PP/BP är jag inte orolig för tycker det har fungerat hela försäsongen. Defensiven är jag heller inte orolig för, även om jag tycker vi haft en tendens att fastna i egen zon lite väl mkt. Men när vi gör det tycker jag vi spelar bra, förhoppningsvis lyfter vi oss lite. Däremot har jag varit orolig för offensiven, inte sett till faktiskt produktion utan snarare om vi kan spela i anfallzon mer än korta sekvenser. Men dessa två matcher får mig att känna mig lugn på den punkten.
Tror att vi dessutom har den typen av lag som kommer att växa. Tycker backsidan är jämn och bra, ser gärna att vi behåller Rundblad.
Monno: Sen backsidan så får man se, men Norlinder verkar var the real deal faktiskt. Bara det att han skjuter i alla möjliga lägen gör ju att han kräver mkt av motspelarna.
Bara två matcher, varav en bra och en dålig men känns som att LaDue, Winberg och Norris alla är uppgraderingar från ifjol. Men det känns också som Näsén och Bernhardt inte riktigt kommer upp i samma nivå än. Och Byström känns väl lite mittemellan. Känns som vi kunnat ha Berg lika gärna. Förhoppningsvis är han billigare.
Sen är ju frågan om att Rundblad inte ens är med ska ses som att vi har så pass mkt starkare backsida att han inte platsar eller om han är än sämre...
Gavelo: De må inte vara exakt samma spelartyp men menar du att det ska avgöra om man får vara med i laguppställningen eller inte? Det som ska avgöra det är hur bra man spelar.
Hur kan du mena att om LP spelar med Ranta och Jasek så får vi tre mål i arslet varje kväll? Menar du att han är automatiskt dålig defensivt för att han är junior?
Menar du att Niederbach är bra defensivt och att han inte alls släpper till chanser och mål bakåt? Niederbach är vår sämsta spelare just nu. Hur resonerar du egentligen?
Gavelo: Annars tycker jag det känns som kedjorna funkar rätt ok? Aagard osynlig men mest troligt har han bäst corsi ändå... Och att Jasek skulle funka där var väl inte så förvånande. Woods verkar inte varvat upp än men tycker han ser snuskigt bra ut (tänker på spelet då inte utseendet)
Sen Olofsson verkar ändå funka med 200kg "brunkare". Sen tycker jag att Sam faktiskt har ett rätt bra spelsinne så jag tror nog han kan ge Jeppe lägen vad det lider. Södergran handlar nog mest bara om yta dock.
Och Trues kedja är väl mest att han ska ta hand om misfitsen. 😅 Ranta bara kör och dominerar som vanlig. Neiderbach försöker och försöker men ja... kanske släpper det en dag.
Och 4e där känns som att har man en dålig dag och får möta Pettersson och Carlsson får man nog andas djupt för att inte göra något dumt. Theo kommer väl inte till sin fulla potential där, men han kommer nog får chansen högre upp vad det lider, han gör som inte bort sig någonstans.
{10015}: Men snälla sluta gnälla och förstå att LP och Niederbach inte är samma spelartyp, det går alltså inte att spela dessa 2 i samma roll! Sätt LP med Ranta och Jasek och du har 3 mål i arslet extra varje kväll!
JoakimE: Han gör bara defensiven sämre än vad den redan är. Men LP 0 sekunders speltid även fast Niederbach spelar som han gör. Riktigt tråkigt. Utlåning? Eller så kanske vi släpper honom till Saginaw för hans eget bästa. Karlin litar helt uppenbarligen inte på honom.
Bad_Brett: Snabb har han ju dock aldrig varit... Men tycker också han inte kommit upp i nivå. Han har ju fortfarande dom där fina passningarna men det här överskatta spelet över hela banan sitter inte där. Han kanske saknar Bernhardt?
Framnäs: Ja, allt är skit. Men tar man av sej grumliga glasögon har vi en Lassi i toppform igen, plus att vi har ett gäng krigare som levererar. Kul att Måns insats kröntes med mål, sedan sitter man och tänker....Ranta,Jasek med flera....för några år sedan krigade vi för nytt kontrakt i allsvenskan
Fin hemmapremiär minsann
plus det bästa kvar efter seger, tränarkommentarerna
Gavelo: Håller med om att Niederbach är solid idag. Inte sämre än exempelvis Aagaard imo. Skrinnade till sig ett bra läge som han såklart sätter 9/10 gånger, och hade ett jättebra byte i boxplay också.
Sigge: jag tycker Bernie ska täcka där mycket bättre. Offra sig lite och slänga sig på isen eller så. Onödigt mål men rättvist. Karma skulle jag vilja säga då det ser ut som O.P filmar lite lätt..
Bad_Brett: Jag tycker rätt många har gjort en bra match, Niederbach har varit solid och gör sitt jobb i sin kedja. Han har inte varit bland de bästa men gör ett riktigt bra jobb med att hålla defensiven i sin kedja.
Bad_Brett: Ja inte många smarta beslut av Nieder ikväll och utöver det missar han öppen kasse också men frågar man Gavelo så är Niederbach bäst på isen och är nära ett NHL kontrakt
Definitivt.
PP/BP är jag inte orolig för tycker det har fungerat hela försäsongen. Defensiven är jag heller inte orolig för, även om jag tycker vi haft en tendens att fastna i egen zon lite väl mkt. Men när vi gör det tycker jag vi spelar bra, förhoppningsvis lyfter vi oss lite. Däremot har jag varit orolig för offensiven, inte sett till faktiskt produktion utan snarare om vi kan spela i anfallzon mer än korta sekvenser. Men dessa två matcher får mig att känna mig lugn på den punkten.
Tror att vi dessutom har den typen av lag som kommer att växa. Tycker backsidan är jämn och bra, ser gärna att vi behåller Rundblad.