Övrig hockey

Nationellt · 10028 inlägg · 1132 ämnen

Inatt jag drömde...

Inatt jag drömde...
Jag vaknade just ur en sanndröm där jag drömde hur årets elitserie skulle sluta, givetvis slog jag snabbt på datorn och skrev ner den:

Siffrorna anger lagens poängskörd, inget annat

LHC - LHF 1-2 : Ett LHC i poängnöd krigar bra mot Luleå som dock vinner på övertid.
SSK - FBK 1-2 : SSK, tända av möjligheten att ta sig till slutspel spelar bra mot ett tamt FBK, som dock kvitterar i slutet av tredje och på straffarna avgör elitseriens bästa straffläggare mot elitseriens sämsta.
HV71 - VF 0-3 : VF har satt in siktet på fjärdeplatsen och och spelar ut ett HV där Liv verkligen inte känns igen, formsvacka?
MODO - BIF 3-0 : Liksom de andra matcherna mot Brynäs i Kempehallen så har MODO det spelmässiga övertaget, målmässigt är det dock jämt till den sista perioden.
TIK - MIF 0-3 : Tyvärr Timrå, ni blir hopplös jumbo, storseger för motiverade Redhawks.

Tabellen:
Färjestad 113 poäng
Modo 90 poäng
HV 71 86 poäng
Frölunda 77 poäng
Djurgården 75 poäng
MIF Redhawks 74 poäng
Luleå 64 poäng
Brynäs 61 poäng
---
Södertälje 59 poäng
Linköping 57 poäng
---
AIK 50 poäng
Timrå 40 poäng

Nu när tabellen inte haltar för första gången på länge så ser vi att det är superjämnt i kampen om andra, fjärde och åttonde platsen.

LHC - SSK 3-0 : LHC tar årets fjärde seger mot SSK.
MIF - VF 3-0 : Nyckelmatch i kampen om fjärdeplatsen, MIF visar styrka och vinner med uddamålet i en jämn match.
BIF - DIF 0-3 : DIFs första match efter OS och poängavdraget, man vinner trots dåligt spel.
FBK - MODO 1-2 : MODO gästar återigen LÖfbergs Lila Arena i en jämn som efter 60 minuters slutar oavgjort. Efter en mållös förlängning avgör MODO återigen efter mål av Mattias Weinhandl.
LHF - HV71 0-3 : Ett välspelande HV med Ahl i målet vinner klart mot ett svagt Luleå.
AIK - TIK 3-0 : Timrå har för länge sedan lagt detta års elitserie bakom sig.

Tabellen:
Färjestad 114 poäng
Modo 92 poäng
HV 71 89 poäng
Djurgården 78 poäng
Frölunda 77 poäng
MIF Redhawks 77 poäng
Luleå 64 poäng
Brynäs 61 poäng
---
Linköping 60 poäng
Södertälje 59 poäng
---
AIK 53 poäng
Timrå 40 poäng

LHF - SSK 2-1 : En jämn match där Luleå dock drar det längsta stråt.
TIK - LHC 0-3 : LHC krigar på...
MIF - BIF 0-3 : Ett Brynäs som är på väg att missa slutspel förlorar klart borta mot Malmö.
VF - MODO 3-0 : Frölunda med hemmaplans-fördel blir för starka för MODO i årets målsnålaste match lagen emellan.
DIF - HV71 1-2 : Matchen förs av DIF men Ahl är omutlig i målet.
FBK - AIK 3-0 : AIK är en munsbit för FBK, som gör allt för att göra sitt poängrekord så ointagligt som möjligt

Tabellen:
Färjestad 117 poäng
Modo 92 poäng
HV 71 91 poäng
Frölunda 80 poäng
Djurgården 80 poäng
MIF Redhawks 77 poäng
Luleå 67 poäng
Linköping 63 poäng
---
Brynäs 61 poäng
Södertälje 60 poäng
---
AIK 51 poäng
Timrå 40 poäng

Tabellen är otroligt jämn kring slutspelsplatserna allt kommer att avgöras i elitseriens sista omgång:

SSK - TIK 3-0 : En dålig match där SSK vinner utan att övertyga.
AIK - LHF 1-2 : Riktigt dålig match där slutspelsklara Luleå möter kvalserieklara AIK.
HV71 - FBK 1-2 : Jämn match där FBK visar sig vara för starka för HV.
MODO - DIF 3-0 : MODO krigar om andraplatsen och DIF krigar om fjärdeplatsen, en riktig toppmatch där MODO är vinnare efter 60 min!
BIF - VF 0-3 : BIF krigar om åttondeplatsen och VF om fjärdeplatsen, VF visar dock klass och vinner.
LHC - MIF 0-3 : MIF jagar liksom VF fjärdeplatsen och vinner klart över ett LHC som kämpar tapper i hopp om slutspelsplats.

Tabellen:
Färjestad 119 poäng
Modo 95 poäng
HV 71 92 poäng
Frölunda 83 poäng
MIF Redhawks 80 poäng
Djurgården 80 poäng
Luleå 69 poäng
Linköping 63 poäng
---
Södertälje 63 poäng
Brynäs 61 poäng
---
AIK 53 poäng
Timrå 40 poäng

Som ni ser så tar MODO andraplatsen och Frölunda fjärdeplatsen. Kampen om sista slutspelsplatsen blir superjämn och avgörs på målskillnad.

Slutspelslottningen blir som följer:

FBK - LHF
MODO - LHC
HV71 - MIF
VF - DIF

Luleå och deras nye målvakt Zdenek Smid överraskar stort när man vinner över FBK. Poffas profetia slår in.
MODO gör vad de ska och slår givetvis ut LHC som dock har gjort en riktig kanonsäsong.
HV71 tar ledningen med 3-0 i matcher men ett dumt uttalande av Harald Luckner efter tredje matchen taggar MIF som sedan vinner fyra raka.
Frölunda slår DIF i raka matcher.

Sedan vaknade jag.

« · 57507