MoDo Hockey - Apropå Ingenting
« Föregående · 2701039 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Ja Löven hade ju passat som handen i handsken. Just EJK kan få gå vart han vill. Han har ju varit i Timrå så rimligt om det blir Löven.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
*1921*: följ en matchtråd på Facebook så bjuds åskådarna på en kaskad i felstavade spelarnamn.
Thorp(e), dickenson, Ranntas . Vingnå kan mycket väl ha förekommit.
Thorp(e), dickenson, Ranntas . Vingnå kan mycket väl ha förekommit.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Ogillar ju Frölunda eftersom jag varit där en massa gånger och oftast förlorat , men göteborgare för med sej en bra avslappnad energi
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Ja, han borde ligga väldigt högt upp på HA-lagens lista. SSK kanske? Men jag fick en liten vibb att Västerås skulle kunna vara intressant också. De värvar rätt förståndigt i år.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa:
Han har blandat ihop efternamnet med Geschwister Niederbacher.
m.youtube.com/watch?v=Y-qQ9427-ho
Han har blandat ihop efternamnet med Geschwister Niederbacher.
m.youtube.com/watch?v=Y-qQ9427-ho
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Med tanke på att han köpt hus i Domsjö och ska få barn snart hoppas jag på Löven. För familjesituationens skull.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Det är svårt att inte älska den spelaren!
Alltid 100%ig, otroligt jämn, hög högsta nivå, har ingen låg nivå, bra lagkamrat, gnäller aldrig, otroligt proffsig och är en allmänt utmärkt 2vägs center.
Alltid 100%ig, otroligt jämn, hög högsta nivå, har ingen låg nivå, bra lagkamrat, gnäller aldrig, otroligt proffsig och är en allmänt utmärkt 2vägs center.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
M Horava: En stor tillgång, oavsett vilken klubb han går till. Hoppas på Östersund
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Apropå ganska mycket. Vad tror ni om EJKs framtid? Blir det EJK eller (V)EJK? Vad jag har hört är han EJKlar för nån klubb än..
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Om man av respekt ska skriva namn som de uttalas är det väl hög tid att du också börjar skriva Sam Vingnå?
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: finns det nödigt trollande? frågar någon som funderar på om livet existerar
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}: Du glömde en viktig sak, det första som sker vid övergång är att man meddelar Johan Svensson
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: men Brett, nu vet jag inte vad du håller på med. Kom med fakta varför och ATT hans namn är -"bacher" annars trollar du onödigt. 😑
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: det är normalt att man låter spelaren göra klart sitt med nuvarande klubb innan man presenterar, exempelvis exitsamtal. det är sällan, men har säkert hänt, att en spelare spelat klart och sedan dagen efter presenterats av ny klubb, men det kan inte vara frekvent :)
alltså inget att bekymra sig över för den som tycker det tar tid. han bombas ut i rätt läge
alltså inget att bekymra sig över för den som tycker det tar tid. han bombas ut i rätt läge
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
M Horava: Granqvist har passerat bäst-före-datum, men å andra sidan hette väl nån hitmakare Bacher, som var stor på tidigt 1700tal
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}: Okej
Kanske man får anta då att han presenteras när Carolina spelat klart slutspelet eftersom han tillhör deras farmarlag.
Kanske man får anta då att han presenteras när Carolina spelat klart slutspelet eftersom han tillhör deras farmarlag.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
M Horava: Varelsig Brett trollar eller inte dödar jag det här en gång för alla.
Tack och hej.
Tack och hej.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Om självaste Lasse Granqvister säger Niederbacher då är det ju det han heter.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Vad snackar du om egentligen? När har Theodor sagt att hans namn uttalas så? I exakt alla medier säger de hans namn Niederbach. Han heter Niederbach så respektera det istället för att larva dig är du snäll.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Om True är klar bör han ju presenteras snart. Var ju några dagar sedan säsongen tog slut för honom.
Såg att hans bror Oliver börjat följa MoDo på Instagram.
Såg att hans bror Oliver börjat följa MoDo på Instagram.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Eftersom MrMadhawk säger det så...avvaktar dock till Hinken vinkat grönt, litar mer på Hinken
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
wesslan: Sluta larva dig nu. Namnet uttalas "Niederbacher". Södergran heter Södergran, Ranta heter Ranta och True heter True.
Måste vara frustrerande för Niederbacher hur alla i media skriver fel hela tiden, tycker vi kan visa lite respekt och skriva namnet korrekt här på forumet. All cred till bonden som har gjort sitt bästa för att det ska sjunka in hos folk att han faktiskt heter Niederbacher.
Måste vara frustrerande för Niederbacher hur alla i media skriver fel hela tiden, tycker vi kan visa lite respekt och skriva namnet korrekt här på forumet. All cred till bonden som har gjort sitt bästa för att det ska sjunka in hos folk att han faktiskt heter Niederbacher.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
wesslan: Börjar bli en ÖverTrue på spelaren som inte gått igenom Hinkens nålsöga, än
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10585}: Har hellre Niederbacher istället för Södergraner med Rantaer och Truer.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10585}: Niederbach har så sjukt mycket större potential än Södergran. Om Nieder bara kan få in i sin skalle att sluta ge bort puckar i farliga lägen så blir han en bra spelare. Han har en helt annan offensiv uppsida än Södergran som bara sysslar med sina piruetter och soloåkningar.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10585}: Kan nästan lova kval nedåt om vi ställer upp sådär.
Att kombinera en offensiv back med en defensiv funkar nästan aldrig, så Hägg med Berna är ett recept för katastrof då dessa aldrig kommer att få till ett samspel då det är 2 helt olika spelartyper. Skall man kombinera en offensiv med en defensiv så måste det finnas tillräckliga kunskaper av båda i båda riktningarna för att det skall fungera. Hägg åker aldrig över röd, så defensiv är han.
Sen att sätta Ranta med södergran där båda är ganska svaga bakåt känns otroligt riskabelt och det är stor risk att man vaskar Ranta rätt hårt, den killen är nog den i laget som har störst uppsida så med rätt träning så är han en potentiell storspelare i Shl.
Sist ska man absolut inte bänka Niederbach, han är för bra för att sitta på bänken, han kommer mest troligt gå in i 3:e kedjan med Sam och Södergran alternativt centra 4:e beroende på TJ’s utveckling
Att kombinera en offensiv back med en defensiv funkar nästan aldrig, så Hägg med Berna är ett recept för katastrof då dessa aldrig kommer att få till ett samspel då det är 2 helt olika spelartyper. Skall man kombinera en offensiv med en defensiv så måste det finnas tillräckliga kunskaper av båda i båda riktningarna för att det skall fungera. Hägg åker aldrig över röd, så defensiv är han.
Sen att sätta Ranta med södergran där båda är ganska svaga bakåt känns otroligt riskabelt och det är stor risk att man vaskar Ranta rätt hårt, den killen är nog den i laget som har störst uppsida så med rätt träning så är han en potentiell storspelare i Shl.
Sist ska man absolut inte bänka Niederbach, han är för bra för att sitta på bänken, han kommer mest troligt gå in i 3:e kedjan med Sam och Södergran alternativt centra 4:e beroende på TJ’s utveckling
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MoDo Hockey 24/25
Olle
Lassi
Eltonius (Lån till HA)
Hägg - Bernhardt
Winberg - Näsen
Clurman - Rundblad
Byström - Berg
Ranta - True - Södergran
Aagard - Jasek - Olofsson
Woods - Vigneault - Melnick
Ohlsson - TJ - OP
Bänk: Niederbacher
Södergran och Ranta, två solospelare som kommer förstöra för andra om de spelar i en annan lina. True där framför kassen och stökar medans Söder och Ranta soloåker. True får en utpräglad defensiv roll i den kedjan eftersom Söder och Ranta inte kan försvara.
Aagard får jobba ettrigt framför kassen som han brukar göra, medans Jasek får lägga flippmackor till Olofsson på högra tekningscirkeln. Olofsson kommer skjuta en hel del och missa vilket Aagard kommer kunna utnyttja och plocka in ett par icakassar på retur.
Woods och Vigneault vet vi att de har ett bra samarbete och tror vi kan få ut mycket poäng från den här duon. Melnick som tredje nordamerikan i den kedjan med bra samarbete och passningskvalité.
I fjärde tycker jag LP kan få byta med Ohlsson och OP samtidigt som vi försöker spela in TJ mycket.
Olle
Lassi
Eltonius (Lån till HA)
Hägg - Bernhardt
Winberg - Näsen
Clurman - Rundblad
Byström - Berg
Ranta - True - Södergran
Aagard - Jasek - Olofsson
Woods - Vigneault - Melnick
Ohlsson - TJ - OP
Bänk: Niederbacher
Södergran och Ranta, två solospelare som kommer förstöra för andra om de spelar i en annan lina. True där framför kassen och stökar medans Söder och Ranta soloåker. True får en utpräglad defensiv roll i den kedjan eftersom Söder och Ranta inte kan försvara.
Aagard får jobba ettrigt framför kassen som han brukar göra, medans Jasek får lägga flippmackor till Olofsson på högra tekningscirkeln. Olofsson kommer skjuta en hel del och missa vilket Aagard kommer kunna utnyttja och plocka in ett par icakassar på retur.
Woods och Vigneault vet vi att de har ett bra samarbete och tror vi kan få ut mycket poäng från den här duon. Melnick som tredje nordamerikan i den kedjan med bra samarbete och passningskvalité.
I fjärde tycker jag LP kan få byta med Ohlsson och OP samtidigt som vi försöker spela in TJ mycket.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Peja: "Stod rätt, fina puckstölder och hittade bra lösningar i spelet med puck i pressade situationer i egen zon."
Puckstölder och bra lösningar med puck är inte vad jag menar generellt med bra defensivt.
Puckstölder och bra lösningar med puck är inte vad jag menar generellt med bra defensivt.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Strömgren var ganska bra defensivt i Brynäs. Stod rätt, fina puckstölder och hittade bra lösningar i spelet med puck i pressade situationer i egen zon. Absolut inte en endimensionell spelare när han var här. Strömgren a la 2024 är nog bättre än vad många av er tror. Hade gärna tagit tillbaka honom men antar att han vill fortsätta i Nordamerika.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Niederbacher har ett år på sig i MoDo. Efter det hamnar han i HA.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Ett fint assist: "Det var i slutet av den andra perioden som Lucas Petterson stod för ett fint förarbete när han tog in pucken i offensiv zon för att sedan spela till Melvin Fernström som i sin tur lämnade över till Jack Berglund. Berglund bröt sig in centralt där han avlossade ett skott som letade sig in bland nätmaskorna bakom den finländske målvakten Petteri Rimpinen.
www.aftonbladet.se/sportbladet/a/wgEJw4/u18-vm-smakronorna-till-semifinal-slog-ut-finland.
www.aftonbladet.se/sportbladet/a/wgEJw4/u18-vm-smakronorna-till-semifinal-slog-ut-finland.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Känns som att sportcheferna själv läcker uppgifterna vid sådana här tillfällen när man vill få ut nyheten (och sända en signal till eventuella nyförvärv) men inte kan presentera spelaren av olika anledningar.
Känns som att sportcheferna själv läcker uppgifterna vid sådana här tillfällen när man vill få ut nyheten (och sända en signal till eventuella nyförvärv) men inte kan presentera spelaren av olika anledningar.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
M Horava:
Ingen aning men rimligen bör roll ha betydelse, och går vi på Vigge/JD så är hans meritlista tyngre när han kommer hit.
Ingen aning men rimligen bör roll ha betydelse, och går vi på Vigge/JD så är hans meritlista tyngre när han kommer hit.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
M Horava:
Både hinken och MK har varit tydliga med att skridskoåkningen är det första dom tittar på, så där tror jag inte vi behöver vara oroliga.
Vet inte hur man har resonerat där tidigare, utåt sett har det väl mest varit prat om personlighet när de fått frågan.
Men ändå slående att båda har pratat om vikten ha fart på rören under denna silly.
Ingen aning vad dom har för rinksize i Danmark men true har rätt mycket erfarenhet av europeisk hockey, i synnerhet från landslagsspel på senare år.
Både hinken och MK har varit tydliga med att skridskoåkningen är det första dom tittar på, så där tror jag inte vi behöver vara oroliga.
Vet inte hur man har resonerat där tidigare, utåt sett har det väl mest varit prat om personlighet när de fått frågan.
Men ändå slående att båda har pratat om vikten ha fart på rören under denna silly.
Ingen aning vad dom har för rinksize i Danmark men true har rätt mycket erfarenhet av europeisk hockey, i synnerhet från landslagsspel på senare år.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jo, men det gäller att True har fart under rören och kan hantera isstorleken. Vet vi att han gör det? Det borde vara mer smickrande att vara defensivt skillad i nordamerika än i europa. Just att han är stor funkar ju bra i en transatlantisk liga men i europa behöver man ju kunna röra på sig också. Det återstår att se om det blir bra. Jag är superglad om jag har fel och härligt nöjd med att bli tillrättavisad av kolugna MoDoiter. :-)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
M Horava: True har haft en mer defensiv roll den här säsongen tidigare säsonger har han producerat mycket bättre och i slutspelet förra säsongen så var han riktigt bra. Håller dock med om att det kan ta ett tag för han att anpassa sig till SHL.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
M Horava: Strömgren är ju bara offensiv, medan True anvånds i alla soelformer. Det är ju som att du skulle ta Pavel Brendls poäng som en garanti för att han skulle vara en tvåvägsspelare. Och att ta poäng utan kontext gällande vilken roll och lag är generellt orättvist.
Vigneault avslutade säsongen riktigt bra. Sista tio matcherna bättre än Dickinson.
Vigneault avslutade säsongen riktigt bra. Sista tio matcherna bättre än Dickinson.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jo, men varför är vi så impade av True? Han har ju spelat i amerika stora delar av sin vuxna karriär. Han om någon behöver anpassning.
Ta ett exempel: William Strömgren gjorde femtio procent mer poäng än True i år. Strömgren är väl 21 och True är 27 och man kan ju gissa vem av dem som tar störst steg under en säsong nästa år. Hade Hinken värvat Strömgren istället för True så är jag inte säker på att alla här inne hade varit trygga..
Saknar Dickinsson något oerhört. Vi har en center (Vigge) som visat att han håller i en tredjelina i SHL. Vi har Jasek som var kanske bäst bland centrarna i Oskarshamn som var ett lag som var kort på centrar och kom toksist.nnNä. Jag är inte trygg med detta. Nästa säsong kan bli en riktigt jobbig.
Ta ett exempel: William Strömgren gjorde femtio procent mer poäng än True i år. Strömgren är väl 21 och True är 27 och man kan ju gissa vem av dem som tar störst steg under en säsong nästa år. Hade Hinken värvat Strömgren istället för True så är jag inte säker på att alla här inne hade varit trygga..
Saknar Dickinsson något oerhört. Vi har en center (Vigge) som visat att han håller i en tredjelina i SHL. Vi har Jasek som var kanske bäst bland centrarna i Oskarshamn som var ett lag som var kort på centrar och kom toksist.nnNä. Jag är inte trygg med detta. Nästa säsong kan bli en riktigt jobbig.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Mycket lättare att förstå draftrankingarna när man ser Småkronorna. Tyckte Eriksson var rankad rätt långt ner för att ha varit så framstående som han ändå varit i Djurgården.
Men i denna turnering har han varit rätt svag.
Men i denna turnering har han varit rätt svag.
« Föregående · 2701039 · Nästa »

