NHL

Nationellt · 15695 inlägg · 804 ämnen
« · 165175 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mattias Weinhandl
Enligt ESPN så hade Weinhandl 35 byten inatt och en speltid på 22:35. Dessa inkluderar över 3 min i både BP och PP. Jag lyssnade på de två första perioderna på NHL radio. Weinhandls namn hördes väldigt ofta och nästan alltid i positiva ordalag från kommentatorerna. Även Peter Laviolette hade mycket positiva uttalanden om honom i paus. Han sa bl.a. att Mattias lärt sig väldigt mycket av de matcher han fått spela i farmarligan.

Mattias gjorde även sitt första NHL-mål någonsin i den tredje perioden. Då låg jag och sov. Men grattis Mattias till målet, det var du väl värd!

Sv: En bra början
Sju olika målskyttar, inget one line team här inte. :)
Lemieux 4 ass, Tärnström hade 3.

Leclair fick kliva av efter att hans axel hoppade ur led. Donovan bröt foten och Straka klev också av efter en sträckning :/
Det ska tydligen inte vara något allvarligt....

Seger med 7-2 mot ärkerivalen och superlaget Philadelphia. Underbart!

Sv: Andreas Lilja såld till Panthers
KentaK: Vilket inlägg??

Sv: St louis
Brisebois: STL-COL 4-4

(se länktips)

KentaK: Ditt inlägg försvann när jag raderade två av Brisebois tre likadana inlägg...

Brisebois: Ja tror du e lite rädd för o ta kritik ja.. Mitt senaste inlägg tex e ju borttaget av nån anledning!?

Ja tycker ändå du tar upp lite väl mycke Montreal-grejer, de blir liksom FÖR mycke ibland.. Vi förstår att du håller klubben kär ändå.. Grattis Chad! =D

Deas: Visst jag fattar

Brisebois: Inget illa menat men jag tycker vi ska hålla oss till hockey. Och chad Kilger är ingen fixstjärna direkt...

Nike89: Jag är inte rädd för att ta kritik om du tycker att jag är jobbig så får jag väl försöka bättra.

Sv: Grattis
Deas: Förlåt så mycket då!

Deas: jag bryr mig!.. Grattis Chad Kilger!!

Brisebois: Ingen bryr sig. Det är inte relevant, har inget med hockey att göra och behöver inte postas här.

Andreas Lilja såld till Panthers
Se länk

KentaK:Jo nog är killen Brisebois lite jobbig om man säger så...Så fort han hittar något om Montreal skriver han in den länken.

Grattis
Grattis på födelsedagen Chad Kilger, som idag fyller 26.

GRATTIS!!!!!!

Brisebois: Japp det blev en bra pressent 2-3 till MTL.

(se länktips)

Ikväll så blir det match mot Atlanta man får hoppas att det blir vinnst det skulle bli en bra pressent till Chad Kilger som fyller år i morgon hoppas att dom sjunger för honom i Bell Centre

Sv: svenskarna
KentaK: jo de kansek det va=).. de va nått sånt iallafall!

Jompe: Den matchen var kanske Pittsburgh's bästa denna säsong.

Jompe: Hur mycke kostade en biljett när du va där!? Och hur lång tid innan match va de??

Sv: svenskarna
FredrikM: 4-4 blidde de väl!? =)

Deas: Jag såg matchen Penguins-Sharks på TV eftersom jag var i Pittsburgh då (de få biljetter som fanns kvar var löjligt dyra). Straka är tillbaka och var underbar att se. Annars är Tärnströms samarbete med Lemiuex suveränt. Såg ockå stora delar av matchen kvällen innan mot Atlanta på TV, då Hedberg var strålande. Aubin stod mot Sharks och det finns inte mycket att anmärka på hans spel. Penguins är på gång nu.

Äntligen mål för Henrik Sedin
Första fullträffen i vinter - efter 21 matcher
Det tog 21 matcher - men i natt hände det äntligen.
Henrik Sedins namn hamnade i målprotokollet för första gången i vinter.::. VAr på tiden! Hoppas det låsnar för dom nu.. vi kan behöva lite fler fixstjärnor... man längtar juh till world cup

FBK KID: Den här gången gick det mycket bättre med att skjuta och att göra mål på skotten också.

Brisebois: STL-SHS 1-4

(Se länktips)

heart: Kolla på ``visa tråd´´ så får du väl se.

svenskarna
Det går hyggligt bra för svenskarna i NHL just nu!... inatt gjorde Huslelius återigen mål... han fixade oavgjort 3-3 till sit Florida... För övrigt är det väl Foppa som leder den intärna "svenskligan" just nu?!?

Brisebois: Vad är det vi snackar om?

FBK KID: Matchen var ju facktis ratt sa jamn.

Colorado vann skott statistiken med 30-20 alltsa 10 skott mer an Blues.

Brisebois: STL-COL 1-3

(Se lenktips)

FBK KID: Hehe, jo kanske ar dom lika bra!!

höeg38: va fan menar du!!!???

FBK KID: va fan menar du?

Brisebois:Jag menar att STL ar lika bra. Unjifar.

Brisebois: MTL fick stor stryk inatt mot Carolina med 7-3

(se lanktips)

FBK KID: Vad menar du med precis som MTL

hahahahaha
Jag läste precis att på 13 matcher så har lemieux 47 poäng mot San José. Sjukt, så sjukt....

Pittsburgh slog San Jose för första gången sen 97! Och det var deras spel i 5 mot 5 som avgjorde. Jag hoppades matchen inatt blir ett trendbrott...(2a raka segern så det är ju iof redan ett trendbrott) :)

Sv: Cechmanek
Da Beezer: Pittsburgh's försvar suger nästan jämnt. Så Hedberg är nog ganska bra ändå ;)

Sv: Cechmanek
samjo: Forsvaret sog. Blev storforlust, trots att de vann skotten. Naval, revanschen kommer om en dryg vecka, pa Canal + dessutom!

Cechmanek
Da Beezer: copy/paste från nattens match mellan Philly och Toronto.

Roman Cechmanek 12 3 9 0.750

Siffrorna står för antal skott, insläppta, räddningar, räddningsprocent

Matchen är inte slut än men Toronto leder med 3-0 i slutet av andra perioden. Belfan har hållit nollan än så länge.

Mattias Weinhandl
Vinhandlarn från Troja/MODO gjorde 3 assistpoäng inatt mot Rangers. Islanders vann med 3-1. Förstakedjan i Islanders bestod av: Isbister-Yashin-Weinhandl.

Totalt har Weinhandl nu gjort 4p (0+4) efter att ha fått chansen i 5 matcher.
Att jämföras med Henrik Zetterbergs 8p (4+4) på 16 matcher.

Sv: Forsberg
HasseT: Nej nej nej Hasse.. Dick Tärnström måste väl ha gjort fler

Brisebois: Foppa gjorde mest poäng av svenskarna i veckan.

Brisebois:Kanse det men STL ar endo bra Presis som MTL.

KentaK: Nu tror jag att jag inte henger med riktigt???

HasseT: Nej hur mycket okatde han med???

FBK KID: Snacka om att Blues pressade i 3:e peran och LA fick inte skjuta mycket .

Men att skjuta 37 skott och bara gara 3 mal ar lite daligt. Sa igentligen var LA malfarligare med 12 skott och 2 mal

FBK KID: STL-LA 3-2

(Se lenktips)

Sv: Näslund
Deas: Jaa de blir gött de!!!... Då får ve se NHl-spelarna med jämna mellanrum!... Hoppas Näslund Sudden o Foppa alla fortfarande lirar då!

« · 165175 · »