+ 3
Inlägg: 2842833
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Gavelo: Hockeyvärlden verkar ju luta mot att HV är favoriter nu helt plötsligt så det kanske gynnar oss.
Blir spännande på fredag då får vi se om HV växt av överkörningen eller om dom fått lite hybris.
På samma sätt som vi får se om MoDo blir små eller kliver upp och tar fighten. För bara någon säsong sen hade vi en förjäkla förmåga att kliva upp i jobbiga lägen men denna säsong tycker jag det varit 50/50...
Blir spännande på fredag då får vi se om HV växt av överkörningen eller om dom fått lite hybris.
På samma sätt som vi får se om MoDo blir små eller kliver upp och tar fighten. För bara någon säsong sen hade vi en förjäkla förmåga att kliva upp i jobbiga lägen men denna säsong tycker jag det varit 50/50...
+ 1
Det går inte att bomma så mycket vi faktiskt gjort i alla 3 matcher, flertalet skott i virket, 3 rena frilägen, säkert 7-8 helt öppna eller väldigt kvalitativa målchanser måste resultera i fler mål.
Skulle södergran satt sin chans i början och True kanske gjort desamma så vetefan om Hv hade orkat vända eftersom dom behöver spela en helt annan hockey, en hockey där vi tillåts kontra och där är vi normalt riktigt bra.
Vi behöver minst första målet nästa match, gärna ett skitmål så Dichow börjar fundera igen.