Då har man betalt medlemsavgift, hoppas många till gör det så att vi kan bli Sveriges bästa klack igen. Håll med om att Rögle befinner sig i en härlig medvind för tillfället, efter vad man läste i NST idag så kan nog Melin tänka sig en fortsättning och dom har börjat planera för nästa säsongs nyförvärv. Gott o se!!!!!
ledansk: Ja, man måste vara medlem för att få åka på AIA´s resor, vi har diskuterat om att ha fatsa priser till alla bortamatcher, men det är än så länga bara spekulationer...
FredrikM: jag tror att det är tänkt att man måste vara medlem i AIA för att få åka med bussarna, vilket jag stödjer till 100%. Detta gör ju arbetet med att få bort de onda krafterna från våra matcher mycket enklare också!
100 spänn måste ni väl kunna unna en supporterklubb som gör allt enklare för er vid bortamatcherna?
Palle AIA: Tjena! De nya numren skall vad jag förstår börja på 101, så då lär det inte vara något problem att de gamla AIA får behålla sina nummer! Jag justerar uppgiften om antalet på den nya sidan under "medlem" och "Om AIA" Har du någon exakt siffra, eller kan man skriva "drygt 70"? Ha de!
Fram till Årsskiftet kommer den gamla Aia sidan vara aktiv, sen stänger jag ner den i förmån för den nya.
De ursprungliga medlemmarna i AIA är inte 57 utan strax över 70. De sista 10 talet medl. kom in 91-92. en kylig november kväll på Struprännan ( idag snaps). Eller dom skall inte räknas?
Lycka till med sidan och vi ses i medlems ledet. Puss puss. Palle
Ett stort tack till alla eldsjälar som arbetat med att fixa en supporterförrening! Detta har man väntat på länge! Hoppas nu att gensvaret blir stort, så att alla som älskar Rögle blir medlemmar i Sveriges stoltaste supporterklubb AIA!!!!
Jag kommer bli medlem direkt man får sitt studiebidrag!
HasseT: Självklart är det så att man måste ha en Kvalserie! Detta är en funktion som borgar för att rätt lag spelar i rätt serie. Att åka upp och ner i serierna som man gör i fotbollen bör INTE börja omfatta hockeyn också. Vi är en helt annan sport med helt andra traditioner. Här kvalar vi oss uppåt och neråt, istället för systemet "Fritt fall" som finns i fotbollen.
Ska klassen behållas på svensk hockey är det nödvändigt att vi slutar snegla så mycket på fotboll, NHL och allt annat och koncentrera oss på att skapa EGNA traditioner och system!
Det är för mycket Robin Hood över fotbollens seriesystem!
Undrar vad det har med framtidens allsvenska att göra nickeman? Diarrébiten ligger väl där, om jag inte minns fel. De andra är väl inte svårare än att vem som helst kan dom efter att ha hört en strof. Hataramsor finns det redan alldeles för många.
Ett gott initiativ, att dra igång AIA igen. Kanske slipper man läsa om tråkigheter på bortaplan framöver. Många kända namn i styrelsen. Hopps, Jersmyr också!
Vem e ansvarig för sidan? Kan ni inte lägga ut lite fler sånger då bla, Cha laa la laa laaa!!! Cha laa la laa laaa!!! Cha laa la laa la!!! Heejjj! Vi håller på RBK! och Hata hata hata MIF! och Om ja hade vingar som örnen o vaknade med diarre osv osv
HasseT: Yeah gott!.. vilken kanal hörde du det på?.. hoppas det var nått seriöst nu!... undra om man kommer kunna läsa om det i våra tidningar imorgon kanske..
Hej. Hörde nyss på sportnyheter eller vad det kallas på p4 att denna idén som vissa kommit med, jag till exempel kanske ska bli sann. Kanske har skrivit det nånstans också men men.
Vi sa att de kunde göra En serie under elitserien, så skulle det bli det inte bli så mycket skillnad mellan lagen i ES och lagen i allsvenskan. Idén är då att precis som i fotbollen 2 lag från högsta serien åker ut, utan kval. Det bästa är att allsvenskan endast ska bestå av En serie på 12 lag. Det blir mer i publik men längre resor. Jag tycker det är en mycket bra idé och hoppas att den går igenom! Dessutom så snackade dom nått om att man inte skulle stänga ES för då skulle det ju inte komma nån publik under ES, vilket är självklart. mvh Hans.
Det är roligt att AIA har kommit igång igen, då blir det kanske fler folk på dom längre bortaresorna i och med organiserade bussresor. Samtidigt blir det förhoppningsvis inga bråk längre på bortamatcherna.
Joinzzon: Tråkigt enligt uppgift från banken så skulle kontot vara aktivt med en gång. Vi kan inte göra något i kväll eftersom banken är stängd. Bankgironummret är rätt Mygel ska kontakta banken i morgon och besked kommer i GB. Hoppas du kan vänta tills då för att bli medlem.
HasseT: Tack för att du tror mig om så mycket men det är allas vår hemsidoguru Patrik som är Webmaster på nya AIAsidan. Sidan är precis gjord och mindre justeringar kan komma att göras. Vad vet jag Patrik har vårt fulla förtroende att göra som han anser vara bäst.
Mygel: Tjenare, det var en fin sida ni har skapat! Är det Belix som har gjort den? Är lite hans design. Jag gillar svart, skulle vara snyggt med lite mörkare rutor och sådant. Att gå från svart till vitt blir väldigt grova linjer. Om jag får tycka till då! Man blir så glad av att detta är uppordnat, vi får iallafall hoppas det. mvh Hans.
Ja verkligen. Hoppas nu att vi slipper dessa falska Röglesupportrar. De "falska" Röglesupportrarna kan inte bli medlemmar va? Det hoppas jag inte iallafall. Visst klacken blir lite dålig när dom inte är med, men fler vill nog bli med i klacken när dom försvinner! Skulle ni bara ha tillfälliga medlemskort? Belix sa nåt om det.. jaja! Vi älskar Rögle!
Glömde att fylla i informationen ovan att stadgarna för föreningen kommer att ligga upplagda på den nya hemsidan. MYCKET VIKTIGT att man läser dessa innan man bestämmer sig att bli medlem.
Föreningen kommer att ordna olika verksamheter bl.a. resor till bortamatcher, spelarträffar, supporterträffar etc etc.
Eventuella frågor kan i första hand besvaras av mig (mygel), Belix eller Fransson.
Quakaren: Men var det inte så att Rögle slog Tingsryd men att IKO förlorade! För Rögleklacken stod och skrek " Oskarshamn" MEn så kom där ut siffror ifrån fönstret där tavlan med resultaten satt! Rätta mig om jag har fel för det var så för ett tag sen! Är inte riktigt säker på om Rögle vann i sudden när Jacke avgjorde!
Får instämma i alla gratulationer. Ska bli riktigt kul med SA. Tror inte Rögle kommer att slå av på takten sista matcherna. Det finns ju trots allt en viss konkurrens i laget (även om ganska många spelare är givna), och det borde borga för motiverade lirare alla matcher. Sedan har väl spelarna någon sorts segerbonus (?)
D Quaid: Visst är det så att vi slagit de. Men om Bofors slår Rögle i sista omgången innan jul och sen möts de i andra omgången i SA har BIK den psykologiska fördelen av senaste vinsten. Därför anser jag att Rögle inte bör släppa just det övertaget på de tre lagen...
Svenne: Rögle har ju redan slagit alla de där lagen en gång i år. Poängen är betydligt viktigare för IKO och Mora. För Bofors kan det ju tom vara direkt avgörande att slå Rögle i Ängelholm. Detta om man bortser från all ära, berömmelse och prestige det innebär att faktiskt vinna denna serie. Ösa på eller mörka formen, det är frågan?
Mygel: Jo, i fjol blev vi tvåa i grundserien. Akterseglade av ett lag med tofsar i knäskydden, med ett 30-tal poäng. Vi inledde SA hemma med att få stryk mot Boden, och avslutade hemma med att spöa NH efter straffar. Året innan blev vi trea i grundserien. Inledde borta och avslutade hemma. Jag har för mig att det är någon form av fri lottning i SA? Oavsett så ska alla matcher spelas.
Quakaren: För att inte tala om det året Timrå gick upp. Har för mig att de var ett mittenlag i den norra allsvenskan mest hela tiden och knep fjärdeplatsen i allra sista matchen mot Sundsvall. Hur det gick sedan vet vi. Seglats genom både SA och kvalserie, numera topplag i ES.
Just i år är det extra viktigt att laget inte drar ner på tempot inför juluppehållet. Rögle möter ju faktiskt både Mora, Oskarshamn och Bofors. Alltså alla de lagen som ser ut att följa med till SA. Det är en stor fördel om man i de återstående matcherna skaffar sig ett psykologiskt övertag på dessa.
Vi går en ljus framtid till mötes bröder och systrar!