NHL

Nationellt · 15637 inlägg · 804 ämnen
2953567 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

Trist för Chicago som har Bedard skadad ett tag nu

Tungt avbräck

mattias - 74: Leafs vs Blackhawks och bortalaget utnyttjar ett svagt försvarsspel hos hemmalaget och två ggr dessutom. Toronto skapar typ ingenting under de två första perioderna, jag tröttnar både bokstavligt talat och på spelet Toronto presterar så jag går och lägger mig.

Leafs väntar i det längsta med att hota men man gör 1-2 med tio minuter kvar. Sedan följer något man inte ser så ofta. Med drygt två minuter kvar gör Matthews 2-2 i pp och 8 (!) sekunder senare, direkt på tekning är det Torontos tur att utnyttja ett svagt försvarsspel och vi får 3-2 för hemmalaget.

Rip Kirby:

Draisaitl nådde 1000 poäng i natt som förste tyskfödde spelare i NHL

Nattens godbit är iaf Cellebrinis 4 - 2 mål

Killen är sjuk ;)

mattias - 74: Två mål på 14 sekunder för Edmonton i mitten av period 1. Pittsburgh svarar med en sen reducering till 1-2.

Liam Öhgren som var en av spelarna i Hughes-flytten i helgen gör sin första poäng och sitt första NHL-mål då han sätter 2-0 för Vancouver borta mot NYR. Nu är pappa Andreas glad ;)

mattias - 74: ser färre och färre NHL matcher live där jag inte kan spola förbi alla OTALIGA pauser, reklamavbrott osv, är ju helt sjukt?!? Snacka om att de kan sabba ett momentum.

Rip Kirby:

Nästan så man skulle se Pens - Oilers i natt, Jarry startar i mål för Edmonton och Skinner startar för Pittsburgh. Målvakterna bytte klubbar i fredags, får se hur detta slutar ;)

mattias - 74: Senast Buffalo var bra var under Lindy Ruff-eran i slutet av 90-talet då man fanns med långt framme i slutspelen under några säsonger, där toppen givetvis är 1999 då man föll mot Dallas i Stanley Cupfinalen då laget hade sjärnspelare som Hasek i mål och Miroslav Satan.

Sedan dess känns det som det mesta fallit utför en väldigt brant backe och inget finns att stoppa fallet. Vad har tillåtits gå fel säsong efter säsong? En dålig ledning är min primära gissning. Men varför byter man isåfall inte ut en dålig ledning som gör om samma dåliga jobb gång på gång?

Rip Kirby:

Stackars Buffalo

De har inte varit i slutspel på länge och man löser det genom att sparka gm

Laget skulle få svårt i SHL

Trejda Dahlin eller Thompson och få in lite bra draftpicks

Ser ingen annan utväg, de måste bygga för framtiden

Buffalos fans kommer få grina i många år om inget händer

mattias - 74: Buffalo sparkar GM Kevyn Adams. Ersättaren är redan klar, det blir Jarmo Kekäläinen.

Rip Kirby:

Hughes målskytt i sin första match för Minnesota

www.youtube.com/watch?v=CHHZQsspnSs

helt otroligt att leda stort inför 3e perioden och tappa 2 matcher i rad😩😖

Rip Kirby: Penguins kvitterar förvisso men drygt 40 sek. in på övertid avgör Mammoth. Jag följde bara slutet av matchen, men skottövertaget för Utah 37-16, 18-9 i tacklingsfördel, 17-7 i blockerade skott och förel med 5-2 i numerära överlägen är väl något som ger en liten glimt av hur matchbilden såg ut.

mattias - 74: Penguins tappar för andra matchen i rad en klar ledning. Igår hade man "säkra" 5-1 mot Sharks, men den ledningen tappar man på 11 minuter till 5-5 som sedan blir till en förlust på övertid. Idag leder man mot Mammoth med 3-0, men på blott 6 minuter släpper man fyra puckar och Utah är i ledning. Knappa 13 minuter kvar att spela.

dempa:

Nedsläpp på TV 10 klockan 1830 mellan Devils - Canucks med en del svenskar på isen

Få se om Öhgren kan göra mål i sin första match för sin nya kubb

dempa: Det är det dom gör.

S-vikaren: jag undrar om Wild gör en vild chansning. Det man ger bort för en potentiell 1.5 säsong är inte lite.

dempa: Han kan fortfarande gå till Devils när hans nuvarande kontrakt går ut. Canucks visste var det barkade, tog det bästa budet dom fick. Minnesota går för SC, behöver Quinn för det.
Quinn till Devils när kontraktet upphör.

2953567 · »