0-3 i baken,då finns det väl inte mycket att spara på. Då är det bara att ge gärnet. Åka ännu mer skridskor,vinna fler närkamper och skjuta mycket mer framförallt i pp. Men det händer ingenting, pinsamt värre
Det gick svinbra att ge nr 25 utvisning för att han peta bort klubban för hv men när hv smäller bort hans klubba blir det ingenting, vilket jävla skämt
Jag hatar hv över allt annat,men så som modo uppträder förtjänar ni inte att lira shl nästa säsong.Dom hade sin chans nere i jönköping.Oavsett domartabben som blev så skulle Modo avgjort den matchen betydligt tidigare.
Chamez: Två solklara utvisningar som inte blir något när vi spelar 5 mot 4, först Englund som slår ner agaard bakifrån och en slashing i ansiktet på agaard nyss, utöver det så kvittas en utvisning när hv spelare oprovocerat börjar slåss med en av våra spelare, absolut att man kan ta 5 minuter på Måns Carlsson som sänker oss och förstör matchen för vår del, men domaren kan åtminstone hålla någorlunda nivå, dem verkar vara tydliga direktiv att rädda kvar hv71
bollan123: Olofsson ska inte vara kvar, helt oduglig hela säsongen och kommer inte bli bättre. Har visat sig under säsongen att han håller medioker HA klass
Det har ju i gästboken gnällts ganska mycket på medgångssupportrar när det saknats folk på läktarna. Bara de rätta supportrarna är på plats ungefär. Supporterskapet handlar ju om tro hopp och kärlek. Det verkar saknas dessa ingredienser hos en del här upplever jag.
Vi vinner antagligen inte den här matchen, men vi tar nog nästa. ;)
Domarna avgör denna serie. Så otroligt tråkigt att se. Förra matchen och nu denna. Kan de kolla på en videosekvens som man inte borde kollar på så borde man kunna göra det nu när Aagard blöder sönder munnen. Men men jag tror på KARMA!! Modo vänder denna serie och vinner på hemmaplan! Utan domarnas hjälp
Gavelo: Det här med att ge förtroende och vara snäll med spelarna har uppenbarligen inte funkat. Blomqvist har varit hård, kravställande och styrt upp en bra plan för kvalet. Där har Karlin blivit helt utmanövrerad.
Ja, jag var lite ironisk, men vi spelar erbarmligt. Vi är inte proaktiv för fem öre.
Vad som är hönan eller ägget när det gäller att få igång vårt spel är svårt att göra, men vi har extremt svårt att ens göra våra sarg ut. Lyckas vi det går den hela tiden till HV spelare som med fart bra marscherar in i vår zon igen.
Passningsspelet är oprecist och långsamt och även en bra passning har vi svårt att behandla.
Det är då fan att vi aldrig kan ha mer än en formation i form åt gången. Vår bästa formation tidigare är harmlösa och den numera bästa med Aagaard, jobbar den här matchen i ett tomrum.
Men ge upp? Det får medgångssupportrarna göra. Jag är en motgångssupporter.
NuMo: ..men de e la inte Dichow som styr Modos utespelare? Det är MoDo som måste hitta ett sätt att spela smart så att man hinner få in en gubbe framför mål innan avslut kommer.
Dundee: Jag vet inte varför du gick ut och sågade domaren förra matchen. MoDo däremot uttryckte sitt missnöje över domarnivån, då man hade bra chans att avgöra när domarna blåste av. Som vi vet.
Ska du köpa nytt medlemskap i MoDo till nästa säsong?
Karlin har inte lyckats sätta ett spelsystem , kravbild, engagemang eller psyke, han utstrålar vibbar av Samhall i intervjuerna och verkar inte riktigt förstå vad han håller på med. Att vi åker ur känns givet sett till förutsättningarna just nu.