Robin Moberg: Därför att jag skrev om att vi kanske har en av dom mest fyllda Arena av matcherna som spelades ikväll och i morgon å då fyllde han i om att LHC hade närmare 8000 på den jag skrev om !!!
Smurfen: Modo släppte alltså upp fler ståplatser innan ens huvudstå var slutsålt. Finns en risk att det blir ett antiklimax imorgon med 50 pers från slutsålt. Hoppas jag har fel
Greenwolper: MoDo-Spirit!!! Nu börjar det, men som Republikan kan jag överleva förlust mot Östersund en gång denna säsongen. Världen går inte under, men tippar på 7-2
Willow: Näsén trodde kanske han skulle klara sig långt på enbart spelsinne och passningsspel. Men sanningen är att hockey fortfarande är en brunkarsport hur man än vrider och vänder på det så i slutändan är det nog den som kämpar hårdast som kommer det kommer gå bäst för
FRANS-MICHAEL: Min Särbo som bor och jobbar på ett större företag i Umeå , där har dom Forsbergs tröja inramad och upphängd också ! En av kontorsplatserna bredvid henne har fullt med MoDo loggor och lagbild på sin plats.
Trilske: Rivaliteten med TIK var ju inte så så sprakande åren vi var mycket bättre än dom precis innan dom åkte ur. Lite samma som när vi åkte ur och fick pisk. Så som du säger, att man kämpar om samma positioner bidrar såklart.
{9742}: Näsen har kanske seriens bästa speluppfattning och ruskigt bra händer men saknar egentligen allt annat, dock får man väl erkänna att när Näsen spelar på sin högstanivå så är han nog landslagsmässig i B-turneringarna just på dom styrkorna. Dock behöver han en kollega som sätter passningarna han ger och därför var väl Berna det perfekta komplementet i månget och mycket. Vi önskar Näsen och hans familj all lycka och framgång
Modo-Målet: Eller hur. Var i Umeå idag med jobbet och kikade in på Olearys. Det första man möts av Forsbergs och Sedins tröjor. Bara, bara, bara mod....
{9742}: Man läser lite på hockeysverige.se. Rundblad är seriens tredje bästa back. Inte konstigt då han var en av våra bästa backar. Förmodligen tvåa bakom Bernhardt och långt bättre än Norlinder.
Näst bästa back i HA är Näsén som inte platsade på sju backar hos oss.
Pratade i morse på jobbet om lagen med noll poäng å jag vräkte ur mig att Mikael Hålansson är första tränaren att få sparken... å för han har ju oddsen inte blivit bättre än ikväll
Nu minns jag inte vem/vilka som sa att Reid Gardiner inte var något att ha i SHL, om det var förra säsongen, men återigen ett tecken på att man får ta vissas ”övertygelse”/expertutlåtanden med en nypa salt i detta forum. Vi har väl haft mer fel än rätt på detta forum under åren😂
SPOODI: Ja, ECHL troligtvis om han ska ha topproll. Sen kanske de har plats i AHL-laget. Det löser sig. SHL + CHL kräver sin trupp också. Många matcher kvar.
Costanza: Stor humor att HV kör på med Blomman och i samma spår som vanligt. Ren bonnröta att de inte åkte ur senast. Låt det ohjälpliga ske nu redan 2026.