Poffa: Även om jag har varit ganska hård mot AA så måste jag säga att jag inte tycker han har varit ansvarig för något mål bakåt. Men måste väl tillägga att det kanske inte är så säkert med en back som så fort han får pucken i egen zon så blir han stressad och försöker skjuta ut pucken med slagskott åt något håll. Hellst ska man inte titta åt vilket håll det är vettigast först.
Någon anledning måste det väl ändå vara att han innan han kom till modo hade ca 200 matcher och ca 50 poäng frammåt med ändå lyckades ha -60 i plus / minus.
Poffa: Det brukar ju kunna bli fartfyllda och trevliga matcher mot DIF, så vi får väl hoppas att första matchen mot DIF i nya arenan inte blir ett undantag.
Sedan får man väl också hoppas att de laddat upp med mer Budweis i sportbaren den här gången. De tog ju slut alldeles för fort.
shinzawai: På bänken ställer han heller inte till något bakåt. Men kanske, kanske så tar han sig en funderare och kör lite extra hårt på träningen, får en nytändning och kommer tillbaka som den PP-back han är värvad som.
Däremot håller jag med dig om att vi ska krossa DIF.
Pi-Pi-Pippifåglar:
MODO Hockey - Djurgårdens IF
HD: Marcus Vinnerborg, Ljungby
LM: Jan Sandström, Luleå
LM: Anders Johansson, Skellefteå
shinzawai: Menar du att man faktiskt har högtalare riktade mot ståplats? Jag som trodde att det var ståplatspublikens roll att låta så mycket att man sällan ska uppfatta vad som sägs/ spelas i ljudanläggningen.
Nu tycker jag det är dags att Viklund börjar göra mål. Han kan väl få göra 5 mål då...