G.P. Cinzano Di San Marino e Della Riviera Di Rimini
[url=www.autosport.com/news/grapevine.php/id/78339][Bild]http://www.autosport.com/images/upload/1252146460.jpg[/bild][/url]
Pos Rider Bike Time Gap
1. Valentino Rossi Yamaha 1m34.338s
2. Dani Pedrosa Honda 1m34.560s + 0.222s
3. Jorge Lorenzo Yamaha 1m34.808s + 0.470s
4. Toni Elias Gresini Honda 1m34.907s + 0.569s
5. Colin Edwards Tech 3 Yamaha 1m35.184s + 0.846s
6. Nicky Hayden Ducati 1m35.223s + 0.885s
7. Alex de Angelis Gresini Honda 1m35.343s + 1.005s
8. Andrea Dovizioso Honda 1m35.492s + 1.154s
9. Randy de Puniet LCR Honda 1m35.554s + 1.216s
10. Loris Capirossi Suzuki 1m35.561s + 1.223s
11. Mika Kallio Ducati 1m35.601s + 1.263s
12. Marco Melandri Hayate Kawasaki 1m35.785s + 1.447s
13. Chris Vermeulen Suzuki 1m35.790s + 1.452s
14. James Toseland Tech 3 Yamaha 1m36.070s + 1.732s
15. Aleix Espargaro Pramac Ducati 1m36.228s + 1.890s
16. Niccolo Canepa Pramac Ducati 1m36.264s + 1.926s
17. Gabor Talmacsi Scot Honda 1m37.091s + 2.753s
Han kommer dock inte få det särskilt enkelt med den spanska duon, Jorge och Dani. Jorge var snabb hela passet och verkar ha en lite snabbare racepace förtillfället och Dani med sina katapultstarter kommer att vara först in i 1:a böj och hans Honda är snabb rakt fram så han blir inte lätt att köra om.
Så det blir nåt att se fram emot imorrn.
125cc
1. A Iannone
250cc
1. H Barbera
MotoGP
1. Rossi
2. Pedrosa
3. Lorenzo
Salle:
125cc
1. Simon
250cc
1. Simoncelli
MotoGP
1. Rossi
2. Jorge
3. Danni
Poffa: Får väl säga grattis och köp en lott...
Simon vågade inte riskera sina poäng med tanke på totalen men att Iannone och Espargaro skulle ta ut varann i sista kurvan räknade nog inte ens han med.
Synd på en grym fight emellan Ian och Esp...
125cc
1. Simon
2. Terol
3. Smith
Det var, för, tajt i 125cc ändå in till sista sväng.
250cc var värre men utan att nån behövde besöka periferin.
Barbera och Pasini slogs över flera varv om topppositionen och strax bakom så var det en trio, Bautista - Aoyama - Di Meglio, som slogs om sista pallplatsen (och viktiga VM-poäng för de förstnämnda).
Dom slutade i skriven ordning men det var inte mcket som skiljde. 4 hundradelar mellan 1&2 och 6 tusendelar mellan 3&4...
Kan bara hoppas att MotoGP blir en likadan kamp mellan Rossi, Jorge och Dani.
Salle: I say, I win. :-)
Endast Simoncelli som inte gjorde vad han skulle.
Lite antiklimax efter 125cc & 250cc-loppen,
Hade Jorge kommit om Dani direkt så hade han nog kunnat hänga på. Om han sen lyckats ta sig om är mer tveksamt för Rossi höll ett j-a tempo hela loppet.
Pga internetbrist så försöker jag se ikapp de race som var på Indianapolis i helgen men det kommer ju träningar från Misano ivägen.
Japp vi är på Rossis bakgård så räkna med lite extra hyss och sånt. Samt en helröd sektion för att hylla Ducati.
I skrivande stund tränar 250cc och här är resterande schema