Olympiska spelen

3842 inlägg · 51 ämnen

Os

« · 672513 Till forumet


Sv: Os
Stigsson:
Teichman kan blixtra till om han verkligen vill och är i den formen och alla försöker verkligen toppa formen och de lyckas ofta.
Kommentera

Sv: Os

Alla: Vore det inte smart att fixa en tråd för varje gren??? Som det är nu så är det en aning rörigt.

Kommentera

Sv: Os

Db_04: Teichman har haft en hel del sjukdomsproblem och är inte lika bra som förra säsongen men det räcker ändå för att vara en stabil fjärdeman och han ligger med i top 20 i världscupen.

 Tyskarna so far i distansvärldscupen är Angerer (1), Sommerfeldt (4), Filbrich (6) och Teichman (17).

Kommentera

Sv: Os

Db_04:

2 Guld Anja (Storslalom)

          Lag Norberg (Curling)

3 Silver Tobias Fredriksson Sprint

            Lag Peja (Curling)

            Tre Kronor

3 Brons Anna Karin Olofsson  (Skidskytte,Jaktstart)

           Anja (Super G)

           Anja (Slalom)

Kommentera

Sv: Os
Stigsson: hur pass bra har Axel Teichman vart i år?
Kommentera

Sv: Os
Stigsson:
Kan inte annat än att hålla med dej. Det är ruggigt jämnt, ska bli spännande att se hur det går.
Samma med skidskyttet men där känns det som att Norge är lite större favoriter, iaf han Bjorndalen. Kan bli många härliga fighter mellan honom och Poiré (eller hur det nu stavas?)..
Kommentera

Sv: Os

piff: Tysklad och Norge är ju dom som helt klart har jämnast lag helt utan ett svagt kort kanske tillsammans med Italien. Frankrike och Ryssland har tre bra åkare var medans Sverige och Tjeckien bara har två riktiga toppåkare var.

På damsidan är det busjämt mellan de tre översta med reservation för om Marit Björgen hinner bli frisk till OS. Gör hon inte det så kommer Norge att rasa ett par placeringar direkt. Men även med en reserv så bör Norge klara att hålla en fjärdeplats.

Kommentera

Sv: Os
Stigsson:
På herrsidan tror jag mer på Norge, tyskarna får nöja sej med en andra plats och vinna för damerna istället..
Kommentera

Sv: Os

Det här var så kul så jag gör en lista för damerna också.

  1. Tyskland
  2. Norge
  3. Ryssland
  4. Finland
  5. Italien
  6. Sverige
  7. Canada
  8. Kazakstan
  9. Frankrike
  10. Tjeckien
Kommentera

Sv: Os

piff: Då ska dom göra väldigt mycket över sin förmåga men som sagt var visst går det en bra dag. Jag ger mig på att ranka de olika landslagen inför en stafett så får vi se sen om jag hade rätt.

  1. Tyskland
  2. Norge
  3. Italien
  4. Frankrike
  5. Ryssland
  6. Sverige
  7. Tjeckien
  8. Österrike
  9. Estland
  10. Finland
Kommentera

Sv: Os
Db_04:
Men även om svenskarna gör jättebra ifrån sej så är de ju självklart inte de enda som komer göra det. Norge och Tyskland är alltid bra i stafetter, men om allt stämmer och laget har en bra dag kan de få åka hem med en bronspeng men det är nästan att hoppas på för mycket..
Kommentera

Sv: Os
Stigsson: vi har inte de mest namnkunniga laget men man vet ju aldrig vad som kan hända i spåren
Kommentera

Sv: Os
Db_04: Och som ni ser på namner på våra 3:e och 4:e åkare så inser man genast att ett guld är uteslutet. Möjligtvis brons på herrstafetten bättre än så blir det nog (tyvärr) aldrig.
Kommentera

Sv: Os
Stigsson: det är möjligt att du har rätt i det :)
Kommentera

Sv: Os
Stigsson:
Ja han skulle nog kunna klara av det, men han sattsar nog i första hand på sprinten där han har en riktigt bra chans att komma på pallen.
Kommentera

Sv: Os
piff: Thobias Fredriksson kanske kan ta en stafettsträcka?
Kommentera

Sv: Os
Db_04:
Lind har du nog rätt i men inte Brink.. Har fortfarande inte glömt när han gick in i väggen på sista sträckan i VM nåt år.
Kommentera

Sv: Os
Db_04: Brink?!? kom igen. han får väl knappt åka med. Fredriksson och Anders Södergren är väl dom enda som är självskrivna i det laget. Sen skulle jag själv gissa på Björn Lind, Johan Olsson eller Mats Larsson.
Kommentera

Sv: Os
piff: Björn Lind , Jörgen Brink bör väll vara två som är med också?
Kommentera

Sv: Os
Db_04:
Möjligt men det vore väldigt roligt om Anna-Carin Olofsson kunde ta en medalj men det blir näg väldigt tufft. Kommer ihåg hur det var Magdalena Forsberg, hon vann sågott som allt i världscupen men när det drog ihop sej till OS vann hon "bara" två brons.
Allra roligast vore det om det skulle fungera för herrarna på längdstafetten, någon som vet föresten vilka som ska vara med i det laget förutom Mattias Fredriksson?
Kommentera

Sv: Os
Har för mig att vi har nån duktig freestyle åkare stämmer de eller är jag ute och cyklar? Har vi nån chans i snowboard tro ?
Kommentera

Sv: Os
piff: man får hoppas vi kan knipa en och annan medalj ...skulle va skoj med nån oväntad medalj också , kanske kan nån av dom unga alpin tjejerna knipa en ?
Kommentera

Sv: Os
Db_04:
Vi får inte glömma sprinten på både dam och herr sidorna. Har ju en svenska som regerande världsmästare!
Kommentera

Sv: Os
mattias - 74: jag tror nog vi kan ha en chans där ändå jag.... man måste hoppas i alla fall.

marcus: ja hoppas verkligen dom svenska alpina herrarna kan få till de... för Järbyn och Nyberg är det väll lite av sissta chansen....
Kommentera

Sv: Os
mattias - 74: Någon av medaljerna borde vi kunna konkurrera om. Kanske inte vinner guld men nog borde vi kunna plocka bronset.
Kommentera

Sv: Os
Db_04: Det känns som att det finns chans på fler medaljer inom de Alpina grenarna om vi har lite flyt. Det finns ett helt gäng åkare, både manliga och kvilliga, som har potemtial. Personligen så hoppas jag att Fredrik Nyberg tar sin första (och sista) OS-medalj.
Kommentera

Sv: Os
Db_04:

Hockeyn kan du glömma iaf herrarna!!
Kommentera

Os
Nu har OS fått en egen bok..

Hur tror ni det går för Sverige i Turin ?

Jag tror på medaljchans i
Hockey både dam och herr
Skidskytte dam (Olofsson)
Alpint (Anja)
Curling (Damer)
Kanske nån längdmedalj också
Kommentera

« · 672513