Nej det har han inte även om han många gånger har känts som en rimligt värv att hoppas på flera gånger.
Hans far Robert hade en säsong i Modo och han var med i Sollefteås succélag under 80-talet. (passus)
Däremot så har han en farbror i Ö-vik - Urban Tedenby - som en gång i tiden var en jättetalang, men skadorna tog honom.
Den här artikeln är ganska rolig om man skall förklara Tedenbys.
Tyvärr är den nog bakom betalvägg skulle jag tro.
Fyller på med en artikel från Aftonblaskan.
"Pappa Robert Tedenby gjorde en säsong i Modo (1985/86) innan han började en hockeyresa söderut.
Den gick via då storsatsande Team Boro utanför Vetlanda, vidare till Västervik för att sluta i Värnamo.
Pappa hade väl från början tänkt att återvända till Ö-vik, men han träffade min mamma Carina i Vetlanda och blev kvar här nere i Småland, säger Mattias.
Tolv poäng i år Men vi hade faktiskt ett väldigt bra 89-lag i Värnamo där jag spelade. Vi slog bland annat HV två gånger, säger han.
Det är också därför Mattias spelar i HV 71 och inte i Modo.
Jag var uppe och testspelade i Modo, där jag fortfarande har många släktingar kvar. Men jag tyckte att det var närmare hem från Jönköping, säger han."
Nej det har han inte även om han många gånger har känts som en rimligt värv att hoppas på flera gånger.
Hans far Robert hade en säsong i Modo och han var med i Sollefteås succélag under 80-talet. (passus)
Däremot så har han en farbror i Ö-vik - Urban Tedenby - som en gång i tiden var en jättetalang, men skadorna tog honom.
Den här artikeln är ganska rolig om man skall förklara Tedenbys.
Tyvärr är den nog bakom betalvägg skulle jag tro.
Fyller på med en artikel från Aftonblaskan.
"Pappa Robert Tedenby gjorde en säsong i Modo (1985/86) innan han började en hockeyresa söderut.
Den gick via då storsatsande Team Boro utanför Vetlanda, vidare till Västervik för att sluta i Värnamo.
Pappa hade väl från början tänkt att återvända till Ö-vik, men han träffade min mamma Carina i Vetlanda och blev kvar här nere i Småland, säger Mattias.
Tolv poäng i år
Men vi hade faktiskt ett väldigt bra 89-lag i Värnamo där jag spelade. Vi slog bland annat HV två gånger, säger han.
Det är också därför Mattias spelar i HV 71 och inte i Modo.
Jag var uppe och testspelade i Modo, där jag fortfarande har många släktingar kvar. Men jag tyckte att det var närmare hem från Jönköping, säger han."