1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479930 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Vita hästen 2020-10-23

« · 2092620 · » Till forumet


Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Mike Keenan: Låt dem dominera nu. Det avgörs inte förrän i maj.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Rytter: Jag måste ge lite cred till en kille som fick mycket skit inledningsvis (framförallt av mig). Jesper Lindgren leder verkligen det här laget, det känns som att han är inblandad i nästan allt som händer offensivt. Han leder interna poängligan och har skjutit 26 skott på mål (tvåa i laget ligger på 14).

Överlägset bästa back i min mening och väldigt jobbigt ifall han lämnar.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Rytter: grattis ikväll.. dock är de långt kvar till Timrå och löven som visat nästintill SHL klass
Bara att jobba vidare..
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Werner: Blir du påhoppad av timjååiter är det mitt fel.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Werner: Nej då. Jag kan behöva få lite cred för seriösa inlägg! Haha
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Werner:
Nä kör på nu vet man att det är olika.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Nucky:

Vi är borta från kvalplatserna iaf, nu tar vi sikta på plats 10 till att börja med, sedan ställer in in siktet mot plats 6.

Tycker dock att spelschemat är märkligt, nu är vi lediga till nästa fredag, varför inte försöka spela tätare och sedan skapa luft i spelschemat där man kan lägga matcher som flyttas pga covid.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Tarasov: haha min tanke med😁
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Tarasov: Haha ja jag får kanske byta? 🙂 Känns som att jag rätt 2a på den bilden..
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
J F K: Skulle säga att han vann matchen. Faktiskt. 4-2 i början av 3:e hade blivit en helt annan period. Och vi spelade ju typ boxplay hela tredje.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
J F K: Räddningen han gjorde på Sörenssons läge, wow!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
MikkeLaagåård: Finns en del positivt från kvällens match:
Hepo- Rätt hårt att kalla honom flopp och misslyckad när jan producerat 4p på 6 matcher.
Tycker han var riktigt vass stundtals idag, slarvar dock i defensiven.
Åhström-Gillar honom, känns rapp och har bra blick för spelet. Tycker han gjorde det bra i PP.
Liljewall- Blir på riktigt orolig att vi tappar honom redan efter denna säsong. Sjukt vilket driv han har! Bara 18 år också..
Peters-🤟
Aagard- Skönt att se dansken kriga in 3 mål. Precis det där vi saknat. Hugger som en kobra runt målet.

Ett klart steg framåt.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
KRM: Jo, men då kanske han blivit dryg, haha. Näe , han var verkligen värd att hålla nollan, men kommer nog snart
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Werner:
Sjukt trodde att gäsp bytt till Werner, sen fatta jag inget....skriver han till sig själv 😅😅😅
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
J F K: Heppo åkte för delaying the game, såg att han diskuterade med en av domarna efter slutsignalen 🧐
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Werner: Hahaha ja jag håller med!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
KRM: Peters är riktigt jäkla bra. Sällan eller aldrig att en målvakt har den räddningsprocenten i ett bottenlag.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Rytter: Det verkar kunna bli jättelätt att tippa Modos matcher i år.. :-D
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
puffe: För bra för Modo om man jämför med resten av laget. Synd på den värdelösa icke-rensningen så att han inte fick hålla nollan
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Silly: Aftenens trick præsenteres i samarbejde med Hatt-Nytt...hvergang.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
KRM: Fotbollsräddningen i sista var fenomenal. Var det i första han var reptilsnabb i förflyttning också? Underbar match av Peters
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Gäsp: Hahah my bad 😂 Fast egentligen bör alla ha den eftersom den är för jäkla fin 🎉❤️💚❤️
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Rytter:
Ja det är iofs sant 😅😅
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
wolper: Att hoppa och studsa över en 6-1mål med 3sek kvar kan nog klassas som en aning provocerande.
Åtminstone tror jag man redan var lättad över att segern var klar och hade tankarna där.
Men fin puckstöld innan och bra pass till Hedberg. Är det nåns mål är det ju Heppos. :-)

Som Bad säger. Att vi gör 6mål och vinner när egentligen ingen av våra producerande spelare (Ok 3mål av Mikkel är godkänt) är på nivån dom är värvad för får man se som positivt. Förutsatt dom kan nå upp till sin tänkta nivå.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Tarasov:

Jo men vi fick ju förklaringen här i förra matchen, det beror ju på att det ledande laget avvaktar och blir försiktiga så det sämre laget tillåts komma in i det och skenbart se bättre ut. Det berodde ju inte sist på att Modo lyfte spelet utan bara på motståndarna som blev försiktiga, så antar att det är samma idag då fast tvärtom.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
puffe: Peters är troligen bäst i HA. Kolla hans stats. Med en sån målis är det märkligt vi bara vunnit två av sju (sex). Hoppas dagens mål leder framåt, men tredje var ängsligt svag.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
puffe:
Din känsla var korrekt
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Tarasov: Ja, precis, men på nåt konstigt(och ovanlig sätt som Modoit) kändes det ändå tryggt. Vi hade vi en målvakt som inte ville släppa in mål. Han gjorde några fenomenala räddningar. Han får inte skadas
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Heyerdal: Bra sammanfattning, den lille finländaren fick äntligen göra mål o Peters gör att man nästan inte är hel säker på förlust när Hästen gör 1-4. Äntligen lite andrum för MoDo
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
wolper: hmm ser inte superglad över målet heppo men kanske inte lika roligt mål alt att han inte känner att det e hans mål.

Idag känner jag att vi vinner matchen för att vi tar kamperna! Vilja att vinna. Gäller bara att vi kan visa det nästa match med
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Heyerdal:
Lite väl mkt hästen i sistaperioden annars ok.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
wolper: nä Hedberg är osynlig, Hepo fick peta in en puck iaf...Peters suverän !
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Monno: Det är väl iofs det mest positiva, att Hedberg och Heponiemi spelar dåligt och att Olhaver och framförallt Svenningsson står för katastrofinsatser, och att vi ändå lyckas vinna.

Kommer våra tilltänkta stjärnor igång så...
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
wolper: På tal om att förbättra sig sen förra matchen. Tycker Styf gör en stabil match.
Sist var nog en match han vill glömma. Men riktigt bra ikväll.

Skönt för Heppo att få näta!
Nästan som med Susse att han bara gör mål när han tvingas.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
wolper: hedberg ser jag inte mycket av heller. Självförtroende kanske hmm..
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Monno: skönt blev nervigt vid utv, ingen bra sekvens av Hepo först slarvig pass i ett fint läge sen utv strax efter, ser inte mycket positivt från honom
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Bad_Brett: Även Kristian Forsberg har ju gjort hat trick i Modo. ;-)

Men tycker det är bättre fart i uppspelen framförallt.
Men en nog så viktig sak är att bygga upp självförtroendet lite.
Bara man tror på det nog mycket kan man vinna matcher än fast det inte är så perfekt.
Framförallt om Peters fortsätter spela bra.

Hedberg och Heppo måste dock ge bort mindre puck.
Man kan klaga på LP Men tycker både Hedberg och Heppo tappar på tok för mycket puckar sett till vad dom ska göra.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
wolper: onödig utv. Haha snygg räddning av peters! Han är fan kung! Hoppas han kan hålls nivån hela säsongen. Yesss syllet! Nu när det är typ klart kan vi väll proppa sörensen med en regelrätt tackling😉 payback

Ser inte mycket i heppo just nu ja. Undra om han går till 100%
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
J F K: Men jäklar vad Hägga och framförallt Sylwander är på Sörensen.
Konstant och drar å petar lite extra på honom.
Sägs nog en del också.

Och idag träffade Sylle mål!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Domsjö: svagt av Hepo först slarvig passning i ett bra läge sen kontring o han drar på sig en utvisning, vilken räddning av Peters!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Gavelo: Hyfsad räddning.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Bad_Brett: Modo tar fortsatt mycket väldigt dåliga utvisningar....
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Bad_Brett: Vad åker Heponiemi för???
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Rytter: Menar mer när folk helt plötsligt hyllar samma nyförvärv som senast för ett par timmar sedan ansågs vara jättefloppar.

Är nöjd med att vi kan göra lite skitmål och har lite tur med studsarna. Men det stannar där, och det är inte gnäll.

Hade vi haft den här nivån på passningarna mot Björklöven hade vi släppt in 5-6 mål, det vågar jag lova.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
J F K: Visst är det så men för tillfället är de inte så pissiga.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Domsjö: Jo, framförallt med alla NHL-lånen. Plocka bort dem så är de mycket sämre.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Bad_Brett: Ja fast oavsett så tkr jag att det är lite märkligt att man tkr att VH mfl är lag som man bara ska städa av. Tycker nog VH är lite bättre lag än vad många vill medge.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
wolper: för en gångs skull såg de skiten ^^ hehe
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
Werner: Fan att du ska ha samma profilbild som mig. Varje gång du skriver hajar jag till. " Jävlar va full jag är som inte kom ihåg det där inlägget" 🤪
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
VH är ett lag jag tror kommer få en jobbig baksmälla när NHL lånen lämnar, Sörenssen är ju bakom det mesta i PP och framåt samt de övriga stabiliserar upp laget rejält. Deras chans är nog att plocka massor med poäng innan de lämnar.
Kommentera

« · 2092620 · »