1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 347145 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Fredrik Näsvall klar för Rögle
Fredrik: Varför skulle vi INTE ha nytta av honom i fortsättningsserien??? Där kommer man ju att stöta på lag som oxå e med och krigar på platsen till superallsvenskan. Försvinner då Togge, samt att man kanske drabbas av ngn ny skada kan d ju bli svårt att hitta ersättare. Om vi nu missar superallsvenskan så hoppas man ju verkligen att man kan smyga med långt ja till och med kanske så långt som till kvalserien. Å då anser jag att han är av den spelartypen att han kan avgöra jämna matcher, eller?

bjärebo: Men han har ju å andra sidan en väl dokumenterad målfarlighet...

kanske dags att lägga ner skitsnacket om köbelag nu.. synd att han inte blev klar innan söndagsmatchen, hade vait kul att se honom.. nåja, stannar han efter jul så får vi ju se honom i fortsättningsserien.. ;)

Ebbe: Jo för all del! Men blir ändå lite skeptisk till att bara ha en spelare som gjort tre matcher sen mitten av oktober och det i italienska ligan....och som aldrig tidigare spelat i Rögle.

bjärebo: Om han nu skrivit på tycker jag det är ganska positivt att det än så länge bara är i de tre resterande matcherna i södra allsvenskan. Skulle vi missa Superallsvenkan har vi nog inte så stor nytta av honom, förlorar bara pengar. Men om vi skulle gå vidare är det bara att kontraktera honom säsongen ut..

bjärebo: Men klubben gör allt för att komma till SA känner man nu, Det är i alla fall glädjande..

Sv: Växjöresan...
Junior: Låter kanon...då ses vi i HBG imorgon, om ni nu går på där...

Sv: Backklippan Bautin från Borås till Rögle året ut...
bjärebo: Jo Fokin spelar där... läste om när Skövde Ik spöade Borås i måndagens Skaraborgs Allehanda! ; )

Ojojojojojoj......ååååh, HERREGUD min skapare och frälsare!
Vad har jag gjort för ont?

guldkusten: Tja, vad ska man säga??? Trodde faktiskt att han skrivit på för säsongen ut:( D e inte riktigt bra med bara tre matcher!!! Eftersom han inte spelat i klubben tidigare så är det ju knappast så att han har ett hjärta som brinner för klubben. Vad jag förstod tidigare så sa klubben ju att de hade två krav, och så vitt jag vet var ett av dem att spelaren skrev på för säsongen ut" Eller??????

n hockeymagasinet.com
"Ikväll spelar Fredrik Näsvall sin sista match med Bolzano i italienska Serie A.
Imorgon ansluter han till Rögle för att bli lagets frälsare i den stenhårda jakten på en plats i SuperAllsvenskan.

Rögle var seriefavorit i Södra Allsvenskan men ligger bara sexa med tre omgångar kvar. Man har två poäng upp till strecket.
Skador har härjat i laget och man är i behov av förstärkningar och där kommer Fredrik Näsvall in i bilden.

I första hand gäller kontraktet bara grundserien ut och han spelar matcherna mot Växjö, Örebro och Troja. "r

Belix: Jag litar inte på något förrän jag ser det på hemsidan eller bekräftat från säker källa.

Fredrik: Tror inte som dig Fredrik. Hans placerings säkerhet, styrka, rutin....hade varit perfekt för Rögle......*tror jag* Vi minns ju hans inhopp i hmm mif jo tyvärr var d i den klubben var faktiskt mycket lyckat och mif var mycket nöjda med honom. Har t.o.m för mig att de ville behålla honom säsongen ut, men vet ej varför d inte blev så. Tror det var ngt med hans klubb Borås.

Schnurrbein: Fokin är är nog inte till så stor nytta för Rögle. Föredetting, hoppas verkligen inte det är honom man har knytit till sig.

bjärebo: Eller så ville han prova vingarna i italien först men det är bara spekulationer från min sida jag vet igentligen ingenting :-) men vill ju oxå vara med och gissa i kväll

Sv: Senaste Nytt!
Pommer: Tänkte lägga in 1 pinne i brasan(eller 2) och säga STÖPPE lr
A Strandberg(appropå välkänd för Röglepubliken och ev tillgänglighet)

Belix: Ja, jag antar att d e ngt sådant för att annars hade d väl blivit klart redan då....

bjärebo: Dina gissningar är säkert inte helt fel kanske en kombination av båda dom anledningarna

Det ska verkligen bli kul med F. Näsvall i truppen, det är verkligen en duktig spelare. Bara inte värvningen kommer för sent!!! Undrar bara varför det inte blev ngt för en månads tid sedan när han var här nere??? Var han för dyr??? Eller e d för att loppet e kört för Togge??? Någon som vet???

Sv: Senaste Nytt!
qp: Tänkte väl det, finns väl ingen Bautin i Borås??

Senaste Nytt!
Schnurrbein rör om i grytan och studerar skadeglatt resultatet!!

Schnurrbein: var har du hört detta nånstans då??

Pommer: precis..det viktigaste e att spelarna får det stödet de behöver...

Schnurrbein: Man var kommer detta rykte ifrån???

Det var ju en trevlig nyhet, ett jätteförvärv. Men nu måste vi börja ladda för Växjömatchen. En skitviktig match och då behöver spelarna allt stöd dom kan få.

Det finns inga ursäkter, det är bara att ta bussen dit med alla andra Rögleanhängare. Det är bara till att anmäla sig. KOM IGEN NU!!!!!

bjärebo: Helt rätt, ber om ursäkt, men en prima förstärkning blir det!!

Sv: Varför ingen kommentar???
adizz: Om du läser längre ner på sidan finner du svaret...

Schnurrbein: D e väl inte bautin som spelar där, e d inte Fokin????

Backklippan Bautin från Borås till Rögle året ut...
Nu börjar de heta ryktena...

Sv: Varför ingen kommentar???
kommer näsvall spela med rögle i morogn elle rinte?? hoppas de o hoppas att han spelar gött :D så att de blir en ny seger :D

Varför ingen kommentar???
lej: Varför kommenterar du ej det bekräftade rykte att F. Näsvall e klar för Rögle och ev. spelar imorgon????

Sv: Nytt på HD
....men än så länge inget om nyförväret/en

Sv: På tal om nya spelare...
mog1 att vara en 41 årig spelare haha :P

Broder Daniel: nej du vet äldre herrar är inte att leka med.
lasse

lej: Jag var visst senare än dig, visar ju att äldre gubbar kan vara ganska snabba ändå!! Haha! :-)

Addemaan: Ja det kan man nog säga!!

Läste även att Robert Nordmark (41 år) ska göra comeback i DIF några matcher, var fan e svensk hockey på väg, varför inte flytta upp några juniorer????

Broder Daniel: Vad tycks då om Djurgårdens värvning en 41 åring.
lasse

va de inte rögle som inte ville ha näsvall inna eller va de näsvall som inte ville gå till rögle??...... någon som vte hur många vi blir i morong ??

Broder Daniel:
Det är väl en underdrift att säga att Näswall är bytydligt bättre!
Naswall är jävligt mycket bättre :-)

AndreasS: men vaf*n...låna pengar av din morsa eller farsa då...:)

På tal om nya spelare...
Stackars MIF, när man trodde att medelåldern inte kunde bli högre...

Då låter det ju som att Fredrik Näsvall är ett betydligt bättre nyförvärv!!

Näsvall, Näsvall, Näsvall....
Med tanke på mottagandet han får härinne kan man mycket väl tänka sig klackarna i taket när backen presenteras: Mats Lusth eller nån *suck*

HasseT: Exakt vad jag menade. Ju fler Röglesupportrar däruppe desto bättre, men tyvärr så sätter ekonomin stopp ibland. Det kommer förhoppningsvis fler matcher.

Jag lyckades trots allt ta mig till Umeå förra säsongen i matchen mot Björklöven i sista omgången. Vi var 3 st :)

Rögle vann för övrigt med 4-1 efter en supbert genomförd match!

Patrik: Nej 230 (150 kr) är helt okej .. men när sedan medlemsavgiften ska betalas nu också ..så blir 380 kr för mycket den här månaden för studentekonomin. :(

CSN har inte räknat med bortamatcher och medlemsavgifter i sina kalkyler som ligger till underlag för studiestödet :)

För övrigt har jag inte en aning om vad dom har räknat med i sina kalkyler överhuvudtaget.

AndreasS: Men det är inklusive entrén! Själva bussen kostar bara 150 spänn t.o.r. och det är väl inget man kan klaga på?

AndreasS: haha...ja men de ska de vara illa då du....men känner du ingen som ska upp där då???...isfall e det ju bara ringa med jämna mellanrum..:D..haha..eller kanske lyssna på hela matchen genom mobilen...han kan ju vara kommentator...:D

Gurran: Ja det är swehockey i ett nötskal ... där kan ju t.o.m Wayne Gretzky komma upp som målskytt för ...Arboga om det vill sig illa. Man vet ju inte vad som är sant eller falskt.

Och Text-tv tar ju 30 minuter på sig från det att det blivit mål till man kan se det på tv:n.

AndreasS: haha...jaa...som när rögle möte mora borta tror jag de var...då visade den 3-3 den slutade 3-2...helt skumt..

AndreasS: jaha oki...lite synd....

Men man får väl sitta hemma och "titta" på swehockeys bedrövliga uppdateringar ... lika pålitlig som ett ryskt kärnkraftverk.

« · 347145 · »