1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 166890 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bortaturné ??
Man körde med samma upplägg förra året, att man åkte till Mora dagen före ......
Det slutade med att man i första perioden bara sköt ett skott o det var ett nedlägg för att få ett byte.
Hur matchen slutade har jag glömt .... men jag hoppas inte på en repris :-(

Den evige optimisten tippar 3-4

pbm:
Tack för svaret.
Det skadar ju inte att grabbarna spanar in sina "kommanade motståndare."
OM vi skulle möta Brynäs i en ev. kvalserie så ska det bli kul o se om Jacke delar ut någon tjuvsmäll på storebror ;-)

Alla nya låtar
Riktigt roligt med alla nya låtar.
Om nu inte Stellan kommit på alla själv så tycker jag att dom som kommit på dom + kompisar drar igång dom nya låtarna så dom blir verklighet så att säga.

Ni som inte läst så gå in på Aia´s nya sida och lär er dom.

Bilder
Någon som vet en sida med gamla Röglebilder eller texter för ca 5 år sen kanske!

Sv: Problem vid medlemsskaps betalning!
ledansk: Är inte det numret till bankgiro? Pappa sa iallafall att det var till bankgiro så man kunde inte betala på posten. hm. Jaja vad vet jag. det står ju postgiro på "exempel" lappen på AIA-hemsidan.

Problem vid medlemsskaps betalning!
När jag skulle betala mitt medlemsskap igår på posten i Karlstad så fanns det ingen mottagare!!!??? ingen som tog emot pengarna altså? fattar nada.........

kam man bli medlem på nåt annat sätt än via postgiro?

ha d

Joinzzon: Man ser matchen Brynäs- MODO ikväll, Tränar i Gavlerinken imorgon, match i Mora på Söndag em. Åker direkt ned till Västerås, träning måndag och matchvärmning på Tisdag fm.
Match mot VIK på kvällen. Hemma vid 02.00 Onsdag. En liten roadtripp med förhoppningsvis 6 friska pinnar....

Bortaturné ??
Är det någon som vet om killarna kommer o bli kvar här uppe efter morgondagens match eller om de ska "bo i bussen" de närmaste dagarna.

Bosse Ahl
Är det någon som kan "orginal" texten till den gamla klassiska Bosse Ahl ramsan???

Sv: Medlemsskap AIA
P: Eventuellt så kommer det att föreslås att medlemsavgiften höjs inför nästa år på årsmötet. Beror helt och hållet på hur ekonomin kommer att se ut nu första året.

Sv: Medlemsskap AIA
P: Det är faktiskt inte riktigt bestämt, men enligt stadgarna så ska man ha betalt medlemsavgiften innan säsongsstart för att fortsätta vara medlem så egentligen så kommer denna medlemsavgift vara till nästa säsongsstart

Medlemsskap AIA
Härligt initiativ grabbar med nya AIA. Skönt att namnet inte går förlorat.

Har en fråga angående årsavgiften. Hur länge gäller årets avgift, till 31december eller till nästa säsong börjar eller ett år från bet datum?

//P

Sv: Föreningssparbanken
Belix:

Ja då gör jag det dirket. jag får plats med allt utom Tele och mail adress. så jag skickar ettt mail till dig direkt..

Sv: Föreningssparbanken
Junior: Om du inte får plats så får du maila alla uppgifterna till mig och skriva namn och personnummer på inbetalningskortet så får jag lägga ihop uppgifterna

Föreningssparbanken
När man ska fylla i Namn,Adress osv på föreninssparbanken så får inte allt plats. Någon som vet något annat sett man kan göra?

Sv: Hif får låna pengar..
Mygel: Så sant så.

Sv: Hif får låna pengar..
Junior: HIF kunde ju frågat Rögle om hur man INTE gör. Hasse Eklund, 1.8 mille = skrattretande

Hif får låna pengar..
Många blöder, Rögle glöder

Ramsor
Stellan har skrivit ner fyra nya sånger påAIA´s nya hemsida, se till vänster på sidan på sånger....

Härliga sånger Stellan!!

Bennys Hörna - Hänt i veckan
En ny hänt i veckan av benny finns utlagd.
Han skriver lite om Alexander Bergström i den!

NHL strejk
Står om den eventuella NHL strejken om 2 år i Stockholmsbladet idag. Där skriver de att Kenny (precis som förra strejken) är en spelare som skulle kunna komma hem och spela för Rögle. Men som säger de också att Daniel Tjärnqvist skulle vara Djurgårdens spelare som skulle komma hem. Även om jag inte tror att han skulle komma till Rögle vid en strek (så tillvida vi inte är i ES) så är ju fortfrande Rögle den klubb där Daniel tog sina första ES skär samt fostrades.

Sv: ang. allsvenskans fortsättning
nickeman: De som finns tillgängliga och är intresserade, jaghoppas att alla galma aia:are vill vara med......

cha lalalala

Hur många gamla Aia:are kommer va kvar förresten?

Belix : Blev väldigt glad när ja såg att AIA öppnat upp igen! Detta kanske blir så att vi får en stor o stark klack igen, något ja har saknat väldigt mycket. Tack ska du/ni ha som har tagit tag i detta. Ps. Men sen när vi går upp i Elitserien, kan vi inte få ha lite hatkärlek mot malmö..?

Belix: Angående sånger till hemsidan så är det nog bäst att man kontaktar Patrik om man saknar en sång på den avdelningen. Det ska självklart vara en sång som har sjungits. Maila eller posta genom denna GB sånger som ni saknar.

Sv: Nya AIAhemsidan
fjortis: Vi kommer att andvända hockeysnack som vårt forum.HS är en ypperlig samling gästböcker som har allt man kan begära av en gästbok det är vår uppfattning

Sv: Angående adress
Någon som pröjsat genom Föreningssparbanken så kontakta mej

Sv: Nya AIAhemsidan
Belix: Ska där vara en gästbok på sidan??

Nya AIAhemsidan
Fantastiskt det har varit 531 besökare hitintills i dag. Patrik du är en hemsidoguru.

Sv: Årsskiftet
Gasolin: Så kommer det äntligen fram! Det var DÄRFÖR där inte var några tofflor i lådebilen!

Ni har rätt bägge 2 Jocke (slangen) o Micke (Ugga) var sambos på den tiden... Med vars ett sovrum!!! Men i bland dela dom säng, men då var en tjej med!!!! En för alla alla för en.... Som vi sa för ditt e mitt o ditt e mitt...crille kanske har kvar bucklan i sin lådebil!!!!

Palle AIA: Det var hos Ugga. Har ett par justa bilder på dig i riktig hockeyfrilla! Kanske något för hemsidan? Jag är för gammal för att stadga mig - men man behöver ju luftas ibland...

Ljunggren: Det var hos slangen den turneringen gick väl?
Från det ena till det andra, har du gått och blivit stadgad?
Puss på dig din gamle rink-side boxare.

Sv: Nya AIA
Ljunggren: Som du skrev i mailet innan så är jag totalt utomstående när det gäller "gamla" AIA:s historia.
Men eftersom frågan ställs här så är chansen stor att någon som vet var bucklan finns svarar.

Belix: Nu undrar man bara var bucklan från ´92 tog vägen...
( den "vi" fick som bästa publik.) Hade inte Chrille Ljung den ett tag?

Ljunggren: Man kan inte annat än må som en liten kise när man hör att även "gamla" stofiler håller på att ramla in i fållan. Kan det bli bättre Rögle leder serien och dom flesta tycks aceptera att vi ska tillbaka absoluta Sverigetoppen både som klubb och som den bästa publiken.
Comis et Fortis

Palle AIA: 1995-01-28 uppgick antalet AIA medlemmar till 87 st.
Några till slapp igenom nålsögat något år senare under en bortamatch till Malmö. (T o m en träningsmatch om jag inte minns fel....) dessa blev, vad jag vet inte registrerade.
Sitter är och bläddrar i AIA:s första och hittills enda fanzine från 95.
För de icke invigda kan jag meddela att 95 års bordshockeyturnering avlöpte som följer:

1:a Jocke Johnsson
2:a Otto
Sist & sämst: Mafas

"Muggevigge, muggevigge tuff, tuff, tuff
och Mafas han, går ut i UFF!"

Belix: Okej tack så mycket, ska snart gå upp på posten, gamla konsum och skriva blanketten. Synd att det inte är nån match idag, då hade man ju haft nån att göra! Nu får jag sitta här och snacka på msn istället tror jag.. Om nån vill snacka så har jag [email protected] som adress. hehe japp ses!

HasseT: Avsändarens uppgifter även där.
Som Fransson sa så är det givetvis dina egna uppgifter vi vill att du skriver på inbetalningskortet. Det finns en bra bild på hemsidan som du kan titta på när du fyller i inbetalningslappen.
Obs alla uppgifter måste vara med endast eposten är frivillig OBS

Fransson: nej asså om man tittar på den där inbetalningsblanketten på Nya AIAs hemsida så, till vänster står det Obligatoriska uppgifter:
*Namn
*Adress
*Postnummer & ort.....

till höger står det
5492-8254
Angel Island Army

sen står det
Namn
Adress
Postnr Ort
vad ska det stå där då?

shorty: För att bli medlem räcker att man är född.
När det gäller andra aktiviteter så kommer vi inom styrelsen att diskutera en eventuell åldersgräns innan vi lägger ut info om aktiviteten.

HasseT: Det är ditt namn, din adress och ditt postnummer o s v

Angående adress
Jag tänkte bli medlem nu.
Men vilken adress ska man skicka den till?
det står "Namn "adress" "postnr ort".
Jag kanske e litta knäpp men men.
Vilken adress och vilket postnummer är det?
svara gärna snabbt så jag kan bli medlem idag.

nickeman: Du får lugna ner dig lite Föreningen startades den 24 november. Rom byggdes inte på en dag.
Vi i styrelsen jobbar för högtryck för att hinna med allt som ska göras var så säker.
Klart att fler sånger kommer att komma med på sidan. Däremot så kommer vi att se till att sångutbudet inte innehåller något som inte är förenat med en trevlig supporterkultur.
Vi ska återta platsen som Sveriges trevligaste och bästa publik.

Lycka till med "nystarten". Ett efterlängtat initiativ och en ny storera väntar i horisonten.

I med- och motgång, finns bara Rögle.

Junior: Jo jag försökte innan.. därför jag fråga.. Men jäkligt svårt och hitta på nätet i den tidningen tycker jag..

Det finns ingen åldersgräns för att bli medlem i AIA va?

Hardmen:
08-sektionen välkomnar de som kommer upp med öppna armar. :-)
All hjälp är välkommen till matcherna.
Hade det inte varit kanon om båda Stockholmsmatcherna var samma helg ? fredag och söndag ?

FredrikM:
Läs artiklen på hd.se
orkar du inte det så stod där att man kan tänka sig att fixa någon ny spelare om det dycker upp någon jätte intressant spelare. Melin är inte intresserad av att bredda truppen.

Hardmen: Står det något om vilja spelare man söker ?

« · 166890 · »