Enligt ESPN så hade Weinhandl 35 byten inatt och en speltid på 22:35. Dessa inkluderar över 3 min i både BP och PP. Jag lyssnade på de två första perioderna på NHL radio. Weinhandls namn hördes väldigt ofta och nästan alltid i positiva ordalag från kommentatorerna. Även Peter Laviolette hade mycket positiva uttalanden om honom i paus. Han sa bl.a. att Mattias lärt sig väldigt mycket av de matcher han fått spela i farmarligan.
Mattias gjorde även sitt första NHL-mål någonsin i den tredje perioden. Då låg jag och sov. Men grattis Mattias till målet, det var du väl värd!
Sju olika målskyttar, inget one line team här inte. :) Lemieux 4 ass, Tärnström hade 3.
Leclair fick kliva av efter att hans axel hoppade ur led. Donovan bröt foten och Straka klev också av efter en sträckning :/ Det ska tydligen inte vara något allvarligt....
Brisebois: Ja tror du e lite rädd för o ta kritik ja.. Mitt senaste inlägg tex e ju borttaget av nån anledning!?
Ja tycker ändå du tar upp lite väl mycke Montreal-grejer, de blir liksom FÖR mycke ibland.. Vi förstår att du håller klubben kär ändå.. Grattis Chad! =D
Ikväll så blir det match mot Atlanta man får hoppas att det blir vinnst det skulle bli en bra pressent till Chad Kilger som fyller år i morgon hoppas att dom sjunger för honom i Bell Centre
Deas: Jag såg matchen Penguins-Sharks på TV eftersom jag var i Pittsburgh då (de få biljetter som fanns kvar var löjligt dyra). Straka är tillbaka och var underbar att se. Annars är Tärnströms samarbete med Lemiuex suveränt. Såg ockå stora delar av matchen kvällen innan mot Atlanta på TV, då Hedberg var strålande. Aubin stod mot Sharks och det finns inte mycket att anmärka på hans spel. Penguins är på gång nu.
Första fullträffen i vinter - efter 21 matcher Det tog 21 matcher - men i natt hände det äntligen. Henrik Sedins namn hamnade i målprotokollet för första gången i vinter.::. VAr på tiden! Hoppas det låsnar för dom nu.. vi kan behöva lite fler fixstjärnor... man längtar juh till world cup
Det går hyggligt bra för svenskarna i NHL just nu!... inatt gjorde Huslelius återigen mål... han fixade oavgjort 3-3 till sit Florida... För övrigt är det väl Foppa som leder den intärna "svenskligan" just nu?!?
Pittsburgh slog San Jose för första gången sen 97! Och det var deras spel i 5 mot 5 som avgjorde. Jag hoppades matchen inatt blir ett trendbrott...(2a raka segern så det är ju iof redan ett trendbrott) :)
Vinhandlarn från Troja/MODO gjorde 3 assistpoäng inatt mot Rangers. Islanders vann med 3-1. Förstakedjan i Islanders bestod av: Isbister-Yashin-Weinhandl.
Totalt har Weinhandl nu gjort 4p (0+4) efter att ha fått chansen i 5 matcher. Att jämföras med Henrik Zetterbergs 8p (4+4) på 16 matcher.
Mattias gjorde även sitt första NHL-mål någonsin i den tredje perioden. Då låg jag och sov. Men grattis Mattias till målet, det var du väl värd!