Starkt att kunna säga det efter en match, där inte ens HV's förstafemma spelade mer än ett par byten. Du måste vara värsta hockeyoraklet. Jag är mycket imponerad.
Grinig? Tycker jag var mycket lugn och sansad. Står fast vid att jag är imponerad av att du kan tippa hur serien slutar baserat på en match, det hade jag tyckt vilka lag som än varit inblandade.
Dysso: Som sagt....jag tippade inte hur serien skulle sluta utan att det inte fanns kvaliteer hos HV att bli Svenska mästare detta år! Men jag antar att du som objektiv analytiker ser annorlunda på frågan.....;-)
Fel ord av mig, menade givetvis att du tippade svensk mästare. Vad gäller objektivetet och min egen åsikt i frågan, så har det inte särskilt mycket med saken att göra. Givetvis är jag inte helt objektiv, och jag tror att HV har en chans att ta SM guld.
Det jag reagerade på var att du kunde vara så tvärsäker efter en enda match. Sen att HV vilade 3 landslagsspelare i den matchen gör att det känns ännu konstigare.
Dysso har väl redan sagt det mesta, men jag tänkte flika in vad Lückner tyckte om matchen: "- Hockey är en kampsport och har man inte kämparglöden kommer man in fel i spelet. Då är det rätt onödigt att åka 30 mil och inte få med sig något hem, säger Lückner på www.hv71.se."
Så du tycks ju verkligen ha valt rätt match att döma ut laget på. Försäsongens sämsta?
prosten: Det har jag listat ut för längesen. Kommer osökt in på säsongen 1995. Och jag som tippat Timrå IK som 8:a i grundserien denna säsong. Hujedamej, vart ska detta sluta?
HV blir inte Svenska mästare 02/03 !