Övrig hockey

Nationellt · 10028 inlägg · 1132 ämnen

Korea till Semi...

Korea till Semi...
Tycker det är ganska fånigt när folk försöker förklara bort Sydkoreas framgångar med:
Äh, dom har ju bara tur med domarna.
Man gör det så enkelt för sig när man bara skyller allting på domarna.
Visst domarna har gjort en del grova misstag, men tänk efter lite.
Om nu Sydkorea skulle vara så mycket sämre än alla de europeiska s.k. storheterna, varför slutar då matcherna på det här viset?
Borde inte storheterna avgjort matcherna långt tidigare och slätat över domarnas misstag?
Om vi vänder på steken och tänker oss att domarmisstagen drabbat Korea.
Hur många hade då gråtit blod och tyckt att den här jäkla domaren rånade vårt duktiga Korea på en säker vinst?!
Förmodligen ingen...
Det hade väl sagts lite smått att...tja, Sydkorea fick ett mål bortdömt och det är ju synd om dom, men dom är ju inte ett tillräckligt bra lag för att gå vidare ändå så...
Missförstå mig rätt nu, självklart vill jag liksom alla andra att domarna ska döma rätt i alla lägen.
Men nu har det tyvärr inte blivit så, vilket är synd för alla inblandade, även Korea.
Den som sett matcherna kan nämligen knappast påstå att Korea inte har varit värda att gå vidare.
Koreanerna har varit minst lika bra som sina motståndare och framför allt så har dom vågat rulla boll och anfalla...
Portugiser, italienare och spanjorer har spillt allt sitt krut på att klaga på domarinsatserna när dom istället borde ha lirat fotboll.
Varför detta extrema feglir från storheterna?
Hade dom satsat på att spela redan från början så hade dom antagligen inte behövt hamna i denna sitsen då ett domarmisstag avgjort till deras nackdel.
Så jag säger det igen:
GO KOREA!
Man måste våga satsa för att vinna....

« · 95668