Nu finns det verkligen läge att försöka locka hit en ny spelare, eller rättare sagt en nygammal spelare. Det är tumult i Innsbruck, och där vet väl de flesta att en viss N.Rahm spelar. Visserligen har inte han fått problem ännu, utan än så länge är det bara J. Hult och E. Norbäck som fått kicken plus att tränaren Lars erik Lundström hoppat av själv. Kolla länken om intresse finns
Norra_Sittplats: Låter ju som de tog sig samman ordentligt nu när de verkligen har kniven på strupen. Bara att hoppas att de inte slappnar av under någon av de kommande matcherna - nu har de ju visat att Rögle anno 2003 kan spela ishockey när de verkligen vill...
Sumo: Vilken fantastisk seger, tredje perioden är den bästa och mest underhållande på flera år. Massor av tacklingar, en otrolig kämpainsats och kinkiga hämmersspelare som slog ner allt o alla, det är framförallt överkörningen av Fransson man minns. Sist men inte minst, tre Röglemål som får hjärtat att brista ut i ett underbart segervrål.
Snälla, alla till Växjö på onsdag för det här ska vi fixa med blod, svett o ett jäkla tryck på läktarn.
ja idag får man ju hoppas att de kommer mycket follk så att de blir bra tryck jag tror ju att dom kommer ha mycket folk så :D men vi ses i hallen om typ en timme :D
stake: Absolut det får bara inte hända att vi riskerar att förlora i dag varken på is eller läktare. Så visa nu spelarna att vi tror på laget. Mot SA med början i kväll så finns det bara segrar som gäller.
hoppas nu att alla sluter upp idag ,så vi får mycket folk i hallen. någon som har koll på om det kommer många hämers supportrar? nej nu spöar vi det jävla kalle anka laget ikväll. håller på RBK...
aiastellan: Nja Stellan, en seger idag hade nog suttit rätt så bra. Men jag håller med dig om att man inte tar Halmstad på allvar, även om dom går till SA.
Alla till ladan, så sjunger vi fram våra spelare till en islossningsseger idag.
Ebbe: Mel: Tänk jag drömde inatt att jag hade en katt. Angel Island Army ! Angel Island Army ! Angel Island Army 1 Vi é här se o lär lilla Halmstad ! RBK sätter fart! Det blir seger såklart ! Halmstad Häääämmeeers tar man inte på allvar !
Skit samma om vi förlorar alla matcher bara vi går upp... Vi vinner alltid på läktaren !
eliasson: Som läget är nu så har Bofors och Västerås avgörandet i egna händer men det kan ju hända att något av lagen åker på en oväntad poängförlust i någon av matcherna som är kvar. Lyckas Rögle ta 12 poäng på de matcher som är kvar så finns det i varje fall en liten chans att vi kan ta oss till SA.
Rainbow: Jag tycker redan nu att läget ser nästintill hopplöst ut redan, så tre poäng är ett måste idag (en match i taget). Annars kan vi glömma SA. Sedan tror jag det krävs full pott i övriga matcher också för att gå dit.
Belix: Vad ska man säga om den del av artikeln som citeras här nedanför:
"Rögletränaren Mats Waltin försöker slingra sig från resonemanget, men erkänner att eftermiddagens match är av måstekaraktär. - Det är visserligen nio poäng kvar att spela om i nästa vecka, men alla inser att vi står inför en oerhört betydelsefull match. Vi möter en direkt konkurrent och vinner vi nu är vi en poäng efter Halmstad. Och då har vi en match mindre spelad, säger han."
Varför inte rakryggat erkänna att om vi inte vinner inom ordinarie matchtid dvs tre poäng så är det i praktiken kört när det gäller spel i SA efter jul. Hoppas verkligen inte det är den inställning som kommuniceras i artikeln som gäller internt i laget. Det är ju ungefär som att det är ingen katastrof ifall vi förlorar ikväll för det är tre matcher kvar.
idag saknade vi folket o trycket på läktaren därför förlora vi med 1-3...men det var ju inte bara för de men vi vill ha mer folk på matcherna!!! grabbarna tänds då extra:P men ni ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMNA i morgon KLOCKAN 11.00 mot linköping...kom och kolla då mjuka upp rösterna inför eftermiddagen=) men ha d bra alla väl mött//////filip
komigen nu de e bara 8 stycken som har anmält sig till växjö komigen nu... de hade ju vatt kul om de va massa som gick o anmälde sig nu på sönda dom va ju mycke folk hos oss då får vi komma med mycket folk till dom hade vatt kul men ni bestämmer ju :/..... stötta rögle nu till 110% de behöver dom ses i ladan i morgon .....
eliasson: Självklart går det upp och ner. Har själv varit aktiv inom idrotten, dock ej hockey. Började få upp mitt intersse för Rögle när jag gick i femte klass och hade Ted Sator som gymnastiklärare.
Lite onödig kuriosa kanske!
Tycker nog själv att tränaren bär det största ansvaret för att det blivit som det blivit. Ingen spelare på denna nivån blir något bättre av att hela tiden få veta hur dålig han varit och bli bänkad(Hermansson tex)för att man råkar göra ett litet misstag vid en viss sekvens av en match. Alla dessa kvartssamtal med spelarna gör att dom knappast utvecklas till något bättre.
Eliasson la du inte märke till utskällningen Byström fick i matchen mot Västerås i andra perioden efter det misslyckade PP.
Detta är en del av problemet med det svajiga resultatet i år, tro mig.
Jag har hört ett mycket löst rykte om att Löwgren inte blivit bra av sputan, och då är det bara för honom att lägga ner karriären. Är det någon annan som hört något?
Schnurrbein: Frågan är om Lööv kan ta åt sig hela äran, han var där faktisk ett antal år. Det var ju först ifjol (med Melin) som det gått riktigt bra för RBK sedan degraderingen. Det var kanske mera ränaren en själva sportkomitten som gjort att det gått bra.
miguel: Visst har det gått några steg tillbaka i år. Men sådan är ju idrotten. Jag tror inte det är något större fel på varken tränare eller spelare egentligen. Det har nog bara låst sig. Kan man spela så bra som de gör i vissa perioder kan det inte vara något fel med tränare eller spelare kan man tycka. Frågan är varför det inte håller en hel match. Det är vad vi borde diskutera här. Kan det vara så att spelarna inte orkar hålla det tempot en hel match ( troligt men samtidigt inte). De mest troliga är väl att de behöver hjälp med t.ex positiv tänkande (psykolog kanske). Vad jag förstått Waltin är inte han mycket för det men det är värt att prova (tyvärr lite sent nu), det funkade hyggligt ifjol.
tja går de nån buss till örebro eller om de inte går så kan ni ju seja till om de fins blats i bilen vi e 3 stycken som vill upp :D ni kna ringa mig 0702966671
Skulle ju kunna fokusera på allt negativt som varit hittills,men det hade tagit för lång tid... skämt åsido....eller... Men nu är det ju så att dom behöver verkligen stödet,det är ju en bra chans fortfarande.Så imorrn gäller det bara att glömma allt som varit o bara stötta!!!! Men blir det förlust imorrn med då förstår man ju om bägaren rinner över för i ärlighetens namn ska denna serie med undantag för bofors,Oskarshamn,Mora ska vara en skrattmatch för vårt Rbk!O hur man i hela fridens namn kan säga att det INTE är en katastrof att missa SA är ju ett mysterium isig o... Men imorrn gäller det att bita ihop o stöttta... vägrar se matcher mot Örebro o dom andra höjdarlagen!!! WALK ON........