Joinzzon: gillar ju nascar lite jag med... men det är ju inte nära om man ska jämföra med formel1 så är det bara.... tycker att F1 blivit lite öppnare med, lite omkörningar och tycker att det finns många som kan vinna mästerskapet...
Men jänkarna är ju lite speciella, det skulle räcka med att nått stall åker runt i bilar lackade i amerikanska flaggan för att det skulle slå i USA...
willysson: Nä värkligen inte. Kan de va för att F1 domineras av Amrikanska förare och att hälften av alla F1 lopp går i staterna kanske. (ironi), Jänkarna gillar sig själva och varandra vad ja vet. Dessutom är de manligare med Nascar, riktiga amerikanska bilar istället för nån liten leksaks bil som åker runt i plast.
Roberth: Verkar som om oturen aldrig skall sluta för PG i Dakar rallyt. Han får väl göra en repris på förra året och glida upp på bakhjulet inför kameran igen.
willysson: Nascar är ju lite tajtare racing än F1 om man säger så. Det hela har nog rätt mycket med att göra vad man är uppväxt med. Jag har ju inte sätt Nascar förren (på gamla dar) men jag börjar gilla det mer o mer. Men det är långt ifrån lika intresant som F1 är.
IMPONERANDE & roligt. Var de något om han på Eurosport? Råka missa de men de kommer ju snart en (R). Härligt är väll bara 2 eller 3 dagar kvar nu. ska bli intressant att läsa krönika snart.....Om han har årkat skriva någon.
Nått annat som imponerar är David Fretigne. 2WD är poängen kanske....
Frisco: jo, men det är ändå inte såå länge sen cirkusen kom till usa, är det ifjol eller året innan... Hoppas de kan sälja in det där bara.... Bahrain är ju itressant det med... det finns ju kapital där med...
fattar inte hur de kan tycka nascar är roligare i USA....
Frisco: Jag tycker det är kanon att Spa har kommit tillbaks efter 1(?) års uppehåll. Jag gillar den banan skarpt. Var det 2008 som är sista året som man kör där? Har för mig att det har något att göra med tobaks reklamen inom EU, eller är jag helt fel ute?
willysson: De har kört i USA och Kanada ett längre tag. Däremot är det helt nytt med race i Shanghai och Bahrain. Det är de som är de intressanta loppen tycker jag.
willysson: På sidan www.formula1.com/ kan du se det mesta om F1. 2004 ska loppen köras på följande ställen: March 7, Grand Prix of Australia (Melbourne) March 21, Grand Prix of Malaysia (Kuala Lumpur) April 4, Grand Prix of Bahrain (Bahrain) April 25, Grand Prix of San Marino (Imola) May 9, Grand Prix of Spain (Barcelona) May 23, Grand Prix of Monaco (Monaco) May 30, Grand Prix of Europe (Nurburgring) June 13, Grand Prix of Canada (Montreal) June 20, Grand Prix of USA (Indianapolis) July 4, Grand Prix of France (Magny-Cours) July 11, Grand Prix of Great Britain (Silverstone) July 25, Grand Prix of Germany (Hockenheim) August 15, Grand Prix of Hungary (Budapest) August 29, Grand Prix of Belgium (Spa-Francorchamps) September 12, Grand Prix of Italy (Monza) September 26, Grand Prix of China (Shanghai) October 10, Grand Prix of Japan (Suzuka) October 24, Grand Prix of Brazil (Sao Paulo)
Vidare spekulationer om vem som blir Montoyas lagkarmat i McLaren 2005 är onödiga. Enligt autosport.com har höga källor inom McLaren konfirmerat att McLaren utnyttjat sin option på Kimi och förlängt hans kontrakt. Summa och tidslängd på kontraktet är inte känt. Vidare ryktas det om att Coulthards nästa anhalt i sin F1-karriär troligtvis blir Toyota.
Roberth: Roberth: Har kollat igenom gästboken (se länk) utan att få reda på OM PG har fått nån hjälp av tävlingsbussen. Men nog borde dom kunna fixa problemet och då kan PG fortsätta (dvs inte bryta) DÅ har Team Scandinavia chans att bli bästa privatteam om jag fattat allt rätt.
Det är bara att hålla tummarna och vänta.
Magnusson verkar tuffa på emot Dakar åtminstone. Jävligt rolig/imponernade läsning på hemsidan. Har vi en tronföljare till PG som sagt att detta var hans sista (hoppas inte) Paris-Dakar ?
De var tråkigt PA och PG hade chans att bli tävlingens bästa team, dessutom va dom väll bästa privata team också tror ja, bara att hoppas på KTM´s fabriks tävlings buss då. Om ingen annan har vägarna förbi så klart.
Roberth: "En bult till ett fäste i svingarmen har gått av. Han står 35 mil från målgång på specialen. Han har försökt köra men det går inte. Enda chanser för att inte bryta tävlingen är att KTM:s servicelastbil som kommer om ca 6 timmar stannar och har det PG behöver.
PG är jättebesviken och låter meddela att om någon som läser detta har en svingarm och länkage till leden nedanför till en KTM så är hans position 18grader 33.873 nord och 12grader 50.488 väst. Tyvärr är detta inget skämt det bara är så här tragiskt. Återkommer senare med mer info. "
Poffa: Tilläggas kan att Imolabanan ligger utanför vid staden Imola i Italien. Närmaste stora stad är Bologna. Från Imolabanan till San Marino är det ca 8-10 mil.
At km 185, PG Lundmark (KTM n°6) was forced to stop with mechanical problems. He appears to be waiting for his assistance vehicle."
Saxat, Dakar.com
Inte roligt, får man hoppas på PA (som nu troligen blir 5a) och Marcusson (Som har som mål att fullfölja).
Dessutom har ju Tina och Colin fårt fart på maskineriet med dom är väll ett par dar efter, plus att dom vart ståendes idag (igen). Nästa år har Colin sagt. Kanske de....
Poffa: Nu är jag kanske den som är ute och cycklar men körs inte San Marinos GP på just Monzabanan i Italien? Det lilla puttelandet San Marinos har väl ingen godkänd egen bana.
willysson: Ett konstigt och rätt så smaklöst sätt att hylla någon på. I år är det för övrigt tio år sedan Ayrton Senna gick bort. Han var en stor man och en stor förare.
Salle: Säsongen började för länge sedan. Tyvärr är det dock tunt med skvaller. Det mest intressanta för tillfället är väl att Barrichello, som nyligen förlängde sitt kontrakt med Ferrari med två år, sagt att han är övertygad om att han kommer att vinna VM medan Schumacher fortfarande är kvar i stallet. Detta kan ju vara möjligt, men endast om Michael skulle bli avhängd i början på en säsong p .g. a. bilkrångel, skada, eller annat, tror jag.
Annars är det väl nosen (betarna) på BMW Williams FW26 som är det stora samtalsämnet. Redan nu har två av de andra stallen, bl. a. Ferrari, meddelat att de kommer att undersöka vilka fördelar en sådan radikal design kan ge. Vad som är särskilt intressant är ju att nosen på McLarens nya bil, MP4-19, ser helt annorlunda ut. Bägge är visserligen väsentligt kortare än nosarna på förra säsongens bilar, men annars verkar McLaren satsat mer på en smalare och spetsigare nos och BMW Williams på en lite mer bredare och mindre spetsig. Frågan är ju vilken som fungerar bäst? Ferrari säger att de testade BMW Williams koncept redan för några år sedan men kunde inte märka att det gav dem några fördelar. Frågan är ju om regelförändringarna rörande bakvingen och bakpartiet genererat andra förutsättningar som gör att det fungerar bättre nu? Förra veckans tester på Jerezbanan, där både BMW Williams och McLaren var med, visade att än så länge är det McLarens MP4-19 som har övertaget. Före årsskiftet satte Pedro de la Rosa, med MP4-19, ett nytt banrekord med tiden 1:16.210, detta demolerade dock Ralf Schumacher på den femte dagen av FW26 första officiella test. Det nya banrekordet löd då på 1:16.110, vilket McLaren hade svårt att tåla så de skickade ut Kimi på banan. Klockan stannade tillslut på 1:16.074. Visst ser det lovande ut för alla McLaren-fans, men tyvärr går det nog inte att dra några definitiva slutsatser eftersom man inte vet vilka inställningar bilarna hade eller om de ens följde det tekniska reglementets föreskrifter. För alla BMW Williams-fans går ju att meddela att den nya bilen och motorn (BMW P84) klarade en racesimulering på 800km galant.
Sauber presenterade sin nya bil, C23, i veckan. Den ser inte så spännande ut, men enligt stallet är det inte meningen heller. Eftersom de inte kan utnyttja deras nya vindtunnel än har de satsat på en stabil grund som de kan utveckla aerodynamiskt under säsongen. Det ryktades ett tag om att Sauber skulle få ta över Ferraris F2003-GA den här säsongen, men så blev inte fallet. Istället får de för första gången tillgång till likadana motorer och växellådor som Ferrari. Det kommer alltså att bli mycket spännande att följa dem den här säsongen.
Salle: Kanske det beror på att han är bäst genom tiderna och är mångas favorit??? haha.. Senna och schumi gillar jag, den ena är het men den andre är något svalare.
Frisco: Det finns en förklaring. Det är inte säsong. Än... Men jag skall bättra mig. Om bara Karin kan komma med lite försäsongsträningskvaller och dylikt så skall kommentera och fylla i.
Frisco: Det är väl för sjutton MKT bättre ordning på denna gästboken än vad det är på TIK´s gästbok ... Här diskuteras och sånt, på TIK´s gästbok är det väl klubben för inbördes beundran som håller till på kvällarna och bara snackar skit.
PG har idag åkt "snålskjuts" bakom Sainct och på sett fått en lätt & snabb resa. Detta var "planerat" för att rycka en lucka ner till PA. Läs om etappen mm på PG´s ypperliga racesida.
Dagens Resultat: 1 David FRETIGNE YAMAHA MOTOR FRANCE 06:10:25 2 Richard SAINCT GAULOISES KTM FRANCE 06:14:06 +00:03:41 3 Nani (joan) ROMA REPSOL KTM 06:16:47 +00:06:22 4 Per-Gunnar LUNDMARK SCANDINAVIA 06:18:31 +00:08:06 5 Cyril DESPRES GAULOISES KTM FRANCE 06:23:57 +00:13:32 6 Fabrizio MEONI GAULOISES KTM INT 06:24:04 +00:13:39 7 Janis VINTERS RE AUTOKLUBS 5X5 - LATVIA 06:30:11 +00:19:46 8 Carlo DE GAVARDO KTM DE GAVARDO 06:31:27 +00:21:02 9 Alfie COX GAULOISES KTM INTERNATIONAL 06:34:28 +00:24:03 10 Pal anders ULLEVALSETER SCANDINAVIA 06:36:51 +00:26:26
Totalt: 1 Nani (joan) ROMA (REPSOL KTM) 39:17:00 2 Richard SAINCT (GAULOISES KTM FRANCE) 39:24:25 + 00:07:25 3 Cyril DESPRES (GAULOISES KTM FRANCE) 40:02:39 + 00:45:39 4 Alfie COX (GAULOISES KTM INTERNATIONAL) 40:03:34 + 00:46:34 5 Per-Gunnar LUNDMARK (SCANDINAVIA) 40:21:31 + 01:04:31 6 Pal anders ULLEVALSETER (SCANDINAVIA) 40:38:47 + 01:21:47 7 Carlo DE GAVARDO (KTM DE GAVARDO) 42:02:21 + 02:45:21 8 Francois FLICK (ALLIER DYNAMIQUE) 42:04:58 + 02:47:58 9 Fabrizio MEONI (GAULOISES KTM INT) 42:13:48 + 02:56:48 10 David FRETIGNE (YAMAHA MOTOR FRANCE) 42:19:18 + 03:02:18
Nu tycker jag att det ska bli lite bättre ordning i denna F1-gästbok.
-Skicka inte inlägg med endast ett ord eller en mening typ: -Jaaaa. -Ok då. -Håller med, eller liknande utan försök få till en lite bättre diskussion.
Tänk lite på språket också. En mening börjar med stor bokstav och avslutas med punkt. Ett namn har alltid stor bokstav först, såväl i för som efternamnet.
Klart man kan skicka korta inlägg men gör det endast om ni har en tanke bakom det hela.
rallyjonas: Nej Mats Karlsson?!? förstörde nat. med sin båtmotor. Det var då det började gå utför, att sedan Corollan blev klassad förstörde bara klassen ännu mer.
Efter 3 dagars vila (2 för oroligheterna i Mali samt den ordinarie) så är det race igen. Dagens resultat: 1 Cyril DESPRES GAULOISES KTM FRANCE 01:48:13 2 Marc COMA REPSOL KTM 01:54:00 +00:05:47 3 Nani (joan) ROMA REPSOL KTM 01:54:38 +00:06:25 4 Alfie COX GAULOISES KTM INTERNATIONAL 01:55:10 +00:06:57 5 Per-Gunnar LUNDMARK SCANDINAVIA 01:56:20 +00:08:07 6 Pal anders ULLEVALSETER SCANDINAVIA 01:58:01 +00:09:48 7 Richard SAINCT GAULOISES KTM FRANCE 02:01:11 +00:12:58 8 Fabrizio MEONI GAULOISES KTM INT 02:01:33 +00:13:20 9 Larry ROESELER RED BULL USA KTM 02:02:33 +00:14:20 10 Carlo DE GAVARDO KTM DE GAVARDO 02:02:52 +00:14:39
Totalt: 1 Nani (joan) ROMA (REPSOL KTM) 33:00:13 2 Richard SAINCT (GAULOISES KTM FRANCE) 33:10:19 + 00:10:06 3 Alfie COX (GAULOISES KTM INTERNATIONAL) 33:29:06 + 00:28:53 4 Cyril DESPRES (GAULOISES KTM FRANCE) 33:38:42 + 00:38:29 5 Pal anders ULLEVALSETER (SCANDINAVIA) 34:01:56 + 01:01:43 6 Per-Gunnar LUNDMARK (SCANDINAVIA) 34:03:00 + 01:02:47 7 Marc COMA (REPSOL KTM) 35:17:15 + 02:17:02 8 Francois FLICK (ALLIER DYNAMIQUE) 35:26:58 + 02:26:45 9 Carlo DE GAVARDO (KTM DE GAVARDO) 35:30:54 + 02:30:41 10 Jacek CZACHOR (ORLEN TEAM) 35:47:09 + 02:46:56
Joinzzon: Ja men han VAR en corolla nörd nu är han en volvo tuffing. Förestten förstörde corollorna grp H så det är fan bara rätt åt dem ifall LEFFE vinner grp H.
heart: Årets F1 säsong lär bli som dom senaste åren, Schumi startar lite trögt utan för europa och Montoya och Kimi + Rubino kommer att fightas att vinna några lopp innan cirkusen kommer till Europa. Som det är nu så är rankingen som följer! 1 Schumi + Ferrari dom har hela jäkla kittet förare , bästa bil en strateg som är totalt lysande, Ferrari lär dominera F1 så länge Schumi orkar hålla på tyvärr både på gott och ont!
2 Williams, 2 st lysande förare i Monoya och Lill-Schumi varav den senare tror jag har alla förutsättningar att ta upp fighten med sorebrodern sin, Montoya har jag en feeling av att han får en mellan säsong då han redan är klar för McLearen och känner pressen att han måste leverera något inför ögonen på Ron Dennis kan bli lite jobbigt tror jag!
3. McLaeren känns jäkligt svår bedömda DC ojämn som bara den kan varava lysande körningar med rena jäkla bottennapp, Sedan så har vi den största racingstjärnan i skadinavien Kimi R jämförs med Keke Rosberg och det är med all rätt den killen kommer att gå långt snart lär nog Ferrari försöka få han som en ersättare till Schumi!
Sedan är det ett jäkla getingbo bakom dessa 2 toppstall varav jag hoppas att Toyota får igång sin bil och att Da Matta får visa vilken förare han är!
Vem blir nästa amreikanske/kanadensiske F1 förare månne, Jag hoppas och tror att Paul Tracy eller någon ann vågar ta klivet över till F1 för att ge sporten gland borta i staterna!
heart: Men det sporten skulle må bättre av är att den kom nya stall och blandade sig i toppstriden... Och att det skulle behövas nån Amerikans profil då intresset för F1 i Nordamerika är svalt...
MoK: Hmm, det skulle vara kul om den hamnade nån annanstans, men jag vill ´verkligen att han vinner... Håller på honom, men för sporten vore det verkligen mycket bättre om den hamnade nån annanstans..
Men jänkarna är ju lite speciella, det skulle räcka med att nått stall åker runt i bilar lackade i amerikanska flaggan för att det skulle slå i USA...