Håller på rbk: Ja du sväljer väl det mesta?.. haha. Blir det samma förklädnad som i Mörrum sumo?. Hade jag inte vetat att du var en kille så hade du haft ett helvete i bilen :o)
Otroligt vad man längtar tills imorgon. Dagarna på jobb känns som evigheter.
Den känns ännu roligare att åka upp till Ljungby imorgon med tre raka segrar i bakom sig. Hoppas det blir blir bättre tryck där uppe än i Halmstad och man får ju hoppas att alla sköter sig fast att det är fredagsmatch, det blir roligare för alla då.
FredrikM: Jag vet att Bosse Ahl gillar RBK, men i vilken klubb spelar han för tillfället? Man varken ser eller hör talas om killen nu för tiden. Har han tagit time out eller varvat ner och är han då nåt för RBK, nån som vet?
Rögles offensiv är grymt bra i år. Tidigare år har Rögle oftatst blivit tillbaka pressade men nu är det tvärtom. Mycket roligt att se. Sedan att defensiven sviktar gör inte så mycket när offensiven är så bra...
Tycker Rögle spelade måttligt bra igår, men dom vann iallafall och det är det viktigaste. Jag tror att Rögle höjer sig flera snäpp när dom möter bättre lag, det har man sett innan. Försvarspelet var lite hackande men det handlar nog mycket om en inställningsfråga. Ännu ett steg mot SA!!!!
Sticker man ut hakan för mkt om man säger att om det blir vinst i helgens två matcher så är vi klara?. Just nu har vi 16 poäng ner till strecket och det är 27 poäng att spela om.
D Quaid: Jag skulle nog sätta mina pengar på att Josefs andra mål idag var det snyggaste hittills. Var det någon som han blinka på den kanonen??? Tror inte att Nybros målvakt Thoren hade rört armen ännu förrän pucken trillade ut ifrån klyckan.
Bra lödd i bössan den där Josefsson-pöjken har! Var det bara mitt hjärta som gjorde uppehåll i slagfrekvensen när Starck låg stilla på isen? Nästa vecka ska laget börja träna försvarspel, hörde jag i korridorerna. Bra, det behövs!
Hej. Kul att de vann, vill jag först säga. Sen vill jag också säga att jag trodde det var en engångsföreteelse att bara 1600 kunde komma dit! Låt detta bli en tvågångsföreteelse, jag vill inte se så lite publik på en Röglematch mer denna säsong. Nog om det. Första perioden tyckte jag var ganska död. Jag stod i klacken som var tyst, och inte hjälpte det bättre av att ena örat hade slutat funka så jag bara hörde min egen röst. Precis som att höra sin röst på ett inspelat band, om ni förstår. Och det är ju inte så kul. I andra satte jag mig och njöt lite, sen kom deras "skitmål" som de inte var värda, enligt mig. I tredje var stämningen lite bättre i klacken, men jag vågade naturligtvis inte stå där eftersom jag hörde bara min röst och det lät som det bara var jag som sjöng. Vi fick iallafall se ett par snygga mål! Det går ju allt lättare mot mindre bra lag men om publiken sviker så får man ju göra tystnaden till det bästa möjliga. Ses i Ljungby på fredag, hoppas att alla kommer. mvh, Hans.T.
Håller på rbk: "Vauhkonen kommer närmast från Scottish Eagels där han hållt till den här säsongen. Men innan dess har han sju säsonger i den finska elitserien i bagaget. Där har han representerat Lukko Rauma i sex säsonger och i Helsingfors en säsong." Citat från Nybros hemsida.
över 300 matcher i SM-liiga då är man väl inte helt kass.
Nybor fick två spelare skadade igår på kvällspasset! Den ena av dem åker med till Ängelholm med en lårkaka! Sedan ska ett nyförvärv vända Nybros formsvacka! En finsk storspelare =) som heter Jonni Vauhkonen!
Patrik: Ja det är rätt bra att ha det i tankarna, dom underskattade både Halmstad och Västerås hemma. Fast Rögle håller nog på att få en ny formtopp nu så dom vinner säkert ikväll med förhoppningsvis över 2000 åskådare på läktarn.
Alla verkar vara så inriktade på Ljungby på fredag att man är rädd för att ni glömmer kvällens match, hmm Ta Hanssons skada+Revanschsuget Nybro med 5 raka förluster+lite underskattning, och så är det inte så jättesäker vinst ikväll. Men visst hoppas och tror jag att det skall gå vägen ändå! Blir det 2.000 i ladan ikväll?
Sen en allmän uppmaning: Varför är ni så arga på varandra gott folk? Om det är inlägg som är över gränsen, så tar vi moderatorer tag i saken, så bara var och en tar sitt ansvar för vad man själv skriver, så behöver ni inte "läxa upp" varandra. Peace, love and understanding, yeah! Puss på er
D Quaid: OE är den personenn som är webmaster för Rögles officiella hemsda www. roglebk.nu och vi som har konto här inne gillar inte folk som kommer med spydiga kommentarer och vi som har konto här inne och håller på Rögle vill att vi ska ha en positiv dialog med varandra utan att det uppstår tvister oss Rögle-fans emellan.....så försök hålla en lite lägre nivå här inne innan du får fler personer efter dig som anser attdina inlägg inte hör hemme i ett diskussionsforum..
OE: Är det inte tillåtet att ifrågasätta synpunkter, uppmaningar och i vissa fall rena dumheter? Vem är du som försöker beordra mig vad jag ska göra eller inte göra? ALLA har visst rätt till sin åsikt, men har man en åsikt och babblar om den, får man vara beredd att vidareutveckla den eller åtminstone förklara den på en direkt uppmaning.
Quakaren: Har sagt detta flera gånger nu. Rögle har två asbra målvakter, men tyvärr ingen stjärnmålvakt. Både Wolle o Ivar har möjlighet att bli det men i nu läget är de inte det. Men om vi kollar på räddningsprocenten så måste man dock tillägga att Rögle spelar extremt mycket mer offensivt än de andra lagen jag har sett i denna serie. Ta t.ex. Oskarshamn som spelat väldigt defensivt. Som ni kanske har märkt så spelar oftast Rögle bara med en helt defensiv back. Den andre i backparet är mycket offensiv mot hur en back normalt är.
Quakaren: Var det inte du som nyss snckade om att Rögle hade ont om pengar och skulle ta det lugnt med nyförvärven.. nu talar du väl lite emot dig själv eller har jag fel?
Men tycker också man borde göra nått åt målvaktsspelet... Bosse Ahl?
D Quaid: Det har har redan sagts ifrån Rögles sida att det finns en plats öppen i truppen för en eventuell förstärkning inför SA. Den spelare som var på ingående i somras är, vad jag förstår, fortfarande aktuell. Vad som diskuterades då var väl namn som Arlbrandt i HV och Warg i MoDo. Håller oxå med att det kan behöva värvas in en extra spelare inför SA för att lyfta laget ytterligare ett snäpp. Precis som Rooth skrev i sin krönika så kommer utrymmet att använda sig av de yngre o mindre erfarna spelarna att minska drastiskt i SA. De skall istället, i min mening, få mycket speltid nu de sista matcherna i Södra allsvenskan.
Stojjan: Rögle har inget forum. Det "enda" Rögle har är den utmärkta officiella hemsidan som länkar hit till hockeysnack. Alla andra sidor eller forum för den delen är gjorda av fans inklusive denna, Hockeysnack.
Junior: DET var något helt annat Junior. Men det får vi aldrig veta, alldeles oavsett hur många föredettingar vi värvar. Hur rättvist hade det varit att ta in ytterligare spelare i den nuvarande truppen? Är våra juniorer så dåliga (Andersson, Hammerstad, Skugge, Ericsson) att de inte ens ska få chansen att fylla eventuella skadeluckor? Rögle vinner en handfull matcher mot ytterst tveksamt motstånd i november, och hockeysnack är redan framme i Kvalserien och surrar. Jösses då!
Ja du sväljer väl det mesta?.. haha.
Blir det samma förklädnad som i Mörrum sumo?. Hade jag inte vetat att du var en kille så hade du haft ett helvete i bilen :o)
Otroligt vad man längtar tills imorgon. Dagarna på jobb känns som evigheter.
Alla Alla till Mörrum