Salle: Sköna ljud. Fast jag är inte bra på motorljud men jag vet hur det känns när 20 F1-bilar kommer på rad. Här är 3 Friscobilder: [bild]www.frisco.se/hs/f1/111.jpg[/bild]
Frisco: Mycket fina och ärbara namn både på förar- och bilsidan. Men fränaste bilen som icke vunnit är nog 1953 års BRM. Kolla länken så finns det lite ljudfiler som får nackhåren att resa på sig. 1.5liter V16 med kompressor... MMMMMMMMMMMMMM
...mer action. DC kör, lite klantigt, in i Christian Klien på långrakan. En lätt trasig, McLaren linkar tillbaka till depån och återigen vädras SafetyCaren.
...punktering igen. Button på långrakan spränger höger bak i +300kmh, sladdar (kanske turligen ur kraschsynpunkt) in i en Minardi (Baumgartner). Michelin har nåt problem verkar det som.
Safety Car ute. Tyvärr precis efter att Kimi gjort sitt depåstopp och tur-Schumi kan göra sitt sista stopp under SC. Kimi leder dock fortfarande men MS är precis i växellådan. Upplagt för spänning när SC släpper fältet igen.
Pizzonia tvingas bryta från en mycket bra 3:e plats.
Salle: Belgien är ju det enda sanna F1 loppet. Den enda racerbanan.
Fast undrar varför de byggt om depån till långsammare. Är ju inte ngt olycksparti direkt så varför vill man sakta ned där? För att de skall göra färre stop?
Mer action under de första 6 varven än under de senaste 3-4 loppen... :-)
Renaulternas och Coulthards start, krascher, Kimis omkörning av skomakaren och icke att förglömma Montoyas fräcka manöver in i BusStop-chikanen. Schumacher tappade sin breda haka så att det nog blev en buckla i monoqouqen under förarsätet.
[bild]www.frisco.se/hs/f1/111.jpg[/bild]
[bild]www.frisco.se/hs/f1/222.jpg[/bild]
[bild]www.frisco.se/hs/f1/333.jpg[/bild]