Håller på rbk: Ok, jag ska kolla upp förutsättningarna med Rögle så fort jag får lite tid över. (om någon annan känner att de har en massa tid över så skulle den/de kunna göra det).
Hade kanske räckt med att vi t.ex. åt middag o hade lite förfest på t.ex Bahnhof, Kompis eller Nick's som fest.
Är det några som e intresserade av en supporterfest i slutet av säsongen som vissa andra lag har???? Kanske skulle kunna fixa något i samarbete med Rögle o på så sätt bjuda in våra hjältar? Hade kanske varit en idé att börjar så smått planera det nu isåfall. Vad säger ni??
Ornell: Tja jag ser det inte som något större problem. Är klacken bra o det är stämning så hörs inte de små barn rösterna. Det är ju trots allt dessa som senare kommer att stå i klacken när de blir äldre. Lika bra att de lär sig ramsorna så att de kan ta över traditionerna. Har själv hållt hus uppe i klacken sen jag var en liten påg.
Det här är en fråga som jag och en kompis har diskuterat. I Örebroklacken står det också en massa småbarn och tror dom är coola och skriker med sina barnröster. Det låter ganska larvigt, även om det inte är etiskt rätt att stänga ute nån på grund av ålder.
Både Halle och Micke Johansson har gjort mål idag i sina matcher.. Man kan ju få drömma lite om alla de som flyttat kom tillbaks och spelade i Rögle igen..
Belix: Måste hålla med att bilderna blev jäkligt bra från Mörrum. Borde inte Nordqvists straff bli ett frimärke, du har ju fångat den perfekta bilden.. :-)
Hardmen: Jomen har du hört dom..?? dom suger ju hehe.. åsså inte nog med det, de ungarna som stod i Västeråsklacken förra gången asså.. i tredje satt jag där! usch asså hehe hej då Halmstad imorgon..
Hejsan. Jag tycker att det borde vara åldersgräns på att stå i klacken, sisådär 15 typ. Jag gillar inte när alla småungar står där och leker coola. visst dom vill väl också vara där, men dom får nog vänta några år till//Hasse
Jag satt mittemot klacken i Mörrum i går och kunde höra båda klackarna. Bortsett från när Mörrum gjorde mål så hördes Rögleklacken bäst och mest inte långa stunder tystnad som hos Mörrumsklacken. Utan det sjöngs hela tiden. Detta trots att Rögleklacken bara var en fjärdedel så många som hemmaklacken. Det är kul att gå på hockey när Trevliga rögle är på plats. Vi ses i hallen i morgon.
Jag gillar Månsson skarpt! Han visar ett stort hjärta mot oss Röglefans och dessutom är han riktigt bra! Jag tror att han kommer att bli vår poängkung i vinter.... Lite fler med den inställningen som han har så blir det aldrig plumpar i protokollet... som t.ex mot mörrum o västerås!..
Belix: jo förstod det men i ett mail typ där nere eller nåt, stod det: kom nu alla äkta supportrar, jag bara jaha.. hehe skitsamma ses imorgon över 2500 i ladan?
HasseT: Joda klart att du kan där har aldrig stått att alla äkta supportrar var på plats. Det som menas att dom som var där var bara trevliga Röglesupportrar.
HasseT: Asså alla snackar om att äkta supportrar var i Mörrum. Men lixom jag e 15 år och kan inte gå på de flesta bortamatcherna, för jag har skolan också. men jag e på alla hemma, ska inte jag kallas för en äkta supporter då?... //hasse
Var nere i Malmö igår och kollade på Malmö-Rögles J18. Men något av det första man såg när man kom in i hallen var en lapp där det stod "Ny singel - Percys pågar" pris 80 kr!
vem vill köpa en singel om percy för 80 spänn!! Ja i alla fall inte vi Rögle fans..
Kanske vi skulle göra en singel med namnet "Jersmyrs pågar"
Pinsamt att ett allsvenskt hockeylag bara har 267 på en hemma match... det var i huddinge i matchen mot ö-vik... Spelar dom gratis eller? För det blir ju inga publik intäkter!
Belix: Tycker osså att den var skitbra! Förresten så kan man ju göra en jämförelse med bilderna på Mörrums officiella och med Belix världsmästarbilder! =) Någon som vet unefär gur många Röglefans där var????
Hardmen: Jag håller med om att Hansson o Lindén är bland våra bästa defensiva spelare men Blanck ....... han är ju för f#n mer offensiv än våra forwards. Är Blanck på banan så får ju Hansson spela back.
Peter casparsson är utlånad till mif. ytterligare en gammal vän som blir en ovän... Nej Malmö kan man inte gå till... Vill han lära sig spela veteran hockey? Men LHC o MIf är ju två lag som värvar o värvar så då är det lika bra o slå ihop klubbarna!?!?!? Mif kommer att rasa i år med eller utan Linköpingshjälp!
Håller på rbk: Vi ska vara nöjda med 2p för att enligt mitt tycke så saknade Rögle sina 3 bästa defensiva spelare igår, Hansson, Blanck och Linden. Jag tror också att Rögle behöver bredda truppen....de kan bli lite tunt i SA med eventuella skador o sjuk - domar.
Trots slarv o 1 tappad poäng så leder vi serien igen! Nu ska vi hålla denna säsongen ut..... Sjukdomarna måste försvinna!!! Rögle måste bredda truppen!!! Bra tryck igår!! Vad tyckte ni om mina bröst?
Var kan man få tag i Rögle låtar, har letat på DC men hittar inte några, måste ju ha ett par låtar av mitt favorit skåne lag. Ses i Elitserien om några år
Men kan vi inte ta det innan säsongen är slut?
Typ en fredagsmatch hemma. Sitta nere i Ängelholm eller Helsingborg och tar många stora groggar..