Hans Lodin har aldrig varit bra. Inte ens i sina bästa stunder i Leksand var Lodde bra. Man brukar snacka om högsta lägstanivå men Lodin gav lägsta högstanivån ett ansikte.
Vore väl synd att dra igång en ny Janssondebatt. Vi som vet hur hockey spelas har inga invändningar mot hans spel, tvärtom vi hyllar honom. Noviserna får leva i sina egna paralellhockeyvärldar, där förmodligen Hans Lodin ses som en bra back...
Pihl är gjuten nästa år. Lassemaja känns inte lika gjuten för mig. Ge karln ett SM-guld så han kan göra en Bourque och sluta på topp. Martin har väl inte lyckats riktigt i år men ge honom detta år och låt honom känna att han har förtroende så har vi en stabil back á la Hållberg i honom.
Hedlund har väl inte fått så många chanser denna säsong och det är lite synd. Han har allt som behövs för att bli en stabil och säker ES-back i många år framöver. Han kommer nog inte att försvinna till NHL eller Tyskland då han inte har fysiken för det.
Men så har vi ju ett backpar i absoluta världsklass på väg fram. Lind och Agu bara måste få chansen nästa år, annars tappar vi dem och går miste om två talanger som förmodligen kommer att spela NHL i framtiden.
Ibland verkar det som alla är oeniga dig dock! :-)
Nåja, jag tycker MODOs backbesättning är klart godkänd och både Pihl och Jansson känns givna även nästa säsong. Däremot har vi en back som jag hoppades mycket på inför säsongen, men han har inte infriat mina förväntningar, givetvis talar jag om Martin Johansson...
Hedlund är en glad överaskning, men att säga att han gjort succe, är att ta i (sorry Sebba).
Tveksamt. Jag tycker att Pihl gör väldigt mycket rätt och får en hel del utvisningar bara för att han är hulkens överman. Lars Jansson gör sällan någonting rätt (dock har han mer rätt i år än i fjol då han genomgående hade fel) i det defensiva. Men som tur är, är alla inte eniga med mig. Livet vore så tråkigt då.
Klart jag har Pihl som bättre back än LJ. Pihl tar för sig liiite mer än Jansson och MODO behöver en sådan back. Vi har nämligen inte så många som gör på det sättet.
Känns lite egoistiskt att skriva detta men på ett sätt är det bra att Slovakien missar OS. Lintner får nämligen inte chansen att visa upp sig för lagen i NHL, vilket gör det möjligt för MODO att behålla honom ett år till. Hoppas, hoppas.
Jadu, han syntes väl inte så hemskt mycket, jag såg att han var inne på minst av slovakernas mål, men det man minns mest av honom från matchen var när han slarvade bort pucken vid egen blå, vilket resulterade i Beliavskis 5-6 mål...illa illa.
I slutet när slovakerna tagit ut målvakten stod han vid offensiva blå och väntade på skottläge...men det kom aldrig något...
Jag säger som Uffe, Letterna är några riktiga dribbelkingar!
Jaha, då är man tillbaka i verkligheten efter att ha sovit skönt en hel natt. Vad har hänt här då?
Jo:
-NuM
-Scim skriver z i flera inlägg. Det verkar som han kommit på att det är ett sätt att leva....
-Poffa har Pihl som bättre back än LJ. Han tycker säkert att Lidström är bättre än de två också?
-Knas bara skriver och skriver....... STATUS STATUS. Det är ändå jag och NuM som kommer att vara champs för alltid. För att citera Bajen Fans: -SKIT I TABELLEN, VI ÄR BÄST ÄNDÅ!!!!
Åja inte bara TIKare, en vaken BIFare finns det. Dessutom håller jag med dig....hockey går före sömn, jag blir tvungen att stanna uppe och se matchen inatt.
Klockan är bara barnet men alla modoiter har gått och lagt sig, man är ensam kvar med ett gäng TIKare...är det ingen som tycker att hockey går före sömn?
Kamilla skrev: "Jo, problemet för mig är att jag skäms när folk gör bort sig. Jag skäms följdaktligen när svenskar snackar dålig engelska inför en massa människor, eftersom jag anser att det är pinsamt. Som svensk."
Så Eilert Pilarm är ingen av dina större idoler isåfall?
Klart han är större. När de är skadade, brukar de inte ägna tiden åt styrketräning då? Fast han borde förstås inte åka på rodelturnéer bara för att det råkar vara elitserieuppehåll just när det är OS, man får ju tänka lite på skaderisken också...
Vilken bra tråd att föra in dom här funderingarna i. "Pillan tia i störtloppsträningen. Åkte upp sig 24 placeringar" Det ser verkligen bra ut. Nu behöver hon bara åka upp sig 24 placeringar till i själva tävlingen. Ingen annan kan väl köra upp sig mer och ändå hamna på första plats om man tar hänsyn till hur mycket var och en teoretiskt kan köra upp sig sen träningen.
Pillan kommer alltså att vinna med god marginal. Troligen med flera placeringar.
Standarden på kvällens inlägg är under all kritik. Inget hockeyrelaterat what so ever. (nästan, det beror på hur man ser det) Dessutom är det precis som vanligt. Vi får se om L.J. kan rädda upp situationen innan han går och lägger sig. Det vore bra om det blev en bra start i morgon.
Du ser, tillsammans står vi enade.