En äkta målskytt ser nätet, inte målvakten och kommer chanserna så spelar det nog inte så stor roll i vilken omgivning. I alla fall inte så stor roll som från gemene man. Ett hål är ett hål och det är där pucken skall sitta.
{7426}: konstig match vi leder ganska välförtjänt men kan inte säga att någon varit särskilt bra? Typ alla förutom Rundblad gör en okej match men ingen som sticker ut?
{7639}: Även om Örebro gör en bättre period så tycker jag Modo är det klart bättre laget.
Dock behöver Rundblad börja spela mer rejält och med lite större marginaler och Ruohoma måste börja jobba klart alla situationer även om dom är i defensiven, övrigt faller ingen ur ramarna.
Ett extra + till Ejk som jag tycker gör en formidabel match trots att han stått utanför laget.
Keriksson: Lätt att klaga på returer, vad kan en målvakt göra på ett lågt skott på benskyddet han inte ser komma? Helt skymd av örebroare, brickan var för långsam tillbaka i position efter teken.
Läste det där inlägget, då var det fem sekunder kvar för mig. Inser att på grund av laggning så ligger jag ett par minuter efter i sändningen. med två sekunder kvar så laggar det en minut till. Hinner tänka mycket där. Inte fan släpper vi in det där?
Men jodå. Direktksändning har fått en annan betydelse. Det går fortare att läsa här, mycket fortare.
{7426}: Sätt in Lassi i tredje. Han har lugnet för att rida ut den här anstormningen som kommer komma. Olle släpper returer till höger och vänster samtidigt som backarna står och sover
Gavelo: Vi gör en mycket sämre period 2 än den första, ändå får vi med oss två mål framåt i den här perioden med kanske 1/3 så mycket tid i anfallszonen som öppningsperioden. Resultatet hade tyvärr varit lite för ologiskt om vi vunnit även period 2. Vi får vara nöjda med att vi ändå spelade X här och hoppas på lite mer energi och fart igen nu i sista.
Confusius: Det är inte backarnas fel, man får inte ramla på teken och lämna öppen gata bak.
Den reduceringen hängde i luften, Modo slarvade enormt och bjöd på massvis med dåliga beslut sista 45 sekunderna när man borde spelat rejält och enkelt.