1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27187 inlägg · 5186 ämnen
« · 125332 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Om årets Rögle...
...men det stämmer det du skriver

Sv: Om årets Rögle...
sokrates har talat........

Om årets Rögle...
I år vinns matcherna av glädje. Tidigare säsonger har man vunnit "för-att-nu-jäklar-ska-det-tas-revanscher". Både på läktaren och isen vinner RBK av ren glädje.
Vill man vinna "för-att-nu-jäklar" kör man fast lätt.

Sv: Röglestatistik
Duffen: mmmmm...riktigt rolig läsning, hoppas bara det håller i sig...

Kaffegökar på fredag!!!

Röglestatistik
Det är rena gotteboret ur grön-vit synvinkel att läsa swehockeys statistiksidor.
Speciellt +/- statistiken. Röglespelare från plats 1 till 10, hehe...

Sv: Daniel Josefsson
Man skulle ju bli lite små neg om Josefsson drar till HV. Tycker han har varit kanon såhär långt.

Sv: Förste vinnaren
Mygel: Hade hellre haft ännu mer tur i kärlek än ännu mer tur i lotteri;)

Ska bjuda med några jag känner. Hoppas de får se en fin match och fastnar för vårt RBK så att de går även i fortsättningen.

Sv: Förste vinnaren
Patrik: Hahaha. Typiskt att det blev OE oxå. Du har väl redan gratis inträde :)

Förste vinnaren
Säsongens förste vinnare i matchtipset (del av Tipparligan) är nu utlottad, bland de 14 som hade rätt slutresultat!
Den lycklige vinnaren finns omnämnd i Tippargeneralens kommentarer...

Sv: Rögle-Örebro
vault: Ja grattis till segern Mora IK-Troja/Ljungby 5-2
kolla in Moras Gästbok den har blivit riktigt bra skriv nåt
(om) när ni ändå är där...

OskarB: Det är alldeles riktigt att vi hyr honom av HV och att HV kan kalla hem honomom dom vill.
Vi vill inte gärna mista honom men kan inget göra.
Vi har ett gott förhållande med HV och vill givetvis fortsätta med det.
Hälsningar
lej Ordf. RBK

Sv: Vad....
Fransson: Tipparligan hade ett mindre tekniskt fel som nu är åtgärdat. Således är poängen nu rätt och uppdaterad. Kommentarer från tippargeneralen kommer senare.

//aw

Sv: Nybro
Junior: Man tackar det avgjorde saken det är ju bara en nysnig bort. Då kan man göra förberedelserna för en ny reskväll.
Mot Nybro

Sv: Nybro
Det är 12mil från Kristianstad.
Och det är 10mil från Helsingborg.
22mil ungefär alltså :o)

Sv: Dagens match (och tips!)
OE:

Du tippade säkert då det var avbrott i systemet, så du missar dina 13 points, tror du inte det? Men du kan få mina 3p. =0)

Nybro
Har börjat fundera på Nybro hur långt är det från Ängelholm?
/Belix

Bilderna från Rögle-Örebro
Bilderna från matchen Rögle Örebro är uppe nu.
Ha det Belix

Mygel:

Jag tror man skriver kontrakt i sådana lägen ändå. Utlåningsvillkor och personliga villkor skall ändå avtalas om.

Däremot vet jag inte vad det står i utlåningsvillkoren. Det kan mycket väl vara så att HV inte har rätt att plocka hem honom under säsong, utan först efter säsongen.

Dagens match (och tips!)
När uppdateras dagens tips? Ser fram emot att se min signatur segla upp och hota toppen! 7-1 halvvägs i tredje, sen satt man som på nålar och väntade på ens tips att slå in!! Minst 13 poäng till mig!!! Håller tummarna i det kommande lotteriet också!

Mygel:

Vi får helt enkelt se vad som händer. I och med att det är Pelle Gustafsson som är skadad, kanske HV väljer att värva något mer rutinerat. Dock har vi ju Mikael Lindman som ska vara tillbaks vid Jul, och sedan Pelle tillbaks i januari/februari, så man kanske inte vill ha för stor trupp heller. Därför skulle det kunna passa bättre med Josefsson under ett par månader.

Det har inte kommit något uttalande i frågan från officiellt håll, än så länge är det mest vi fans som spekulerar...:-)

OskarB: "Idag blev Rögles backbesättning klar. Den blott 20-årige talangen Daniel Josefsson lämnar Hv71 och blir den åttonde och sista backen i kommande säsongs trupp.
Josefsson, med 53 J-landskamper och JVM-Silver, har signerat ett kontrakt som sträcker sig över kommande säsong."

Konstigt att han signerar ett kontrakt om han är utlånad???

OskarB: Hmm det får vi nog kolla upp. För om jag inte minns helt fel så gick Rögle ut med att Josefsson hade skrivit på för Rögle och att han tillhörde oss.

Mygel:

Enligt HV71.se är han utlånad, jag tycker de borde ha koll på det där... Följ länktipset, scrolla ner och kika på högerkanten under förluster...

Vad....
har hänt med tipparligan?
Står på alla tippare: anvämdaren tippade ej denna match

OskarB: Vad jag vet så är han inte utlånad. Har för mig att hans kontrakt med HV gick ut och att han valde Rögle. Hade han varit utlånad så skulle han ha fått åka till Tranås och inte Rögle.

OskarB: Josefsson är defentivt en av de bästa nyförvärven vi fått. Väldigt bra skridskoåkning + spelsinne. Men som någon sa längre ner så kan han ibland bli lite väl nonchalant i vissa lägen. Men han jobbar alltid som ett gnu för att vinna tillbaka eventuella misstag.

Hade varit j-vligt roligt om vi kunde ta fram några nya sånger till de nya spelarna (o gamla som inte har några).
Man skulle kunna ta t.ex. Helsingborg vs. Ängelholm ramsan och omvandla den till "Jonas Nordquist, Jonas Nordquist, åe åe åeee" eller nåt liknande.

QP:

Låter bra, han fick spela oerhört mycket i HV förra året, och jag trodde att han skulle få nytta av det i år. Anledningen till att jag frågar är att HV har backproblem, och Daniel är ju bara utlånad. Kanske snor vi tillbaks honom ett tag... Men ni verkar vara så starka att ni klarar er utan honom ett tag? Så kan ni få tillbaka honom efter jul med ännu mer ES-rutin när allvaret börjar för er.

QP:
Innan jag blir massakrerad , jag menar Nordqvist, men Josef är mycket bra offensivt, men blir lite nonchalant då o då. En av de bättre backarna, defenetivt!

OskarB:
Helt underbar kille 2 pyttsar i dag, en herrans massa ass och makalösa dragningar. "Än är jag inte på topp, jag kan bättre" säger han, vad månde bliva?

Daniel Josefsson
Hur har det gått för Josefsson hos er hittills? Är ni nöjda med honom? Hur har han sett ut?

Lindmark (Örebros mållis) gjorde en hel del tabbar, var bud på många fler mål. Men han räddade ett snyggt med klubban som han fick applåder för i hallen :)

Nybro...
kan ju bli något att bita i. 8-2 borta mot Mörrum är skapligt av nykomlingarna. Vi får hoppas att Rögle inte underskattar dom, utan visar dom var skåpet ska stå.

45-24 i skott. Verkar till att ha varit ett lag på isen. Fin avslutning på helgen, 7-1. Nu får vi se om man kommer iväg till Nybro.

RBK-Micke: *s* ja det kan vi bjuda på!!

znuttis: Där fick dom i alla fall ett tröstmål. Det kan vi väl bjuda på. Dom har ju en rätt lång resa hem.

RBK-Micke: Kan bara hålla med ,men just nu känns det rätt så lugnt *s* eller vad säger du??
Jag menar 7-0 det e killar det! :-)

Örebro lyckas inte ens med två spelare fler på is. 7-0 med en man mindre - otroligt! Och detta dessutom för andra gången på samma match.

znuttis: Det verkar inte så, men det gör det hela lite lugnare. Det brukar kunna vara rätt nervigt här framför skärmen.

RBK-Micke: Ja jag har med lite långt att åka ,men det ser ju i alla fall bra ut ännu så länge!

Jisses har inte Örebro någon målvakt idag???

6-0, det verkar som om proppen åkt ur den berömda flaskan.

Det verkar rätt dött här i GB ikväll, men jag antar at de flesta är på matchen. Synd om oss som har lite längre att åka. Men sjunga kan man ju i alla fall: 4-0 till vårt RBK, 4-0 till vårt RBK...

Där satt första. Grattis Lindén.

Nybro
Nån som ska till Nybro på onsdag?

Rögle-Örebro
Och så sitter man här igen framför datorn.

Ny domare
Missar tyvärr kvällens match, men såg att det blir ett nytt domarnamn - Torgny Bardh, från ... just det - Ljungby!

Rötägg
Till alla er i klacken som gjorde fredagen till en riktig höjdare, ett stort tack ! Däremot ett stort far åt helvete till er rötägg som betedde er som svin och blev omhändertagna av polis innan matchen. Ännu en gång gav ni Rögle dåligt rykte. Stanna hemma eller skärp er !

Sv: Bortamatch
Gasolin: Jag kan bara hålla med dig. Jag får rysningar i hela kroppen när jag tänker tillbaka på fredagen.

Hoppas det ordnar sig med bussar. Jag kan mycket väl tänka mig att hjälpa till.. VILKET TRYCK!!!..

Sv: Tillfälligt avbrott
Tipparligan är i full gång igen.
I en något uppgraderad version :-)

Sv: rögle-örebro
rögle forever: bra jobbat, om alla försöker dra med sig lite mer folk till ladan så blir det bättre drag i hallen och även mer pengar till RBK!

Sv: rögle-örebro
rögle forever: Rögle vinner med 6-2 idag mot Örebro. Hoppas att det är mycke folk i ladan ikväll, att dom väljer hockey före Fotboll, jag ska till ladan idag så klart och heja på Rögle!!

« · 125332 · »