+ 1
Inlägg: 2617317
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-19 Borta
Gavelo: Varit på 2 matcher denna säsongen, båda i Karlstad. Helt värdelöst att de ska få se ut såhär båda gångerna.
Kändes idag helt ärligt som att de gått på julledigt.
Kändes idag helt ärligt som att de gått på julledigt.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-19 Borta
Gavelo: Tror dock kollektivet får sig en smäll när ledaren gör en direkt bedrövlig insats på 1a målet.
Visst är Tomasek skicklig, men bara att man ger honom en extra meter för att man är lite slapp ställer ju till resten...
Sen är det ju helt enkelt så att FBK är skickliga. Medan vi kör rätt hårt på full gas i offensiv zon både med och utan puck så växlar dom tempo nå oerhört. Dom kan lägga 2-3 pass i snigel fart, nästan stillastående. Sen växlar dom upp och vips står en fri nånstans.
Visst är Tomasek skicklig, men bara att man ger honom en extra meter för att man är lite slapp ställer ju till resten...
Sen är det ju helt enkelt så att FBK är skickliga. Medan vi kör rätt hårt på full gas i offensiv zon både med och utan puck så växlar dom tempo nå oerhört. Dom kan lägga 2-3 pass i snigel fart, nästan stillastående. Sen växlar dom upp och vips står en fri nånstans.
+ 1
Dock så kan man inte beskylla förlusten på enskilda spelare, det är en kollektiv kollaps defensivt där många gör dåliga arbetsinsatser och enkla misstag.
Offensivt skapar vi en del chanser men det blir aldrig något moment av allt arbete då det defensiva ständigt faller igenom och Färjestad punkterar våra försök att vända matchen tills ridån föll.
Dom som får godkänt idag är Ranta, Niederbach, JD, Sam och Ejk, defensivt är väl Berg och Rubins dom som känns mest pålitlig och faktiskt vågar stå upp mot stora stygga Färjestad, i övrigt är det bara en stor blöt besvikelse där några ”ledande” backar gör säsongs sämsta.