Alice Motorrad Grand Prix Deutschland
Schyst fajt om 3:e plats och det tajtade till i sammandraget så detta blir intressant.
Nu lite vätska sen kommer det man väntat på...
Salle: Stensmo startade från depån och var drygt ett halvt varv efter redan från början. Han slutade 19:e och blev inte sist, utan hade tre förare efter sig. Dessutom var det ju ett antal förare som inte kom i mål.
Stensmo var med för att se och lära och jag tror nog att han har lärt sig massor under den här helgen.
Samtidigt sticker BMW M6:an iväg för att markera 5min till start.
Dessutom ökar regnet lite så det kommer att bli en chansning men i nuläget är det full wets som gäller.
Wet race Declared och omstarten kl 12.45 och det blir ett 19varvs race.
Tydligen regnar det bara i själva depån men mycket mörka moln kring banan.
Många MotoGP-förare undrar nog vad som komma skall.
Paddan:
Alice, the brand name used by Telecom Italia for internet and telephone services in Italy, Germany, France and the Netherlands
Tippningen:
1. Rossi
2. Stoner
3. Hayden
Man skulle fegat och valt Simon som ju var grym på blöta sessionerna men han var ju bara 14:e på torrt i morse...
Salle:
125cc
1. Iannone
250cc
1. Simoncelli
MotoGP
1. Rossi
2. Pedrosa
3. Lorenzo
Tippningen blir klurig då det var torrt på dagens wup till skillnad från helgens övriga sessioner.
125cc
1. Nakagami
250cc
1. Barbera
MotoGP
1. Pedrosa
2. Lorenzo
3. Dovizioso
Det var ordentligt blött och en del krascher. Kolla in den när Hayden försöker byta Ducce med Canepa då Nicky inte verkade komma överens med sin...
[url=www.youtube.com/watch?v=3URY5GK2mgc]ca 38 sekunder in[/url]
Den korta och knixiga Sachsenring är platsen för helgens evenemang.
Och det är svenskt med på griden då unge Joakim Stensmo har fått ett wildcard i 250cc-klassen. Kul.
[url=zport.se/2.4316/2.4491/1.1179539]– Ja, jag har köpt spelet MotoGP 3 till min X-box och kör stenhårt på Sachsenringbanan så fort jag får tid[/url]
| Saturday, 18 July 2009 | |
|---|---|
| 125 FP2 | 09:00 - 09:40 |
| MotoGP FP2 | 09:55 - 10:55 |
| 250 FP2 | 11:10 - 12:10 |
| 125 QP | 13:00 - 13:40 |
| MotoGP QP | 13:55 - 14:55 |
| 250 QP | 15:10 - 15:55 |
| Sunday, 19 July 2009 | |
|---|---|
| 125 WUP | 08:40 - 09:00 |
| 250 WUP | 09:10 - 09:30 |
| MotoGP WUP | 09:40 - 10:00 |
| 125 RAC | 11:00 |
| 250 RAC | 12:15 |
| MotoGP RAC | 14:00 |
Undra om den där backmarkern påverkade nåt in i sista böj för Jorge linade ju upp inför den men sen blev det liksom ingen attack. OM så så var det lite synd.
Fast sicket race... 4 förare i tät kamp länge och väl. Trodde att Stoners hårdare framhjul skulle kunna göra lite skillnad men han verkade ha problem med bakdäcket på slutet. Och Dovi valde FEL...