1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481843 inlägg · 4079 ämnen

Västerås - MoDo 2022-11-18

« · 2409867 · » Till forumet


Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Tarasov: lustigt hur enkelt Modo har haft det mot Västerås sedan karlin tog över, varje match blir en skrattmatch i slutändan

tyckte modo stod upp bra mot västerås försök att dra igång något, stod upp för sig själva men hade samtidigt fokus på att spela hockey, klart bättre hockeylag på alla punkter än västerås

ska bli intressant att se vem som kliver upp i förstakedjan när/om woods är borta. Södergran? umegård?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Windom Earle: skräplaget hv har faktiskt haft ett par riktiga lirare genom åren. Det ni måste hitta är killar med dubbelvokaler.

Mats lööv, Hasse sjöö och även legenden Heed.

Fruktade på sin tid och spelade renhårigt.

Jag hoppas faktiskt att ni får ihop det
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Tarasov: det som är problemet.
Man ser bara att han drsr bort klubban från området.
Men det kan lika gärna va 50cm bakom woods.
Men han både tar klubban mot sig o vänder iväg blicken ungefär samtidigt som woods faller.
Men inget är i sig bevis att han var orsaken.

Men jag som inte såg situationen alls innan. Börjar lita mer på de som säger att han är skyldig.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
MorganaLefaey:
Vid knäet eller mellan benen?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
jonsson: bara jag som inte får länken att fungera?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
jonsson: frycklund har bevisligen klubban där.
Men svårt att säga vad som händer.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Saleva: En video.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
jonsson:
Ursäkta har inte facebook, vad står det?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Windom Earle:
Är heller inte den jag skulle tänka på och tyckte han var lite blek i allsvenskan men det finns ändå något där.
Kommentera


Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Icing-Ove: Törngren skrev in sig i HV-historien genom 1-1 i game 7 2017. Annars är han grym i BP och snabb på rören. Men kanske lite smal i kompetens så länge han inte får mer hår på bröstet med hänvisning till mitt inlägg nyss. Jag skulle gärna se en comeback i HV, men det är nog mer av sentimentala skäl än trolig leverans. Men i HA bör han kunna bli en toppspelare.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Tarasov: Kickad av Nubben och Freddan gör mig tveksam. Grovjobbare om man läser HV-fans. Lite för mycket pygmée och skadedrabbad för min smak. Har producerat bra förut i SHL dock. Marknaden verkar seg..
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Tarasov: Skulle vara spännande att se Törngren i Modo. Grejen med honom är att han kan vara Nygård om han bara bestämmer sig för det själv. Känns mest som en mental inställning. Kanske kan Modo ge honom det mindset:et. Spännande att se att Modo går som tåget i HA. Kanske är det i år avancemanget kommer👍
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Icing-Ove:
Ser att han lämnar Norge kan vara för att bredda vår trupp, Holmström har dessutom haft honom.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Tarasov: Äntligen någon som drar näven i bordet! Rykten säger att Gradin nu försöker ta sig in till Widebro via taket. Hela föreningen hoppas nu att han inte satt Storplånkan på FTX Exchange….
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
KB65:
Jag vill ha fler poängspelare NU!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
KRB: Nu tror jag folk är på tok för färgade av vad som nyss har hänt. Jag är för all del för att ta in en tung spelare som kan smälla på, vara allmänt jobbig och spela fysiskt under spelets gång, men det är helt lönlöst att ta in en fighter eller ”goon” - det funkar helt enkelt inte i svensk hockey och skulle bara straffa oss själva hårdare i längden.
Dickinson gjorde det bra som markerade på en gång. Förstår att folk gärna hade sett mer men han förnedrade ju jättebebisen ganska hårt med nacksvinget.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
MoDo är nästan som ett komplett lag och vi har inte nått jul och nyår ännu, förbaskat bra, och Karlin har hela januari och våren på sig och få i gång de spelare och formationer som ännu inte klickar.

När det sker blir vi oslagbara.

Det vi behöver i slutspelet är två ”slaktare” (kanske en tung back och en powerforward) som vet hur man står upp, trashar och slår ner de motståndare som ger sig på våra lirare.

Symboliskt och psykologisk hade det varit jävligt skönt om vi matchen senast hade haft en ”NHL polis” som bankat blodet fullkomligen ur Fryklund, en ”Brashear” som försäkrat och ”upplyst” alla spelare i nästkommande matcher och inför slutspelet att man ger sig inte på en MoDo spelare utan konsekvenser för sin egen framtida hälsa…

MoDo behöver två försvarsgeneraler och kanske en snäppet vassare målvakt, då spelar vi i SHL nästa år!


********MoDo till SHL 2023********
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Rödluvan: Har man fått en smäll där nånstans så vet man. Hoppas verkligen att det är något som läker snart, men bara Woods vet
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
hk: Meeen hur kan ni tro att det var bollarna när han haltade ut och Hinken sa att han ”kunde gå själv till bussen”
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
puffe2: Lite som detta , en liten skakning, men innan vi sett bevis är jag neutral

www.youtube.com/watch?v=CjzP137fWj4
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
puffe2: "Icing-Ove fick kontakt med Kenttä och Kirunabon haltade tyvärr av"
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
grimiss: Från det ofta citerade VIKcentral

"Tredje inleddes med en situation där Frycklund ”fick kontakt” med Woods och kanadensaren haltade tyvärr av, kamerorna hann inte med att se vad som hände. Men det verkade som Frycklund var en bit ifrån när Woods fastnade i isen, eller vad hände egentligen"

Men oavsett, vi bör invänta Woods kommentar
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Bad_Brett: du håller alltså inte med Vik 🤣?

"Västerås Mikael Fryklund kolliderade(!) med Modo Riley Woods."

Älskar utropstecknet, som att understryka att det var en olycklig kollision
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Bad_Brett: ligger klipper ute på nätet?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
hk: Alla i Ö-vik önskar under julen att Woody bara har en öm pungkula och kan lira vidare. Frycklund kommer dock att sova dåligt framöver...
Uppladdat:

450x300-fryklund.jpegfryklund.jpeg

Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Donald:
Han var knappast ”hård” under match 🤣🤣
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Donald: Var det på bollarna? Jag är ett orakel.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Bad_Brett: Det rör sig inte om någon mjukdelsskada då alltså, om han fick klubban i balla 😩
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Bad_Brett: Hoppas Woods berättar sanningen, men du påminner mej om Seinfeld i 'Keith Hernandez's Spit-Shot'. :)
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Hakning-Henrik:
Ja men i de ekvationerna får man ta med att vi i 15-16 års tid många gånger ställt upp med dåliga lag, då löser man inte svåra situationer. Karlskoga och Djurgårdsmatchen. Skillnaden är att vi nu har ett skickligt lag, skickliga lag brukar vinna.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
hompa90: Efter att ha tittat på situationen 50 gånger tror jag inte att det rör sig om en knäskada. Jag tycker mig se två olika moment:

1. Frycklund petar fegt på Woods högerskridsko så att han tappar balansen och faller bakåt.

2. I samband med att Woods faller glider såklart skridskorna framåt något. I detta läge grimaserar inte Woods illa. Helt plötsligt tar det dock tvärstopp och han ramlar rätt ner utan att glida. Detta kan rimligtvis enbart inträffa om en kraft i motverkande riktning sätts in. Det är i samband med detta som Woods börjar grimasera illa. Det är även nu som det ser ut som att Frycklunds klubba är mellan benen på Woods.

Helt otroligt fult om det stämmer. Men jag har svårt att se att detta skulle resultera i ett trasigt knä.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Saleva: www.allehanda.se/2022-11-19/sa-ar-laget-med-riley-woods

På denna intervju låter det ju ändå hyfsat positivt:
"Inte heller i dag finns det klara skadebesked att ge.

– Han hade ont men jag fick veta att han gick själv ut till spelarbussen, säger "Hinken" som hade synpunkter på Västerås spel."
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Hakning-Henrik: Förstår inte vad du menar? Ett lag som MoDo borde alltid ha råd med en Brashear, inte lika snabb på grillorna som Sebastian, men ger oss PP, där vi är starka :)

www.youtube.com/watch?v=Fvl4keWXOWQ
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Supertrött: Alltså jag hänger med på ditt resonemang. Men helt ärligt så brukar det du beskriver sluta med att vi förlorar på det. Typ Björklöven där vi hade orimligt mycket fokus på Rahimi istället för att bita ihop och köra vårt spel och köra över Björklöven.

Isåfall får vi ha enforcer som sitter som extraspelare typ Brashear som bara går in och plockar den som gjort något i bytet efter. 5 + game får vi offra då.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
puffe2:
Jäkligt olyckligt att det inte fångades ordentligt i nån kamera, även för Frycklunds skull, om han nu är oskyldig. Blir som sagt intressant att höra Woods version.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
J F K: Hoppas det inte är något allvarligt såklart, men vore intressant att få Woods bild av situationen. Är Fryklund 'persona non grata' i svensk hockey(psykopat som nån skribent trivsamt skriver) eller vad hände?

Oerhört svårt att se vad som hände, men skum situation, så vore önskvärt med ett sanningsvittne när nu kameran inte verkar kunna visa vad som skedde
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
J F K: Är det nån som vet till 100% vad det var som hände och vilken skada Woods fick?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Robin Ztorken L: Det handlar väl om sjukvården. ska man exempelvis (magnet)röntga är det inte lätt en helgdag idag.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Basti: Det borde väl vara positivt att man kan vänta med undersokningen till måndag?
Vore det en väldigt allvarlig skada hade man väl varit tvugna att ta tag i den direkt och på plats, eller åtminstånde direkt vid hemkomst som idag.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Frontschwein:
Annars får jag Ove puffe och du göra slag i saken. Bilen ner!!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Nucky:
En Tarasovmaskin
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
jonsson: man undrar ju vad domarna tänker när dom tittar på matchen i efterhand?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Nucky:

Ska bli intressant att se hur vi klarar oss!!
Karlin va på domarna flera ggr under matchen och såg att nått va på gång men ändå sker saker.
Helvete om Woods blir borta länge
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Hakning-Henrik: borde väl finnas nåt modofan annars i Västerås som kan smälla igen en bildörr över handen på aset vid pressbyrån. Vid sidan om isen.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Rödluvan: vem har sagt att det är en ledskada?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Gavelo: Ja vilken underbar käftsmäll det var!😆
Vi skickar in en junior på Woods plats som dammar upp den i nättaket efter 5 sekunders pp.

Angående VIK, kan inte vara kul för Paananen att bära hundhuvudet när han har ledande spelare som Frycklund och Zetterberg.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Nucky: "MoDo hade full kontroll och dominerade spelet långa stunder. Chanserna slutade 13-9 till MoDo i 5-mot-5 och 6-3 i PP till MoDo. Med andra ord är inte MoDo det lag som pepprar massa chanser, men istället har de ruskig effektivitet och skicklighet när de tålmodigt spelar sig fram till öppna lägen. Kvalitet rakt igenom från sportchef, tränare till sista forward i fjärdekedjan."

Från vikfancentral.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Nucky: På kort sikt klarar vi oss men för att säkra förstaplatsen och i slutspelet kommer han behövas, så pass bra är karln men det kan vara nyttigt som du säger att hitta andra konstellationer och försöka vinna, kanske skyndar detta på en ev. värvning också.
Någon som vet om Oscar Nordin är tillbaka? Han kan ju inte gärna spela mot oss på onsdag och riskera göra mål mot sitt lag.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Bad_Brett: Ja, gäller även att kunna spela utan Woods.
Tror det kan vara nyttigt för övriga truppen att hitta vägar att vinna även utan sin bäste spelare.
Jag är dock inte orolig, detta är nog det bästa LAG vi haft på oerhört många år.
En röd maskin.
Kommentera

« · 2409867 · »