1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Västerås - MoDo 2022-11-18

2410518 · » Till forumet


Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Näsan: Om du bara visste hur hårt en "tillrättavisning" tar på en hockeyspelare.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Andraassist: lång väg kvar att gå, men nu tänds hoppet äntligen efter en lååång mörk höst😬
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Trilske: nämnden är ändå ett skämt, från Måns Carlssons dom "Måns Carlsson i Mora får en tillrättavisning för en fighting i matchen mot Kristianstad." antingen blir man väll dömd och får böter/avstängning eller så frias man. vad fan är en tillrättavisning? dagisnivå!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
SKiLMY:

Om man inte har på fötterna så lär man ju inte gå i klinch i media heller, vilket var min poäng. Sen tvivlar jag på att det finns ett ärende hos DN eftersom det inte finns några bilder att granska. Och även om det fanns ett ärende så finns det inget att ta ställning kring.

MK sa väl att man hade "varit på domarna" flera ggr under matchen vilket talar för att Riley fått utstå en del fula tilltag under matchen.

Därav blir min teori att Woods tillslut tappade humöret och satte sig i en olycklig situation som, enligt min tolkning av MKs uttalande, inte hade behövt uppstå om domarna hade stävjat detta tidigare.

Förståeligt att man inte uttalar sig förrän man har undersökt skadan, dock. Lär väl komma ett klargörande från MoDos egna kanaler vad det lider...
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Rödluvan: Haha, helt underbart!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
J F K: Det var Zetterberg 😉
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Trilske: fast samtidigt, vad ger det om klubben pratar ut i media? Det viktiga i det är ju att kontakten sker till domarna/disciplinnämnden. Skulle säga att det är stort att inte gå ut och smutskasta i media, det tjänar ingen väl.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Rödluvan: Hahaha älskar't.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
J F K: Man tjänar inget? Tja, det är rätt många nyfikna supportrar som vill veta vad som hände...
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Trilske: MoDo brukar inte gå ut med sådant, för man tjänar ingenting på det. Vad hjälper det om Frycklund är borta när vi hellre ser Västerås sno poäng av andra lag.
Hade det funnits på bild tror jag att det blivit ett ärende.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
SKiLMY: Mja, samtidigt har jag svårt att förstå varför man skulle låta Frycklunds version passera okommenterad om detta varit ett ärende för disciplinnämnden, speciellt när det inte finns några bilder. För det är väldigt tyst från MoDo-håll.

Vilket talar för att hans version stämmer.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Tarasov: Östersund > alla andra nykomlingar. Älskar hetsen.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Majbrasan:
Jag tror han spelar på onsdag 😀
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Andraassist: Oskarshamn åker ut, MoDo går upp och Karlkvist tar båten hem till Övik
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Jaha, då kulminerar spammet på mailen. Den enda black week-dealen jag vill ha är att Woods är borta max 1 vecka. Hoppas på goda nyheter idag.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Windom Earle: Ja nu har HV fått igån Husqvarna motorn. Tror att Oskarshamn åker ur i år.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Confusius: I SannySvensson podden idag så avslöjar Höken att Dickinson är nära att krita nytt med oss, verkar endast vara ett SHL-kontrakt men viktigt att säkra upp honom ändå tänker jag. Victor Berglund har vi även varit på, och där hoppas jag verkligen att vi får napp.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Trilske: men han stod i stort sätt still, svårt att fastna i isen då tänker jag.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
grimiss: Dom har inte mer än 1 kamera på de matcher som inte är huvudmatch, Ja det är SJUKT!
Vi betalar för SHL´s enorma cirkus med 17 bisittare och 1 timmes uppsnack och nersnack på matcherna
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Nucky: Frycklund och Zetterberg, Västerås mest intelligenta killar.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Tarasov: Tror inte att någon på allvar tror att Frycklund gör någonting sådant omedvetet. Det är en skitstövel som inte klarar av att bli förnedrad. Bar väl han som körde över Ohlsson fegt ifjol också?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
grimiss:
"heeeelt sjukt att det är enda som fångades på film"

Discovery+ gör ett oerhört mycket bättre jobb med Superettan än vad Cmore mäktar med att nästan åstadkomma kring HA. Pinsamt när cmore blir totalt golvade av MoDo-channel, samtidigt som det visar på obryddheten från cmores sida.
Kommentera


Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
hk:
Får jag gissa så trippar frycklund Woods när han är på väg till båset, och anledningen till att det blir en situation är att Woods inte ser Fryken. Trippen kan vara omedveten.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
hk: heeeelt sjukt att det är enda som fångades på film
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Larsson#89: Vad snackar du om, det har bara denna suddiga video som missar hela situationen.
Vad som helst kan ha hänt, tack cmore. Igen.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Larsson#89: har inte twittee 🤣
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Rödluvan: jo den ligger på cmore hockeyns tvitter👍
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
J F K: Ja, han ska vara vår spelare igen inför matchen mot Östersund, om inget har ändrats.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Trilske: haha, bra counterattack!😃👍🏻
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Rödluvan: Han lånades väl ut tidsbegränsat? Tror det var fyra matcher, så jag tror vi får tillbaka honom snart.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Trilske: Undra hur det ska se ut mot Löven? Kanske ska låna hem Nordin igen?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Calleballe: Nej, Cmore har inte lagt ut situationen.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
grimiss: Kolla cmores twitter, borde finnas där!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Foppatofflan: jag kan inte ens se videon haha
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Foppatofflan: Men du kan se en spearing? ;-)
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
grimiss: kan inte se en vridning, men bilderna är ju inte superbra!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Trilske: faaakkk. Har han vridit knäet.... Tur det är tidigt på säsongen. När börjar slutspelet?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Foppatofflan: Spearing är väl lite av en dödssynd inom hockeyn och numera ytterst sällsynt, tror MoDo hade varit betydligt mer höggljudda om så var fallet.

Tycker det är svårt, för att inte säga omöjligt, att dra några som helst slutsatser av reprisen.

Men den initiala känslan var "slashing bakifrån" och att han "förhoppningsvis ställer sig upp snart" även om det nog var rätt mycket önsketänkande inblandat.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Trilske: tycker det ser ut som en spearing…
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
KB65: Ptja... Han spelar nog inte på onsdag.

Hade nog hoppats på att han blev slashad i knävecket men tycker det mesta talar för att han fastnade i isen och vred till knäet på något sätt efter att Frycklund dels har gått ut och sågat domarinsatsen offentligt och sedan berättat hur han upplevde situationen.

Känns extremt osannolikt att han skulle göra ovanstående om han nu slashade en motståndare i knävecket som sedan tvingats utgå från matchen... Tycker sättet Riley tog sig för knäet luktade mer "vridning" än "slashad i knävecket".
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Windom Earle: Med tanke på smeknamnet Firsov valde nog NHL fel Peter Eriksson?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
KB65: Spelklar inom en vecka 🌞 ej kunnig ska tilläggas, men hoppfull
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
MorganaLefaey: Woods har iaf setts på restaurang igår kväll med Dickinson. Gick för egen maskin men haltade lätt. Någon kunnig som vet om man kan dra några slutsatser kring det?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Saleva:

En filmsnutt på situationen
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Frontschwein: Ja och stålmannen Anders Huusko! Mats Lööv känns som urtypen av smålänning, lite lik namne Wilander. Annars var ju Kessler vad jag vet vår första spelare som fick NHL-kontrakt. Stod för det vi alla vill kalla HV-hockey. Full fart och fysiskt även om det inte måste vara så flärdfullt. Tack för sympatier!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
KB65: Var väl Fryckan och Zetterberg som påstod att VIK var bättre än MoDo samtliga matcher ifjol, och att vi bara hade tur😅
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
BobbyG: Ja, nästan komiskt hur lätt vi har haft för VIK under nuvarande ledning. Ännu mer komiskt att höra Paananen och Zetterberg påstå flertalet gånger att de gjort en bra match genom åren också.

Karlin (6 raka vinster och 30-6 i målskillnad…):
6-1
7-1
———
4-2
5-1
4-0
4-1

Det var lite jämnare förut.
Styf:
6-1
2-4 förlust
1-4 förlust
4-1

Hellkvist:
4-0
4-1
7-3
1-3 förlust
———
2-3 öt förlust (playoff)
2-3 förlust
2-0
2-5 förlust
4-3
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Tarasov: upp med marenis!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
BobbyG:
Tänker att det blir Marenis
Kommentera

2410518 · »