Inlägg: 2778174
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-11-26 Borta
{10015}: Jag har bemött allt du frågat, Mitt resonemang står fast.
Att vara delaktig i spelet innebär att man på alla möjliga sätt bidrar till att man själv och sina kedjekamrater får ut så mycket som möjligt av varandra, det kan vara screeningar och markeringar i mittzonen, hålla mycket puck offensivt eller bara jobba väldigt hårt och skapa utrymme för sina motståndare, andemeningen med att vara delaktig i spelet är att alla 3 involveras i det som händer oavsett om det blir bra eller dåligt.
När man inte är delaktig i min mening är när man inte tar hänsyn till medspelare, där man försöker dribbla själv ist för att bygga upp ett samspel, där man helt enkelt inte är med och involverar sina kedjekamrater vare sig det är med att ta för långa byten eller inte göra jobbet osv osv.
Jag håller fullständigt med om att denna diskussion har gått för långt!
Vi tycker olika och det är enligt mig helt okej, nu har vi boxat på varandra och ingen vann.
Jag tror vi lämnar detta åt handlingarna nu och tänker på något annat, ok?
Att vara delaktig i spelet innebär att man på alla möjliga sätt bidrar till att man själv och sina kedjekamrater får ut så mycket som möjligt av varandra, det kan vara screeningar och markeringar i mittzonen, hålla mycket puck offensivt eller bara jobba väldigt hårt och skapa utrymme för sina motståndare, andemeningen med att vara delaktig i spelet är att alla 3 involveras i det som händer oavsett om det blir bra eller dåligt.
När man inte är delaktig i min mening är när man inte tar hänsyn till medspelare, där man försöker dribbla själv ist för att bygga upp ett samspel, där man helt enkelt inte är med och involverar sina kedjekamrater vare sig det är med att ta för långa byten eller inte göra jobbet osv osv.
Jag håller fullständigt med om att denna diskussion har gått för långt!
Vi tycker olika och det är enligt mig helt okej, nu har vi boxat på varandra och ingen vann.
Jag tror vi lämnar detta åt handlingarna nu och tänker på något annat, ok?
Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-11-26 Borta
{10015}: Alltså om man gör en väldigt grov jämförelse i spindeln för första 10-11 matcherna mot senaste 10 så är det en markant skillnad i typ allt förutom antalet skott han slänger iväg.
Sen har jag svårt att ställa mig bakom en hård definition eller vedertaget begrepp av ”delaktig”. Det behöver liksom inte vara ett binärt värderat begrepp där det antingen är så eller inte.
Sen har jag svårt att ställa mig bakom en hård definition eller vedertaget begrepp av ”delaktig”. Det behöver liksom inte vara ett binärt värderat begrepp där det antingen är så eller inte.
+ 1
Och som jag skrev så kan jag inte copypaste rakt från hemsidan då det är ett brott mot upphovsrätten. Jag kan dock se om killen från Hockeysiffror själv är villig att lägga upp det.