1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 161966 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

IF Troja - RBK
Övertid...2-2 efter full tid.....och SÅ ännu en seger tll Rögel!.. Niklas Karmhag och åter igen i powerplay!.. har vi börjat träna mycket på det nu eller.. verkar som börjar få grepp om det.. tycker vi har vart usla på pp innan!.. Någon som vet publiksiffran?

Yes!
Grattis till vinsten.

Sv: Troja-Rbk
FredrikM: Eller ja Torgny har gjort en del poäng... men..ja ha 5 minuter kvar

Jaaaaaa!! härligt!.. Rögle kviterat!.. 2-2... poerplay Jakob Johansson assisterad av Torgny Löwgren... nu krävs bara ett vinnande mål också!.. kul fresten att Torgny fick göra en assist har inte blivit så myket poäng för honom i hösta va

2-1 (0-0,2-1) till Troja vid slutet va andra. Ser nog inte så bra ut, trots att RBK tog en snabb 0-1 ledning i börjana av andra.

Sv: ETT TIPS!
Joinzzon: Fan, jag trodde du var i Ljungby;=) Anyway, han hade utan problem gått in i laget idag och vem vet i rätt omgivning så...
Annars måste vi byta ut halva nuvarande laget och vem har den plånboken?

Om någon mot förmodan skulle vara här och tiita ikväll, så kom in på chatten och häng med på Rögles vinst ikväll. Följ länken nedan och tryck sedan på länken till chatten.

Sv: Intressant
OE: Ja, han låter onekligen tala om sig direkt i alla fall...

Joinzzon: Larsson som forward var ganska självklart om man skulle välja en av backarna. Han har snabbheten, aggressiviteten och är dessutom alltid forward i en speciell powerplayuppställning man brukar använda.
Danne-Dynamit kommer säkert göra ett bra jobb ikväll!

Mygel:
Larsson som forward ??
Hade det inte varit bättre att spela Blanck som forward ?
Han är ju redan vår mest offensive spelare ....
Måste säga att 3:e femman inte ser direkt imponerande ut.
Gissar att den spelar -2 i dag tyvärr :-(

Sv: ETT TIPS!
QP:
Om vi siktar mot ES så borde väl spelarna oxå hålla den klassen eller??
Magnus har ju pendlat mellan Trasån o Hv i flera år utan att slå igenom.
Jag anser att Magnus är en duktig Allsvensk spelare men inget mer.

Hardmen:
Hoppas att vi blir runt 100 pers ??

Om vi var 350 personer förra gången på en Söndag så borde vi ju inte bli mindre i kväll på en Fredag .....

ETT TIPS!
Nu när alla är på väg till tomteland, så vågar jag föreslå att: RBK tar ett snack med Magnus Axelsson, till nästa säsong!!
Huj...

Troja-Rbk
Då bär det snart av till Ljungby för ännu en seger?
Hoppas det kan bli bra på lektarn också, och hoppas att motparten, tyskarna kan sjunga lite också. Vilket språk nu De ska sjunga? jag tror på 3-5 till Rögle kan t.o.m bli mer. men ha en trevlig kväll framför datorerna, eller TV:n.
Hans.

Sv: Hög stämning
Håller på rbk:
Det är en viss skillnad på att vilja och att kunna. Vissa av oss har kanske inte möjligheten att åka till Ljungby i kväll. Arbete, familj, ekonomi, andra sociala åtaganden, ja det finns massor av anledningar.
Just därför är jag (och många andra) imponerade av det följe som tar sig dit med avsikten att ha kul och framförallt stötta Rögle.
Jag hoppas att det gör nytta.

Det kommer att bli ett jäkla tryck ikväll.....med líte "hojtarvätska" så blir det aldrig dåligt....

FRAMÅT Rbk.....FRAMÅR Rbk!!!

Håller på rbk: Ja man får hoppas att det blir ett jäkla tryck och att alla sköter sig, men tror jag att alla gör det. Bara röglespelarna gör sin plikt så ska det bli tre poäng utan problem.

D Quaid: Heder ????

Vem fan vill missa detta !?!? detta är en självklarthet för alla som älskar Rögle att ta sig dit....

Det kommer att bli drag på läktaren!

Hög stämning
Det är väldigt hög stämning i gästboken för tillfället.
Skruva inte upp förhoppningarna allt för mycket bara. Troja spelar med kniven mot strupen och är mer eller mindre tvingade att plocka en bunke poäng i detta dubbelmöte, för att ha häng på fjärdeplatsen.
Motivation slår klass, rätt så ofta.
Vad som däremot skulle funka bra som en fackla i ändan på Röglespelarna är ett mäktigt tryck och support från läktarplats.
I kväll finns det alla möjligheter att i större grad påverka utgången av matchen.
Ge nu järnet i Sunnerbohov och sköt det på ett snyggt sätt, så att man kan känna stolthet som Röglesupporter.
Heder till alla som offrar en fredagkväll till att åka och stötta Rögle i Ljungby.

Sv: Snart så
vi kommer att vara minst 250-300 idag... så nu måste Rögle ge oss en vinst

Hoppas nu på en vinst!
Vi ska vinna idag !!!

Håller på rbk:

Nice Nice. Det var länge sedan jag längtade såhär länge till en match. Hoppas nu alla lever upp till allas förhoppningar. Att skapa ett tryck som går att gemföra med det vi hade i Halmstad.

Vi ses snart.....

Junior: 1 st .... först bokade vi en 48 pers. buss.. men bokade om till en 62 pers. buss!

Sumo>> Fördelat på 1 eller 2bussar?

Sv: Linköping utan tränare!!!!
Hardmen: gott o se....

man ska inte klara sig i elitserien utan hjärta!

Hardmen: Vi blir mer än 100. Enbart i bussen är det ju runt 60 stycken. Sen kommer det alltid en jäkla massa med bil. Lite synd bara att intresset i Ljungby har svalnat med åren. Hallen är liten, men den känns ännu mindre alla stolar gapar tomma.

Linköping utan tränare!!!!
Enligt tv4-sporten har Mats Wiederstål sagt upp sig. Han vill inte se miljonbygget Linköping falla som en sten!!!!

Mygel: Jag tror att Larsson passar bättre som forward faktiskt, han är snabb på skridskorna. Kul att juniorerna får chansen, dom behöver så mycket speltid dom kan få. Det ska bli roligt att se vad tyskarna går för, tror att vi kan sjunga sönder dom ganska fort.

Alla till Ljungby!!!!!!! Hopas vi blir runt 100 pers. i klacken, då är vi oslagbara....

Mygel: Detta lär bli årets match på läktaren!
Vad ska tyskarna göra?? Dom kan ju inte svenska heller??
Det lär bli klapp och klang!

Pat86: Det är bättre att ni förlorar. Ser hellre Troja i SA än Bofors.

Intressant
Verkar bli intressant ikväll. Enligt HD kan det bli så att Larsson lirar ytterforward. 4 kedjor innebär att alla spelare luftas, ska bli kul o se.

Sen ska man väl vara glad att Kelly är skadad. Såg ruskigt bra ut i de senaste matcherna vi lirade mot tomtarna.

Två segrar i helgen o vi är i SA med all säkerhet. Alla upp till Sunnerbohov och sjung för fulla muggar. För första gången så verkar vi få motstånd däruppe på läktarna :)

Krossa Troja idag!!!!

Bussen börjar bli full.... 5 platser kvar av 62. Skynda er om ni vill med....

Snart så
Om ett par timmar beger men sig till HBG(Snaps) för att inkassera en kall pilsner...fan va man har längtat efter denna matchen...hoppas på bättre tryck än i Halmstad...

Kom igen nu alla som tvekar att hänga med...sätt er i bilen, eller ring 0733-646471 och följ med bussen som rullarkl. 17,00 från Snaps och 17.20 från Polishuseti Ä-holm...

DET FINNS INGET ATT TVEKA OM!!!!!!!!!!!!!!!!

vi håller på R-B-K....

Sv: Rolig grej
D Quaid: tack

nickeman:
Du behöver varken skrika eller svära!
Norra infarten till Ljungby (E4). Höger i första rondellen. Efter ett par kilometer - nästa rondell (liten en), tag vänster. Efter 50 meter svänger du höger och sen vänster direkt. Men vid det laget har du sett Sunnerbohov för länge sedan.

A!!! Ja kommer inte kunna sova idag!!! ALLA TILL LJUNGBY!!! Sjung tyskarna tillbaka till Tyskland, detta kommer säkerligen bli den match då troja klacken blir så söndersjunga av oss nånsin. Vet någon vägen till hallen?

Rolig grej
Jag hörde en rolig grej på Radiosporten.
I matchen Hv71-VF så sköt en Frölunda spelare ett skott och reporterna beskrev att pucken var under liv .... Roligt va?..
jag tyckte det var jätte skoj iaf.. jaja, ses imorgon.

hoppas det blir 2bussar

Sv: Målvakter
Ebbe: Ja kanske det, det var bara en dum idé!!!

Hardmen: Jag har inte fölt denna tråden men det är väll helt idiotisk att ta ner en reserv målvakt i SA?

Mygel: Vi kunde ju lånat Bosse ett par matcher i SA också kunde Hv lånat Wennström eller Iwarsson. En kul grej kanske...

Bennys Hörna
Nu startar ja J20 upp Bennys Hörna. Det är i likhet med Hinkes, skillnaden är att Benny är tränare och inte lagledare.

Följ länktipset så kommer ni till ungsomssidan, sedan är det bara att trycka på Juniorerna och sen länken på första sidan!

Vi kommer att försöka ha den uppdaterad var lr varanan vecka.

QP: Bosse har stodd några matcher nu när Liv vilade sig. Han gjorde bra ifrån sig. Helt klart något för Rögle :)

Sv: Biljeter
Fransson: Ok... får ringa dom i mogron o kolla upp det!

tack för hjälpen! =)

Sv: Hoppas att det blir Eltserien för RBK!!!
redhawks14: Usch va denna gästbok skitades ner nu....

Sv: Biljeter
half: ja, men dy får ringa och kolla med lille hur många platser där är kvar, tror inte att där finns så himla många platser kvar, men ring: 073 3646471..

Alla till Ljungby!!!!!!!!!!!!!!

Hoppas att det blir Eltserien för RBK!!!
Jag hoppas verkligen att det blir Eltserien för Rögle BK nästa säsong så att det kan bli några feta Derby nästa säsong!!!!!

Sv: GLÖM INTE ATT HÄNGA MED IMORGON!!!!
half: Givetvis gör jag det :o)

Biljeter
Nån som vet om det finns biljeter kvar i mogron?

Sv: GLÖM INTE ATT HÄNGA MED IMORGON!!!!
Junior: du mennar Troja! =)

« · 161966 · »