Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Kickan: Hmmm en hund, det konstiga är att folk skaffar hund fast dom klagar på att dom inte har råd med vanliga saker.
På min tid fick man en en jämthund av grannen vare sig man ville eller inte.
Fast å andra sidan, när hund f-n misslyckades i jakten så fick dom ofta syna myren på nära håll med ett hagelskott i skallen.
Grymt javisst men på den tiden och som många andra har en jakthund nu så är det ett arbetsredskap. Tänk på det när dom skickar Renberg på sidan igen, ifs utan hagelskott men doch ett arbetsredskap från början
ps/65selander svär sig fri från alla hagelskott skjutna i Mjölkudden i natt samt alla felstavningar...
Bra avis på ditt valpinnehav!
Vill också ha! :)
Borlänge slog allsvenaka Arboga med 3 - 2 i en träningsmatch. Alltid roligt med en sådan seger innan serien startar!
Kommundirektören Robert Falck blir nye generalsekreterare hos Svenska ishockeyförbundet och efterträder Michael Englund.
Nye hockeypampen börjar inte sitt nya jobb förrän 13 november.
Jo, det låter iofs troligt. Jag har märkt att det är mycket lättare att få kontakt med grannarna när man har en liten vovve. (Förutom hon i dörren bredvid vår, som är så hundrädd så det finns inte.)
haha, knaskamilla:
nej, en sådan tror jag inte skulle öka spontansamtalen i samhället MED mig - möjligtvis OM mig...
Paddan:
Gör man det samtidigt - och inte passar sig - kan resultatet bli en förväxling på BB. Detta är min valp:

Det tror jag också är bra för den mentala hälsan.
Och det sociala livet. Jag har fått en ökning på spontansamtal ute i samhället med runt 7000% i åldrarna 4-95 år.
Enligt en artikel i skotska Daily Herald påstås det att det kan vara bra för den mentala hälsan att supporta ett lag, i detta fall i fotboll, men det borde väl fungera lika bra med exempelvis att supporta ett hockeylag.
"Mr Pringle said: "When you start looking at mental illness, you find people have no sense of belonging, they feel rejected and cut off. When you read suicide notes, you find time and time again people say they do not feel connected, they do not feel part of anything."
Supporting a football team seems to help guard against these problems and it also provides a cathartic release of tension, according to Mr Pringle.
With this background, the score is almost irrelevant, according to the lecturer.
Bert Moorhouse, director of the research unit into football studies at Glasgow University, agreed football was one of the few places where there was still a sense of community.
However, he said the theory the result did not matter may only apply when fans had fairly low expectations. He said: "It does not work so well for mental wellbeing if you support clubs that you reasonably expect to do well but who for one reason or another are not doing so well."
Db_04:
Nej, det är behagligare att tömma sitt hjärta här - och förutsätta att karln googlar fram åsikterna så småningom.
ja, ska man vara krass så är ju inte Leksand ett elitserielag idag.
Db_04: Tror att Metal menar din formulering även om jag förstår vad du menar.
Meningen "Åke har spelat med elitserieklubbar som Brynäs IF, AIK, Västra Frölunda och Leksands IF" borde istället vara "Åke har spelat I ELITSERIEN med KLUBBAR som Brynäs IF, AIK, Västra Frölunda och Leksands IF"
Åke har väl också spelat med en elitserieklubb som Mora IK.
I.o.f.s inte då MIK var i ES.
Division 1 Bevakaren har slagit upp portarna.
Den ska förhoppningsvis funka som hockeymagsinet gör för Elitserien och Allsvenkan.
http://www.hockeydb.se
Den förre landslagsmålvakten och världsmästaren Åke Lilljebjörn med totalt 15 elitseriesäsonger och 530 elitseriematcher bakom sig, tar nu över ansvaret för Valbo's a-lag kommande säsong.
Åke har spelat med elitserieklubbar som Brynäs IF, AIK, Västra Frölunda och Leksands IF. Utöver dessa har han hunnit med spel i såväl Frankrike, Italien, Norge och England. Dessutom världsmästare med Tre Kronor 1987, VM-silver 1986 samt ett Junior-VM brons.
Som tränare har har han hunnit med att vara tränare för Italienska Brunico där han även hade ansvaret för deras U19-lag. I Sverige har han även tränat Björbo.
De övriga kandidaterna var brorsan Jörgen, Nicklas Bäckström och Andreas Karlsson...
Inget snack om saken om ni frågar mig, rättvist!
Enkät och lite mer information, se länk. Tack på förhand!
Det blir många timmars underhållning då! =D