Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007

893675 · » Till forumet


Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Jesper Jonsson: Jaha.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
General_Moisio: Den är väl minst skitig ochhar väl bäst förare antar jag.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Jesper Jonsson: hur kan en "skitbil" leda VM ?
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
General_Moisio: skitbil? == "dålig bil" "rost-merca" etc etc

Förstod du inte ordvalet?
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Jesper Jonsson: "skitbil" utveckla de gärna lite?
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Karoliina: och nu kraschar skitbilen och Hamilton far i fullfart in i barriären
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007

Vikket svammel här: bla bla bla

Jag hoppas och tror att Kimi vinner. Eljest blir jag sur. Och en sådan skulle väl inte Kimi välja ens till sanningssägare (snabb död där)


www.youtube.com/watch?v=kDG-jZfonhA

Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Dream Team: Jag har iofs svårt att se att man skulle välja att utesluta McLaren, men skulle det göras så är det det första teamet att uteslutas, sedan Tyrrells uteslutning från andra halvan av säsongen 1984.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
berghult: Det kan i värsta fall bli tal om uteslutning för McLaren (och som direkt följd deras bägge förare). Saxat från SVT Text:

""Ferrarigate" undersöks av italiensk polis. Och om FIA finner att Coughlan 
och McLaren använt informationen för sina egna bilar kan Lewis Hamilton och Fernando Alonso uteslutas."
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Paddan: Om jag fattat det hela rätt har båda de inblandade personerna haft ett möte med Honda för att diskutera jobbmöjligheter. Det var väl innan hela historien briserade.
Därför tvivlar jag på att något jobb kommer att uppenbara sig på kort sikt.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Dream Team: Läste någonstans, kommer inte ihåg var, att Stepneygate har förgreningar även till Hondastallet.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Dream Team: Och precis som väntat drivs ärendet med McLarens påstådda spionage vidare till FIA. Förhör hålls i Paris den 26 juli.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007

Jaha och var det allt man får läsa här efter loppet? Ovationer och såntdå? Nähä.

Hursom, ni som kan finska kan lätt luska ut lite skvaller mellan raderna här: www.kimiraikkonen.com/

Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Jag hittade ingen passande tråd för ämnet, men då nyheten kom ut efter helgens tävling på Magny Cours så väljer jag den här tråden.

Saxat ur AB:

"Först utsattes Ferrari för sabotage. 
Nu har F1-stallet också drabbats av industrispionage. 
De anklagade: en mekaniker i det egna teamet och chefsdesignern Mike Coughlan hos konkurrenten McLaren.

I går sparkades Nigel Stepney från Ferrari. Orsaken är att mekanikern innan Monacos GP ska ha lagt ett ”mystiskt pulver” i bensintankarna till Felipe Massas och Kimi Räikkönens bilar. 
Bensintankarna byttes ut, pulvret skickades till analys och Ferrari inledde en internutredning. 
– Allt jag kan säga är att Stepney inte är anställd hos oss längre, säger Ferraris talesman Luca Colajanni."

Det verkar som att fler stall än Ferarri är redo att göra i princip vad som helst för att nå mästartitlar.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Poffa: Nä dom reagerade inte på att dom enligt uppgift skulle ha tankat upp bilen med soppa för 4 varv MER än vad det var kvar. Istället sa dom oj vilken lång stint han kommer att få om den varvangivelsen.


Kul för Kimi. En superb start och sedan är han en bättre taktikkörare än Massa.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Salle: Brukar de ha rätt? De missade att Hamilton tog nästan en sekund per varv också, och så blir de jätteförvånade att han måste göra ett stopp till.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Paddan: Hur kan dom skylla på Lollipop-mannen i Spyker när Albers reagerar på tok för tidigt när spaden bara vänds...


Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Paddan: Tycker mig se att Ferrari fått fart på bilen nu i säsongens efte timme, Kan Iceman klättra nu eller??
Får Hamilton mAtchbollar i morgondags lopp??
Många frågetecken som kan rätas ut:)
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Alonso bryter Q3 med befarade motorproblem, skulle i sådana fall betyda att Alonso startar sist imorgon.
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Då var också Q2 avklarat

11. Schumacher
12. Button
13. Barrichello
14. Webber
15. Speed
16. Coulthard
Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Salle: Så har då Q1 körts och följande platser delats ut

17. Liuzzi
18. Wurz
19. Sato
20. Davidson
21. Albers
22. Sutil

Fast Sato kommer, vad jag förstår, att starta sist på grund av någon gulflaggsincident från förra loppet.

Dags för Q2 på livetimingen.
Kommentera

FORMULA 1™ Grand Prix de France 2007
Det är ju F1 i helgen också för bövelen.

[bild]www.selectmotorracing.com/images/circuits_tickets/select_mag.gif[/bild]

Tv-tider
Lördag 30 juni kl. 13.55 Frankrikes GP Kval  Direkt på TV6
Söndag 1 juli  kl. 13.30 Frankrikes GP  Direkt på TV6
Kommentera

893675 · »