{9742}: Men du har väl varit med länge nog för att veta att oavsett budget så är det svårt för att säga nästan omöjligt att värva ihop ett lag. Klarar Djurgården sig 2 säsonger så kan dom bli ett topplag pga alla spelare som gör genom akademin ’, men 2 säsonger blir en tuff uppgift då man mest troligt måste värva ihop 85% och få alla att leverera direkt så man inte blir avsågande i november.
Frontschwein: Tänkte samma tanke, Leksand kan inte hantera pengar, Djurgården går upp. Luktar stängd liga lång väg. Men, vi litar på att wikegård fortsätter värna svensk hockey :)
Janne G: Sorgligt att Djurgården vann , men sorgligast att man inte spela match med supportrar från båda lagen. Vad är fel på supportrar i 'storstäderna'?
Janne G: Lider med er, och hoppas det händer nästa år också när ni blir utslagna av Modo. Men iår skulle vara AIKs år. DIF är fanimig det äckligaste förfördelade laget någonsin och det är fan inte nära. Enögda domare som brister av trycket
{9742}: Jag tänker såhär. Nästa säsong, vad har dom då, Eklund/Frondell som givna, några brunkare i Grewe, och några backar, Sissons mm. Om Krüger, Klasen, Axelsson, Brodin, m.fl. lägger av så har dom ett riktigt tufft utgångsläge att hitta spelare. Visst kan eventuellt en eller ett par spelare återvända men dom kommer behöva värva ihop ett stort lag och det är inte det enklaste, sedan måste dom överleva mist 2 år för att kunna etablera sig i SHL, det är inte heller lätt.
Sigge: Att kalla Dif supportrarna för dom drygaste? Har du någonsin vart på Hovet och mött AIK? Där pratar vi inte bara dom drygaste utan de överlägset mest korkade, ouppfostrade och oförskämdaste supportrarna, riktigt patrask om du frågar mig.
{9742}: Djurgårdens talanger är väl från närområdet? De har ett väldigt stort närområde jämfört med oss andra, men Brynäs, Modo och andra som tar in till hockeygym från andra distrikt sysslar egentligen mycket mer med att ”köpa talanger” än vad Djurgården gör.
Gavelo: Han må vara ett kräk på isen men en kaptenernas kapten. Står där i vått och torrt. Det hade man velat se i Modo, men vi har ingen som håller på laget längre
Gavelo: Som jag skrev. tror Djurgården har finansiärer utöver det vanliga. Dessutom är dom en talangfabrik(med inköpta ungdomar såklart). Jag tror tyvärr Djurgården blir ett lag på övre halvan i många år. Vilket jag beklagar stort
{9742}: Man får ge Krūger respekt, att i 2 år på raken får stå i media efter finalförlust och svara på frågor i en förmodad sjukt svår stund, äntligen får han svara på frågor i positiv bemärkelse.
JonathanF: Näe, nån härinne skrev väl att det var tidernas kval-final. Tyvärr, tror jag att det finns finansiärer och en talang-fabrik(från många 08-klubbar förvisso) som gör att Djyyyyrgååårn blir en stormakt i ankdammen SHL ändå. Hoppas jag har totalt fel, men nu kan hela Sverige andas ut. Utan ett 08-lag är svensk hockey i obalans, har det ju hetat
{9742}: Jag tror lätt att de kan åka ut igen. Det här var i alla fall långt ifrån den bästa matchserien någonsin som alla sportjournalister villa få det att framstå som.
HAHAAA DIF dödar en i AIK och han ligger på isen skadad men kliver upp istället. Men han har inte läst grindifsregelbok, man måste ligga död på isen och ha rätt färger på tröjan för att domarn ska blåsa. Men så får DIF pp istället och skickar in ett mål på 6v5? Alltså gör det mindre uppenbart att man håller på ett lag helvete
Sigge: Rönningen kommer mest troligt att fightas om 7-8 backplats första säsongen, Går vi upp i SHL så lär han hamna i typ Tingsryd eller någon klubb där han kan få speltid.