1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529897 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Randy Marsh: 3,6 miljoner kronor till Modo och 0 kronor till Brynäs!
En perfekt och rättvis fördelning, med andra ord.

Randy Marsh: Hahah äckliga brynäs försökte få händerna på NHL pengarna men icke. Alcén som trodde att han hade fått snilleblixten..

Randy Marsh: Synd för Brynäs då.

Spelar de inte han kommer Ducks likt med Clara och Solberg kalla tillbaka han. Och har väldigt svårt att se han ta en rimlig plats i deras laguppställning. Mycket konstigt beslut att gå till Brynäs.

Lucas Pettersson skriver kontrakt med Anaheim! Innebär att Modo får hela kakan.

Gavelo: Jo du är en riktigt grinolle som skriver ut saker på forumet utan att kunna presentera en källa för det du skriver.

Tittar#2: Grinar ingenting, blir däremot konfunderad över helt hjärndöda kommentarer från dig.

Gavelo: Haha grina på

Silly: Säkert på samma sätt som LP lär göra när han just nu är utanför laget i deras Xl ark och Alcén dessutom nyligen sagt att man vill ha in 2 forwards till….

Gavelo:
Silly Mattias har Josh Dickinsson i Rögles 3: kedja i sitt xl-ark...

Undrar hur Josh skulle känna om det blir fakta?

Heyerdal: Givetvis, Lundin är en absolut toppcenter i HA.
Vissa påstår att han har dopade siffror från tiden i Timrå, men faktum är att i spelet var han hjärnan bakom väldigt väldigt mycket i den konstellationen.

Jag hade tagit Lundin före Fitz alla 7 dagar i veckan om jag behövt välja.

Från Hörnefors: Dock är det väl Tingsryd som tar platsen i HA om Almtuna skulle flyttas ner? Dock är jag osäker på hur TAIFs ekonomi ser ut.

Silly: Det vore optimalt!

Hampie:
Skulle vilja ha in Niklas Sundström i styrelsen...

Silly: Ska vi känna oss skraja?

Silly: Dock lär ju löven spela en mer fysik tung hockey detta år med tanke på att Bogren tränar laget.

Heyerdal:
Jag tror att Lundin hade fått ut mer av sitt spel i SSK , Dom spelar mer hans hockey där. Tung och fysisk hockey....
Så då har dom sin 1: a kedja och lagbygget är klart:
Ja någon back och forward in till kanske?
F.Forsberg - A.Lundin- M. Nilssson
Sedan då?

Heyerdal: Jag är ärlig med att jag hellre tagit Lundin / kontra Fitzgerald mer rutin vet vad man får, säkert revanschsugen efter säsongen med Luleå, hoppades att han skulle stanna i SHL eller gå utomlands. Tror faktiskt detta är precis vad löven behöver. Men som sagt ruggigt lag vi har, tror vi blir tuffa att slå oavsett.

bollan123: Lundin var det många här på forumet som ville ha.

Smurfen: Haha jag är glad att Löven tar Lundin. Han har extremt dopade siffror i HA då han spelade med Dahlen. Dessutom "supporterspelare" 🤣 Nej Kenttä har blåst alla miljoner på Forsberg och Lilliz så nu blir det swish-insamling till en spelare helt utan historik i piss löven. Kul ändå med tanke på att Löven svingade rejält på våra "swish insamlingar" trots att det då bara har varit för spelare som har haft mycket historik i MoDo.

Smurfen: Deras supportspelare blir Lundin tydligen !

Sigge: Om Almtuna flyttas ner så flyttas Hudik upp.
Almtuna har aldrig haft något starkt stöd i kommunen och det blir ju ohållbart i längden. Vet ej hur det ser ut för Hudik om dom kan göra en mer stabil satsning i HA.

JoakimE: Fredrik resonerade likadant när vi gick upp 22/23. Då kunde alla invärvade spelare som kom in under säsongen förstöra dynamiken. Tror att han alltid försöker hitta plus och minus i en trupp.

Sigge: Tydligen så har Löven gott om pengar eller bra externa son pumpar in pengar , Lundin har gjort sitt val : Löven

Heyerdal: Som dom sa i hockeynews podd borde Almtuna flyttas ner. Hockeyallsvenskan ska vara en proffsliga. Då kan man inte tvinga spelarna att köpa egen mat och inte ha råd med övernattningar på bortaresor

Heyerdal: Det gör dom nog inte. Har inte råd med tränare, mat till spelare under bortamatcher osv.

Är nog bara en tidsfråga innan dom flyttas ner

Silly: Förstår inte hur Almtuna överlever, -23 miljoner på de tre senaste åren.

Lyssnade på TV4Hockey-Poddens power ranking i juni, Fredrik får det att låta som att Modo har så många stora starka drakar som behöver tyglas för att detta skall gå vägen och han får det låta som att det är ett problem? Visst man vet inte om det är divor det handlar om (tex Ranta), men på den här nivån borde de spelare som vi tagit in kunna ha lekstuga iallafall så ofta att man behåller självförtroendet. Jag är så taggad på säsongen, BORT MED SOMMAREN OCH KÖR IGÅNG NU

Vikingmodo :
Tror ni det kommer någon mer stjärnvärvning från Löven?

Silly: Svenska landslaget är exakt som det gamla Modo. Struntar helt i försvarsspel. Kommer bli synade mot bättre lag

hompa90:
Va fan gör Niva i rutan?
Jag vill ha Bojan där som ställer Dansken mot väggen av va fan Sverige syslade med sista 35 minuterna...
Så det bli lite debatt 🤣

TickledDonkey: Då lär du ha inside på om Linus Andersson är klar för oss också? Och att han kommer presenteras lite senare bara?

jonsson: Tja, det är väl som vanligt källor som jag inte vill nämna😊

Sitter på ett café och funderar på om Emil Larsson blev en sorts reservplan för Albin Grewe som det ryktades om ett tag? Förrutom att Larsson är snäppet bättre. En tung och arbetsam ytterforward. Dom påminner iaf om varandra

TickledDonkey:

Källa på det?

TickledDonkey: du brukar ha rätt va, inside-info?

Emil L ska nu vara helt klar.

Heyerdal: Inget att läsa, det är ju Wennerholm. Totalt substanslöst och helt utan research, i vanlig ordning. Enbart byggd på känsla. Vi rankas 11:a vilket jag kanske ändå tycker var förvånansvärt högt med tanke på skribenten. Efter oss Malmö, LHC och Leksand. 1:a Frölunda. DIF 9:a

TickledDonkey: Någon som har tillgång till AB Plus? De har rankat ekonmin för SHL-lagen.

Nattscoutning på Emil Larsson avklarat, en spelare jag tror på stenhårt. Emil Larsson är en stor och fysisk spelare som kombinerar kraft med fin puckkontroll. Trots sin storlek har han bra händer och teknisk förmåga,

Larsson är en mycket jobbig spelare att möta. Han spelar fysiskt, tar mycket plats i banan och är inte rädd för att kliva in i närkamper. Hans spelstil är väldigt rak på mål.

Under sin tid i Örebro användes han som bumper i pp, där han kan använda sig av ett sjukt snabbt tungt skott. Har även fina hemgångar.

Heyerdal: Tror en av säsongerna fick han en skridsko över sin underarm och behövde operation osv.

appoF: Är det Jeppe O-effekten? De lirade med varandra i AIS säsongen 13-14. I kombination med plånkan-effekten.

Hinken: ”The plånka is NOT at home!”

Tarasov:
Tills Gerry kommer skulle jag inlett så här

Linus - Topp - Jesper
Kelleher- Swetlikoff - Emil L
Måns - Gästrin - Carl M
Ohlsson- Bjerselius- OP

Vikingmodo :
Nu blir det kanske så ändå men är på förhand inte så förtjust i Kelleher/Jesper i samma kedja.

Tror fö

Kelleher - Swetlikoff - Gästrin skulle vara en kul kedja. Men vi har et par alternativ.

Exv
Måns - Gerry - Emil L….. smaka på den tredjelinan.

Nucky: Framförallt har jag en förhoppning om att kunna få fungerande kedjor nu med rätt många och beprövade centrar. Inte som senaste två åren där vi knappt kunnat spela ihop en leadingline.

Vill dock ha minst en svensk i varje kedja.
Topp 6
Olofsson-Fitzgerald-Kelleher
Swetlikoff-Topping-Andersson

NuMo: Kommer alltid kritik, det är ju MoDo, gnällpickarnas paradis, men sjukt kul ,med denna papperstrupp vi har nu

NuMo: Ser ut att ha missat en del matcher senaste säsongerna, skadebenägen tro?

appoF:

Går det dåligt så kommer "grannens grabb" kritiken igen.

Vikingmodo : Ja det var nog vid mötet mot Malmö borta(hårtorken i paus) han insåg att det får vara slut på backhand-fipplande svärmorsdrömmar.

HELT annan karaktär på detta lag. Vi kommer lira Costanza-hockey med murbräckor som Carlsson, Larsson, Mattsson, Swetlikoff och Gästrin.

hockey_21:

Jeppe - Topping - Kelleher
Swetlikoff - Fitz - Linus A
Larsson - Gästrin - Måns
Ohlsson - Bjersa - OP

Falkenhäll/Mattsson

Har redan en sanslös bredd på laget.

Padrone78: trevligt, då finns det ju en koppling hit som ökar chansen att locka hit honom.

« · 2887099 · »