Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Enligt en artikel i skotska Daily Herald påstås det att det kan vara bra för den mentala hälsan att supporta ett lag, i detta fall i fotboll, men det borde väl fungera lika bra med exempelvis att supporta ett hockeylag.
"Mr Pringle said: "When you start looking at mental illness, you find people have no sense of belonging, they feel rejected and cut off. When you read suicide notes, you find time and time again people say they do not feel connected, they do not feel part of anything."
Supporting a football team seems to help guard against these problems and it also provides a cathartic release of tension, according to Mr Pringle.
With this background, the score is almost irrelevant, according to the lecturer.
Bert Moorhouse, director of the research unit into football studies at Glasgow University, agreed football was one of the few places where there was still a sense of community.
However, he said the theory the result did not matter may only apply when fans had fairly low expectations. He said: "It does not work so well for mental wellbeing if you support clubs that you reasonably expect to do well but who for one reason or another are not doing so well."
Db_04:
Nej, det är behagligare att tömma sitt hjärta här - och förutsätta att karln googlar fram åsikterna så småningom.
ja, ska man vara krass så är ju inte Leksand ett elitserielag idag.
Db_04: Tror att Metal menar din formulering även om jag förstår vad du menar.
Meningen "Åke har spelat med elitserieklubbar som Brynäs IF, AIK, Västra Frölunda och Leksands IF" borde istället vara "Åke har spelat I ELITSERIEN med KLUBBAR som Brynäs IF, AIK, Västra Frölunda och Leksands IF"
Åke har väl också spelat med en elitserieklubb som Mora IK.
I.o.f.s inte då MIK var i ES.
Division 1 Bevakaren har slagit upp portarna.
Den ska förhoppningsvis funka som hockeymagsinet gör för Elitserien och Allsvenkan.
http://www.hockeydb.se
Den förre landslagsmålvakten och världsmästaren Åke Lilljebjörn med totalt 15 elitseriesäsonger och 530 elitseriematcher bakom sig, tar nu över ansvaret för Valbo's a-lag kommande säsong.
Åke har spelat med elitserieklubbar som Brynäs IF, AIK, Västra Frölunda och Leksands IF. Utöver dessa har han hunnit med spel i såväl Frankrike, Italien, Norge och England. Dessutom världsmästare med Tre Kronor 1987, VM-silver 1986 samt ett Junior-VM brons.
Som tränare har har han hunnit med att vara tränare för Italienska Brunico där han även hade ansvaret för deras U19-lag. I Sverige har han även tränat Björbo.
De övriga kandidaterna var brorsan Jörgen, Nicklas Bäckström och Andreas Karlsson...
Inget snack om saken om ni frågar mig, rättvist!
Enkät och lite mer information, se länk. Tack på förhand!
Det blir många timmars underhållning då! =D
här iaf dom Borlänge killar som blev övervärvade
Dessa värvades inför 97-98
Jonas Levén , Målvakt
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=11213
Håkan Klys , Back
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=13327
Jens Lissel , Forward
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=8214
Niclas Hillbom , Forward
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=23311
- Det känns naturligtvis lite surt. Jag har pratat med Mats "Horndal" Johansson i Borlänge tidigare och ska göra det igen. När vi spelar i samma serie känns det fullständigt onödigt att ta spelare från varandra. I den här branschen varierar det ju; ena året är det ena laget lite vassare nästa år det andra. Att då plocka fram och tillbaka mellan varandra betyder ingen utveckling.
Kanske därför dom vill spela i ett lag som åtmistone försöker etablera sig som ett allsvenskt lag då så småningom! Falun satsar ju inte ens!
I BorlängeUtvecklas du garanterat mer än i Falun som nästan klarar sig på målsnöret varje år!
"Not even the short fuel injection of Nasvall could help us break the circle. Actually, I'm surprised the man dared to touch swedish ice."
http://www.mik.se/gambia.htm
Idag började grupp A i B-VM sitt gruppspel i Amiens. I första matchen möttes Israel! och Tyskland, Tyskland vann med 11-2 och skottstatistiken efter tre perioder var 80-17 till Tyskland. Övriga nationer i grupp A är Japan, Storbritannien, Ungern och Frankrike.
Igår påbörjade grupp B sitt gruppspel i Tallin. Deltagande länder där är Estland, Litauen, Polen, Österrike, Holland och Kroatien.
Det tror jag också är bra för den mentala hälsan.
Och det sociala livet. Jag har fått en ökning på spontansamtal ute i samhället med runt 7000% i åldrarna 4-95 år.