamma i Fredrik Eriksson som varit 2:a-målis fyra gånger.

easy&BJ:

Målvakten var: Mikael Zajkowski

(Man måste ju DRA all info man vill ha ur norrlänningar)

easy:
Hela världen i detta fall betyder allting utanför den egna föreningen.

Frisco
>Han har hela världen i sin hand den gode Looben. Satsa på egna >juniorer? Nej usch och fy!!!

Jag har svårt att tro att en junior kan ta över som förstamålvakt efter Gerber om han sticker.

Hela världen - betyder det Danmark?

BJ:
Ja, självklart. MoDo har både stoppat in egna juniorspelare i laget de senaste 7 åren och haft egen produkt i elitseriemålet denna säsong.

Frisco >>

Och MoDo har egna juniorer i mål?

Håkan Loob uttalar sig i VFB.

[- Med tanke på att det kan dröja ända till mitt i sommaren innan det blir klart om Gerber försvinner är det tur för oss att han inte är en så kallad EU-spelare (elitserielagen får ha högst tre spelare utanför EU- och EES-länder), vilket innebär att vi kan välja spelare från hela världen om Gerber försvinner.........]

Han har hela världen i sin hand den gode Looben. Satsa på egna juniorer? Nej usch och fy!!!

Sv: Grattis
Modovinst i sudden tror jag WERNER AVGÖR

Sv: Grattis
Det blir nog i stort sett omöjligt. Mitt tips för i kväll: 5-1 till Modo. Det kommer att tillåtas gå undan igen.

Grattis
Hej på er!

Nu är säsongen över för min (våran) del och det är bara hockey-VM kvar innan det är dags att damma av badbyxorna, kyla ölen och åka ut till badstranden.

Vill bara passa på och gratulera Modo, och Modos fans till finalplatsen, det satt långt inne, men ni slog ut Frölunda.... igen!
Denna gången satt det dock långt inne, det var ooolidliigt spännande, och mycket, mycket jämnt. Nästa säsong är det våran tur!

Lycka till i finalspelet, det blir nog ännu tuffare att slå ut Färjestad!

Sv: 1:a finalen!
Werner som svar på frågan om vilket lag som har fördel inför matchen; FBK eller MoDo:

"Det beror på vilka man håller på. Håller man på MoDo har vi fördel p.g.a. att vi har matchtempo i kroppen. Håller man på Färjestad har de fördel för att de är pigga och utvilade."

Mitt i prick!

(Med reservation för att inte alla ord stämmer exakt, då citatet är ur en radiointervju som sändes för ett halvt dygn sedan.)

« · 73824 · »