Japp, Smyth såg riktigt tagen ut faktiskt. Annars en bra match av Colorado som var effektiv då dom fick lägen. Budaj spelade bra i kassen också, första målet helt chanslös och andra målet slarv av försvaret som inte fick pucken ur zon.
yaqop: Hello! jag ställer ingen klocka, men jag ska väl prova att börja se matchen iaf, jag lär ju somna... lite dum tid som matchen startar på, liksom mitt emellan på nåt vis:-)
Den 30e så är det viewers choice på NASN, man kan rösta på NASNs hemsida på vilken match man tycker ska visas Phoenix-St louis Nashville-Calgary Detroit-Edmonton finns o välja på! kul initiativ tycker jag!
Cory Stillman är enda lirare hittills som överlistat Luongo!
Jämn och väldigt fartfylld match, där Vancouver blir nertryckta i början av båda perioderna hittills, men de har fått fast pucken lite mer andra halvan av båda perioderna, så det kännas ganska öppet inför 3e.
Hello fanatics! Den vanliga frågan då;-) är det nån fler än jag som ska nattsudda lite o se denna intressanta match?
Canucks vann ju inatt mot hyffsat formstarka Columbus med 4-1 de börjar kanske komma igång i svensklägret vancouver nu, Näslund gjorde ett mål inatt bla.
Var hittar du Penguins straffar? Jag tycker aldrig att dom har med straffarna i den film som ligger på nhl.com, och jag ser dom inte i matchen mot Carolina heller...
Kolla in straffarna från inatt mellan Pittsburgh-Carolina va ju en del hyffsade där målisarna var helt borta, skönast var nog ändå Crosbys straff som avgjorde:-)
Det är en skön match, Zäta är jäkligt bra, har ett mål än så länge, men har varit framme flera gånger hos Nabokov och oroat Sharksförsvaret!
Dallas Drake har utgått ur matchen efter att denne fick en rejäl tackling mot sargen av Kyle Mclaren, kommentatorerna ville ha det till en interference, för att drake aldrig hann röra pucken innan tacklingen kom!
Niklas Kronvall gjorde sitt första mål denna säsong på ett snyggt vis, tog ner en flipp på blålinjen, vandrade in i mitten o drog till, den träffade Marcel Gocs ena skridsko och ställde Nabokov fullständigt! Väntar nu på 3e perioden:-)
Man har väntat och väntat på att det ska släppa för Theodore, men det verkar inte hända. Man vet ju vilken nivå han haft tidigare men det verkar inte för tillfället iaf som han nånsin når såna höjder igen.
Appropå det så verkar Budaj ha gjort en bra match inatt, tog 24 av 25 skott. Burnaby Joe (sakic) gjorde även sitt 15:e hattrick i NHL då Avs slog Columbus med 5-1.
Känns som att Theodore just nu måste göra några riktiga fantominsatser för att överhuvudtaget ha en chans att peta Budaj från platsen som förstemålvakt. Theodores insats mot St Louis stärkte väl inte direkt chanserna att undvika avbytarbänken.
mattias - 74: Jag tycker det fullkommligt menlöst jämföra vad spelare får för straff i NHL mot för ES , det 2 helt skilda ligor sen är det ju allmänt känt att disiplin nämnden i ES tar för vana slumpa avstängningarnas längd
Sen fattar jag inte vad Nordström har att göra i NHL diskussion att göra heller