Alice Motorrad Grand Prix Deutschland
Det var ordentligt blött och en del krascher. Kolla in den när Hayden försöker byta Ducce med Canepa då Nicky inte verkade komma överens med sin...
[url=www.youtube.com/watch?v=3URY5GK2mgc]ca 38 sekunder in[/url]
Tippningen blir klurig då det var torrt på dagens wup till skillnad från helgens övriga sessioner.
125cc
1. Nakagami
250cc
1. Barbera
MotoGP
1. Pedrosa
2. Lorenzo
3. Dovizioso
Salle:
125cc
1. Iannone
250cc
1. Simoncelli
MotoGP
1. Rossi
2. Pedrosa
3. Lorenzo
Man skulle fegat och valt Simon som ju var grym på blöta sessionerna men han var ju bara 14:e på torrt i morse...
Tippningen:
1. Rossi
2. Stoner
3. Hayden
Paddan:
Alice, the brand name used by Telecom Italia for internet and telephone services in Italy, Germany, France and the Netherlands
Wet race Declared och omstarten kl 12.45 och det blir ett 19varvs race.
Tydligen regnar det bara i själva depån men mycket mörka moln kring banan.
Många MotoGP-förare undrar nog vad som komma skall.
Dessutom ökar regnet lite så det kommer att bli en chansning men i nuläget är det full wets som gäller.
Samtidigt sticker BMW M6:an iväg för att markera 5min till start.
Salle: Stensmo startade från depån och var drygt ett halvt varv efter redan från början. Han slutade 19:e och blev inte sist, utan hade tre förare efter sig. Dessutom var det ju ett antal förare som inte kom i mål.
Stensmo var med för att se och lära och jag tror nog att han har lärt sig massor under den här helgen.
Schyst fajt om 3:e plats och det tajtade till i sammandraget så detta blir intressant.
Nu lite vätska sen kommer det man väntat på...
Undra om den där backmarkern påverkade nåt in i sista böj för Jorge linade ju upp inför den men sen blev det liksom ingen attack. OM så så var det lite synd.
Fast sicket race... 4 förare i tät kamp länge och väl. Trodde att Stoners hårdare framhjul skulle kunna göra lite skillnad men han verkade ha problem med bakdäcket på slutet. Och Dovi valde FEL...
[url=en.wikipedia.org/wiki/Sachsenring][bild]http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sachsenring.svg[/bild][/url]
Den korta och knixiga Sachsenring är platsen för helgens evenemang.
Och det är svenskt med på griden då unge Joakim Stensmo har fått ett wildcard i 250cc-klassen. Kul.
[url=zport.se/2.4316/2.4491/1.1179539]– Ja, jag har köpt spelet MotoGP 3 till min X-box och kör stenhårt på Sachsenringbanan så fort jag får tid[/url]