NHL

Nationellt · 16202 inlägg · 804 ämnen

Inlägg: 722094

Sv: Slutspelet
Angeldust: " Hur som helst så tror jag att hockeyspelare känner efter mera än utövare i många andra idrotter."

Skämtar du? Hockeyspelare lirar tejpade, på sprutor, skjuter upp operationer till efter slutspelet osv osv. Ja, inom hockeyn mörkar man alltid skador och kör på. Jämför det med t,ex fotbollen där man ofta vill framhäva sina skador eller få saker att verka värre än de är.

Petar någon på någons ben så ligger personen i fråga och skriker i 5 minuter. Visst, det är i hopp om att få frispark men det säger trots allt mycket om skillnad i mentalitet mellan sporterna.

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Ny målis på gång till Carolina enligt Bjurman. En stjärnmålis dessutom

"...ryktas att Carolina Hurricanes jagar Winnipegs stjärnmålvakt Connor Hellebuyck"

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/L4Wq1q/snor-mats-sundin-forstavalet-i-draften-i-natt-las-per-bjurmans-kronika
Sidan sköts av: Paddan SuneMangs