Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

526207 · » Till forumet


Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix
Karoliina: Enligt FIA's Sporting Regulations för 2005 är det tillåtet att byta ett däck ifall det är punkterat eller skadat. Det borde innebära att Kimi får starta nästa lopp med fyra nya fräscha sulor. Eftersom varje förare även blir tilldelad fyra set däck varje racehelg så finns det nog ingen risk för att Kimi kommer att använda det gamla däcket under racet på söndagen i alla fall.
Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix
Karoliina: Hav förtröstan kvinna !
Vart kåldolmarna bra ? eller fuskade du med Dafgårds ?
Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

Äh tidigare så såg man framemot F1 sändningarna på Söndagarna, men nu ids man inte se det är mer lekstuga än bilrace! Ecclestone verkar styra hela skiten med makthand, Inom 2-3år kommer inte F1 finnas kvar och där kommer Ecclestone stå med sin långa näsa medans de stora stallen kör en egen F1 superseries!!! Nej tebax med däckbyten och att man får göra motorbyten mellan kval och race, Däckbytarsituationen är den man saknar mest av allt spänningen då dom kommer in i depå och något ske allatid eller tävligen melllan stallen vem är snabbast nu finns inte de sakerna!

Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

Salle: hehe...skrev jag att jag var trött?...nää, inte 3 gamla. Ett gammalt däck. Enligt di nya reglerna får man bruka endast ett par däck under ett och samma lopp.

Återgår till att mecka med kåldolmar. Är ju korkad nog för att bjuda hem gäster till söndagmiddag. Och detta under en F1-helg. Jag borde skjutas. (vaken sen 04)....*stöönar*

Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix
Frisco: Red Bull Racing som fick så mycket spott och spe ligger 3:a i konstruktörsmästerskapet. Både Couthard & Klien har poängat i bägge loppen. Ligger 1p efter Toyota, 1p före Ferrari & Williams och 2p före McLaren. Måste ligga nånting i "Ger dig vingar"-devisen.
Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

Karoliina: "Och Kimi strartar med 3 gamla däck i nästa lopp" Va!?!?!?

Det kan väl inte vara så? Det vore ju en värre KalleAnka-regel än hjälmregeln i ES.

Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix
Resultaten:

1 Fernando Alonso Renault Winner
2 Jarno Trulli Toyota +24.3 secs
3 Nick Heidfeld Williams-BMW +32.1 secs
4 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes +41.6 secs
5 Ralf Schumacher Toyota +51.8 secs
6 David Coulthard Red Bull Racing +72.5 secs
7 Michael Schumacher Ferrari +79.9 secs
8 Christian Klien Red Bull Racing +80.8 secs
9 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes +81.5 secs
10 Felipe Massa Sauber-Petronas +1 Lap
11 Narain Karthikeyan Jordan-Toyota +2 Lap
12 Tiago Monteiro Jordan-Toyota +3 Lap
13 Christijan Albers Minardi-Cosworth +4 Lap
Ret Rubens Barrichello Ferrari +7 Lap
Ret Giancarlo Fisichella Renault +20 Laps
Ret Mark Webber Williams-BMW +20 Laps
Ret Jacques Villeneuve Sauber-Petronas +30 Laps
Ret Jenson Button BAR-Honda +54 Laps
Ret Anthony Davidson BAR-Honda +54 Laps
Ret Patrick Friesacher Minardi-Cosworth +54 Laps
Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

Salle: joo, men en förare som saknar tur är en förlorare. Saken dubblas dessutom av de nya reglerna. Och Kimi strartar med 3 gamla däck i nästa lopp. Just nu tycks han vara ovinnare av världsklass.

(trött, sur och butter)

Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

Salle: Renault i toppen igen, Alonsos tur denna gång. Dom ser ruggigt bra ut dom gul-blåa. Trulli tar Toyotan till 2:a och Heidfeld 3:e pallplatsen.
Kul för de båda som inte är bortskämda med placering. Ändå roligare blir det nog när resp team lyckas dessutom, när dom dissats (i brist på ord) inför säsongen.

Räikönnen 9:a efter en stark forcering efter en olycksalig punktering mitt i loppet. Vad månde ha blivit OM inte OM funnits.

Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

Salle: En Renault och en BMW ut när både Fisichella och Webber trodde att den andra skulle ge sig.

Trulle varvar Barrichello... Det italienska fullblodet ser mer & mer ut som  en nordsvensk.

Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

Frisco: Fast mest pratar han bara för att prata tycker jag. Han borde ta rollen som bisittare på mer allvar.

3-bilsracing när den 2:a leksaksbilen och 2 bumsar bestämde sig för att dom ville ha samma plats på banan samtidigt. Lattjo...

Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix
Salle: Har faktiskt lärt mig gilla Eje Elgh och hans kommentarer med åren trots en gnällig dialekt. Eje är kunnig, hr erfarenhet och har mycket insideinformation.
Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

Poffa: Ja synd om Iceman. Ser ut som läge för ännu en fransk dubbel. För Trulli i leksaksbilen kommer att tappa.

Visst blev det skönt när EJe tappade komunikationen med hemlandet.

Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix

BAR Honda gjorde dagens sämsta insats. Tråkigast så här långt är trots allt att se att Kimi får punktering på backdäcket direkt efter ett kanonstopp där han tjänade två platser.

Kommentera

Sv: 2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix
Frisco: Vem sjutton ska man hålla på nu då, när Takuma Sato tvingats kasta in handduken pga en virusinfektion. Äh, jag får väl vara tråkig och sälla mig till massorna och hålla på Jenson Button.
Kommentera

2005 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix
Intressant med de två små röda bilarna. De var de två snabbaste i topphastighet.

Resultat från första kvalificeringen:

1. 5 ALONSO Renault M 1'32"582 215.536 Km/h
2. 16 TRULLI Toyota M 1'32"672 + 0'00"090
3. 6 FISICHELLA Renault M 1'32"765 + 0'00"183
4. 9 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'32"839 + 0'00"257
5. 17 R.SCHUMACHER Toyota M 1'33"106 + 0'00"524
6. 7 WEBBER Williams BMW M 1'33"204 + 0'00"622
7. 10 MONTOYA McLaren Mercedes M 1'33"333 + 0'00"751
8. 8 HEIDFELD Williams BMW M 1'33"464 + 0'00"882
9. 3 BUTTON BAR Honda M 1'33"616 + 0'01"034
10. 15 KLIEN RedBull Cosworth M 1'33"724 + 0'01"142
11. 14 COULTHARD RedBull Cosworth M 1'33"809 + 0'01"227
12. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'34"072 + 0'01"490
13. 12 MASSA Sauber Petronas M 1'34"151 + 0'01"569
14. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'34"162 + 0'01"580
15. 4 DAVIDSON BAR Honda M 1'34"866 + 0'02"284
16. 11 VILLENEUVE Sauber Petronas M 1'34"887 + 0'02"305
17. 19 KARTHIKEYAN Jordan Toyota B 1'37"806 + 0'05"224
18. 18 MONTEIRO Jordan Toyota B 1'37"856 + 0'05"274
19. 20 FRIESACHER Minardi Cosworth B 1'39"268 + 0'06"686
20. 21 ALBERS Minardi Cosworth B 1'40"432 + 0'07"850
Kommentera

526207 · »